Povratak Toyote Motorsport u WRC

Toyota Motorsport GmbH (TMG) potvrdio je povratak u FIA-ino Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC) za sezonu 2017., s automobilom u cijelosti razvijenom u Toyotinom njemačkom Tehnološkom centru u Cologneu

Kroz naredne dvije godine TMG će nastaviti opsežna testiranja na Yarisu WRC kako bi automobil bio u potpunosti spreman za sve izazove na najtežem reli natjecanju, u kojem je Toyota tijekom devedesetih godina osvojila četiri vozačka i tri konstruktorska naslova.

Tu vijest je službeno potvrdio predsjednik Toyote Akio Toyoda na novinarskoj konferenciji u Tokyu, gdje je Yaris WRC ujedno premijerno predstavljen javnosti – u vrlo upadljivom novom izdanju.

Novi Yaris WRC već je odradio preliminarne testove na asfaltiranim i šljunčanim etapama po cijeloj Europi, postavljajući time obećavajuću bazu za daljnji napredak u predstojećim mjesecima. Automobil ispod poklopca skriva 1,6-litreni turbo motor s izravnim ubrizgavanjem goriva, koji raspolaže s više od 300 KS, a naprednim simulacijama, brojnim testiranjima i specifičnom tehnikom proizvodnje razvijena je posve nova čelična šasija.

Zahtjevni testni program uključuje više karakterističnih WRC lokacija po Europi na različitim podlogama, a pridobiveno iskustvo značajno će pomoći Toyoti u pripremi automobila za sezonu 2017., kada se također očekuje uvođenje novih tehničkih pravila u natjecanje.

Novi Yaris WRC slijedi glasovitu liniju Toyotinih automobila sa sportskim pedigreom i bogatim naslijeđem, čime se japanska marka s ponosom vraća u najprestižnije reli natjecanje kroz manje od dvije godine. Time Toyota sretno zatvara poglavlje dugo gotovo dva desetljeća izbivanja sa Svjetskog reli natjecanja, od svog zadnjeg nastupa kao tvorničke momčadi 1999. godine.

Te zadnje godine svog nastupa, TMG je obilježio 25 godina uzastopnih reli aktivnosti koje je započeo pod imenom Andersson Motorsport GmbH – nazvanog po imenu osnivača tvrtke Ovea Anderssona, a natjecali su se kao tvornička ekipa Toyota team Europe.

Tijekom tog vremena ostvareno je čak 43 pobjede s legendarnim automobilima, poput Celice Twincam Turbo i GT-4 izvedbama te Corolle WRC, s čuvenim majstorima WRC zanata i nekim od najboljih vozača svih vremena: Carlosom Sainzom, Juhom Kankkunenom i Didierom Auriolom.

TMG je već prošle godine jednom nogom zakoračio u reli svijet, s predstavljanjem svoje izvedbe reli automobila za prodaju nezavisnim ekipama, modela GT86 CS-R3 koji zadovoljava FIA-ina R3 pravila.

Yoshiaki Kinoshita, predsjednik TMG-a, je izjavio: „Velika je čast biti zamoljen da vratimo ime Toyota u Svjetsko reli natjecanje, uz naše kontinuirano sudjelovanje u Svjetskom natjecanju utrka izdržljivosti. Istovremeno biti posvećen dvama izuzetno teškim natjecanjima nije lak zadatak, ali smo uvjereni u naše sposobnosti i želju za uspjehom. Imamo još puno posla do konačnog povratka i samog starta WRC sezone 2017., no podrška TMC-a (Toyota Motor Corporation) i našeg generalnog predsjednika Akia Toyode je vrlo ohrabrujuća, te možemo samo reći da nikoga iz Toyote nećemo iznevjeriti nakon toliko godina izbivanja iz WRC natjecanja.
Veselimo se daljnjim izazovnim testiranjima i našem programu razvoja mladih vozača. Za sve nas u TMG-u ovo je vrlo uzbudljiv period i s velikim nestrpljenjem očekujemo start s novim Yarisom WRC.

Yaris WRC tehničke specifikacije

Šasija:
Tip                       čelično tijelo
Kočnice                300mm diskovi na šljunku, 355mm na asfaltu
Kotači                   7 x 15” šljunak, 8 x 18” asfalt
Gume                   Michelin
Dimenzije             dužina: 3910 mm; širina: 1820 mm

Pogonski sklop:
Obujam motora          1.6 litara
Tip                            redni četverocilindraš
Izravno ubrizgavanje   do 200 bara
Gorivo                        benzin
Tlak turbine                 2.5 bara (maximum)
Zračna prigušnica        33mm
Snaga                         oko 300 KS (pri 6,000 o/min)
Okretni moment           420 Nm
Max. broj okretaja        8,500 o/min
Prijenos                      sekvencijalni, šest brzina
Spojka                        ZF Sachs

06.02.2015.