Test: Range Rover Evoque Prestige 2.2 SD4

Gubi li Evoque na šarmu u verziji s peterim vratima i dizelskim motorom? Isprobali smo verziju sa snažnijim dizelom i automatskim mjenjačem 

Recept za Evoque vrlo je jednostavan: napraviti auto zanimljivog dizajna, kvalitetne i lijepe unutrašnjosti, imidža Range Rovera, a sve zapakirati u prihvatljiviju cijenu. Je li uspjelo? Odgovor je veliko DA. U ponudi su dva motora, benzinski dvolitreni s turbopunjačem i 240 KS te dizel 2.2 s 150 ili 190 KS. Slabiji je dizel moguće dobiti i samo s prednjim pogonom, dok u ostalim verzijama dolazi isključivo s pogonom na svim kotačima. Iako verzija s trojim vratima izgleda dramatičnije i bliže konceptu LRX, verzija s peterim vratima nije ništa manje atraktivna, a ipak je puno praktičnija. Nudi više prostora straga, i za glavu i za noge, te je preglednija zbog blažeg spuštanja krova prema stražnjem kraju. Upravo je fantastičan izgled ono o čemu svi govore kad komentiraju Evoquea. On je uspješan spoj studije i pravog automobila, štoviše, ništa na cesti ne izgleda slično. Uski bočni prozori, kratki prevjesi i agresivna robusna maska nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Tko kaže da su SUV automobili dosadni?

Unutrašnjost nije ništa manje impresivna, djeluje luksuzno i drukčije od konkurencije. Kosim središnjim tunelom dominira okrugla komanda automatskog mjenjača preuzeta iz Jaguara. Komande su nešto manje nego kod ostalih RR modela, ali dovoljno praktične za upotrebu. Sjedala izgledaju odlično, ali nisu bez mana, nekim bi vozačima moglo biti teško naći idealan položaj sjedenja s obzirom na to da su prilično kratka. Materijali i završna obrada su vrhunski i teško ćete negdje naći bolje, tu stvarno nema zamjerke.

U najbogatijem paketu opreme, Prestige, unutrašnjost dolazi u koži, tu je veliki ekran osjetljiv na dodir, paljenje bez ključa, potpuno električno pokretana sjedala, automatski dvozonski klima-uređaj itd. Sam prostor u kabini više je nego odgovarajući za ugodan prijevoz četiriju odraslih osoba (nije isto kod verzije s trojim vratima). Bez obzira na nisku siluetu krova i kratak stražnji kraj, prtljažnik je i više nego dovoljno velik s 550 litara.

Ispod revolucionarne karoserije nalazi se pomalo poznata ili bolje rečeno evoluirana platforma. Evoque se proizvodi u istoj tvornici kao i Freelander, stoga ne treba čuditi da koristi dosta njegovih dijelova podvozja. Ipak, Evoque je zahvaljujući korištenju aluminija na ovjesu i karoseriji lakši više od 100 kg te kraći (sa 4355 mm kraći je i od Golfa).

Upravo su kompaktne dimenzije, mala težina i dobar upravljač presudni za odlična vozna obilježja. Pogon na svim kotačima riješen je preko Haldex spojke posljednje generacije, što u prijevodu znači da se pogon seli ovisno o kvaliteti „gripa“ i uvjetima vožnje. Kompjutor pogona nadgleda zakrenutost upravljača, brzinu, okretaje i postotak gasa te prema prikupljenim podacima određuje postotak pogona na prednju ili stražnju osovinu, s tim da je primarni prednji pogon. Vozač može i sam birati način njegova rada ovisno o tome je li podloga suha, prekrivana snijegom ili blatom.

Motor 2.2 sa 190 KS isti je koji koristi Jaguar, Peugeot, Citroën ili Ford. Tih je i dovoljno uglađen za ugodno gutanje kilometara, a opet s 420 Nm pri 1750 o/min nudi snažna međuubrzanja za bezbrižna pretjecanja. Automatski mjenjač je jako dobro podešen i rijetko „krivo“ promijeni brzinu, podešen je da kvalitetno iskoristi veliki moment umjesto da stalno mijenja u niži stupanj. Ono što jako veseli u vožnji Evoqeom je njegovo ponašanje na zavojitoj cesti ili pri nagloj promjeni smjera. Ponaša se jednako kao i neki klasični kompakt. Nema nikakvog ljuljanja karoserije ili poskakivanja, čvrst je i neutralan, u isto vrijeme i dovoljno udoban. S obzirom na to da će većinu kupaca Evoquea činiti ljudi koji nikada prije nisu imali SUV vozilo, dobra vozna svojstva su presudna.


Sviđa nam se
Ovjes i ponašanje u vožnji – dovoljno dobar za brzu vožnju, a opet dovoljno udoban za putovanja ili lošu cestu.

Ne sviđa nam se
Motor nije toliko štedljiv koliko bismo voljeli – nerijetko će putno računalo pokazati i 12 litara.

Iznenađuje
Dovoljna prostranost s obzirom na iznimno male vanjske dimenzije, kraći je i od Golfa.

Ocjena: ****
(četiri zvjezdice)
Ovo je auto kojemu je teško naći mane, uspješno je pomirio dva toliko različita svijeta, SUV vozila i kompakta. Vjerojatno ćete se zaljubiti u njega i prije nego što krenete na vožnju. Definitivno u vrhu klase.


Tehnički podaci
Četiri cilindra, turbodizelski redni
* Obujam 2179 cm3
* Snaga 140 kW (190 KS) pri 3500 o/min
* Najveći okretni moment 420 Nm od 1750 o/min
* Pogon na svim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, automatski
* Spremnik goriva 58 l
* D/Š/V 4350/1900/1625 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 8,5 s
* Najveća brzina 190 km/h
* Potrošnja 8,5 l/100 km
* CO2 169 g/km

Cijena 575.737 kuna

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

31.01.2013.