Test rabljenog: Škoda Octavia 1.6 - dobra svima, zanimljiva rijetkima

Ako tražite Octaviju, vjerojatno ćete cipele potrošiti u potrazi za TDI inačicom. No, zaboravljeni 1,6-litreni benzinski model nudi se kao dobar obiteljski sluga za vrlo malo novca.

Octavije su na cijeni, pogotovo s dizelskim motorom. No, problemi sa zamašnjakom i visoka nabavna cijena TDI modelu ne idu u prilog. Skrivena zvijezda oglasnika je slabija benzinska 1,6-litrena alternativa. Osim što je taj motor prisutan u VW grupaciji već desetljećima, čime je svoju pouzdanost doslovce zabetonirao u svojevrsnu legendu, diči se sasvim pristojnim performansama i prihvatljivom potrošnjom.

Unutrašnjost Octavije nije poznata po razbacivanju luksuzom, ali ona je sjajna alternativa za sve one koji žele nešto iz "Golf klase" za svakodnevno obiteljsko korištenje, uz neke dodatke. Benefit su potpuno jednaka platforma, gotovo identična paleta motora i, kao šećer na kraju, prtljažnik od čak 560 litara – sve to u paketu koji dizajnom izgleda sasvim pristojno. Octavia neće izazvati zavist okoline, i to joj je velika prednost.

S druge strane, baš 1,6-litrena inačica neće čak biti ni skupa, a i vrlo je vjerojatno da će imati manje kilometara od jednako starog TDI modela. Oni koji "tuku kilometre" kupuju dizele i obrnuto. Sjajno očuvanih 1,4- i 1,6-litrenih Octavija ima napretek. Ipak, mali 1,4-litreni benzinac izbjegnite jer je preslab i najčešće nema nikakvu dodatnu opremu.

Što se tiče paketa opreme, vrijedi slično pravilo kao i kod motora  – najsiromašniji model Classic nije najbolji izbor, ali već Ambiente nudi sve potrebno, uključujući ručni klima-uređaj. Najbolje je što razlika u cijeni Classica i modela Ambiente nije velika i isplati se dati koju tisućicu kuna više. Ako novac nije problem, TDI model uvijek je dobro razmotriti ako namjeravate prelaziti puno kilometara. Naravno, najbolja je preporuka 1,9 TDI jer je najpouzdaniji i najštedljiviji među dizelskim motorima Octavije.

Probna vožnja
Naše probno vozilo je Octavia 1,6 Ambiente. Srebrna je boja odličan odabir zbog praktičnosti jer dobro skriva sitne ogrebotine i prljavštinu. Crna unutrašnjost nije pohabana, volan je još uvijek nov, a stanje sjedala izvrsno. Oprema Ambiente nudi sve potrebno, ali razbacivanja ovdje nema. Prtljažnik je već naoko golem, čak i kad ne pogledate podatak o 560 litara volumena. Stražnja sjedala nude dovoljno prostora za glavu i ramena, ali ne i noge ako su suvozač i vozač visoki.

Naš dojam
Motor je tih, kultiviran, glatko povuče već iz niskih okretaja i nudi običan dobro poznati zvuk jednog od najstarijih motora po stažu u VW grupaciji. Mjenjač radi odlično, upravljanje je pomalo tvrdo, a upijanje rupa praćeno dubokim zvukom. Automobil je utegnut, dobro održavan i, očito je, blago i savjesno vožen. Sjedala su pomalo tvrda, ali i na to se možete naviknuti.

Naša ocjena
Ovom primjerku možemo prigovoriti samo sitnice koje nisu vrijedne spomena i cijenu. No, ako tražite savršeno očuvani auto, cijena zasigurno neće biti presudan faktor kod izbora.

Nedostaci
Ovaj model Octavije proizvodio se od 2004. do 2009. godine. Početni motor 1,4 nije za otvorenu cestu jer je preslab, a u gradu žedan. Snažniji 1,6-litreni benzinac katkad ima probleme s natezačima zupčastog remena, ali to se rješava pomnim pregledom i ranijom zamjenom. Nešto snažniji (115 KS) FSI vrlo je rijedak kod nas, a isto vrijedi i za 1,8 TSI. Model RS imao je 2.0 TSI motor sa 200 KS, nudi performanse Golfa GTI i sportski karakter te također nema većih problema, osim potrošnje kod teške noge na gasu. TDI motori od 1,9 litara su pouzdani i štedljivi, dok dvolitreni TDI ima poznate probleme s diznama (koji su se rješavali, provjerite je li to učinjeno na automobilu za koji se zanimate). Najsnažniji dizel je 170 KS snažni 2.0 TDI u RS modelu i nudi sportske performanse uz puno buke i malu potrošnju.

Zaključak
Škoda Octavia s benzinskim motorom je potpuno neopravdano zapostavljen model na našem tržištu. U periodu euforije ugradnje plina bila je dosta tražena, ali je većina interesa kupaca  sada usmjerena na modele s TDI motorom. U segmentu rabljenih posebno su interesantni modeli sa 1,6-litrenim benzincem jer je održavanje jednostavno,a kvarovi beznačajni. Odlično očuvani modeli znatno su jeftiniji od onih sa TDI motorom i u pravilu imaju manje kilometara.

Tehnički podaci
• Redni četverocilindarski, atmosferski
• 1595 ccm
• 75 kW (102 KS) pri 5600 o/min
• 148 Nm pri 3800 o/min
• 190 km/h
• 12,3 s
• 5 stupnjeva, ručni/prednji pogon
• 55 l/benzin
• 4572/1462/1769 mm
• 560 l
• 1230/685 kg

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

06.03.2013.