Test: Peugeot 508 Allure HDI 163

Udoban ovjes, moćan dizelski motor i bogata oprema sve su što treba savršenoj putnoj limuzini, a ovaj Peugeot ima sve to

U Peugeotovoj gami 508-ica je, barem tako odgovorni u francuskoj marki tvrde, zamijenila čak dva modela – 407 i 607. Istina, vanjskim je dimenzijama taman između njih, odnosno malo je "predugačak" za srednju klasu, ali svim ostalim savršeno se u nju uklapa, dapače i vrlo se uspješno u njoj suprotstavlja konkurentima. Kupce prije svega osvaja prostranom i ugodno uređenom unutrašnjosti, kao i elegantnim vanjskim izgledom. Naravno, to prate i vozna svojstva, posebno ako je pod prednjim poklopcem dovoljno snažan motor, kao u slučaju primjerka koji smo testirali. Njega je pokretao dvolitreni turbodizelaš koji razvija 163 KS i najveći okretni moment od 340 Nm. Zahvaljujući takvoj snazi kazaljka brzinomjera s lakoćom doseže 200 km/h, a zaustavlja se tek na 225 km/h. Ubrzanje nije toliko impresivno, ali je više nego vrlo dobro – 508-ici od 0 do 100 km/h treba samo 9,2 sekunde.


Prema mnogima bi idealan putni auto trebao imati i automatski mjenjač, što naš 508 nije imao, ali s ovako moćnim i elastičnim motorom rijetko se potrebno hvatati ručice mjenjača, pa je i šestostupanjski ručni mjenjač sasvim dobar izbor. Dapače, nova generacija mjenjača u proizvodima Peugeota više ne zaslužuje niti stare prigovore za nepreciznost – sada sve radi besprijekorno. Pritužbi nema niti na potrošnju, naprotiv. Gradom smo se bez problema vozili sa 7,1 litrom i to uglavnom na kratke relacije, a na otvorenom smo uspjeli postići i 5,2 litre.


Pohvale idu i na račun opreme – bogati paket Allure donosi 17-colne naplatke, dvozonski automatski klima uređaj, kombinaciju kože i tkanine na sjedalima, prednje i stražnje parking senzore, kao i još mnoštvo više ili manje korisnih sitnica. Naravno, sva sigurnosna oprema u ovakvom se paketu podrazumijeva.Do registracije 508 s najbogatijim paketom opreme i snažnim turbodizelašem stoji 226.900 kn što je, s obzirom na to što nudi, vrlo povoljna cijena.


Tehnički podaci
Četiri cilindra, turbodizelski redni * Obujam 1997 cm3 * Snaga 120 kW (163 KS) pri 3750 o/min * Najveći okretni moment 340 Nm od 2000 o/min * Pogon na prednjim kotačima * Šest stupnjeva prijenosa, ručni mjenjač * Spremnik goriva 72 l * D/Š/V 4792/1853/1456 mm * Ubrzanje 0-100 km/h 9,2 s * Najveća brzina 225 km/h * Potrošnja 4,9 l/100 km * CO2 129 g/km Cijena 226.900 kuna

Sviđa nam se
Komfor. 508 je s ovim motorom idealan putni automobil.

Ne sviđa nam se
Vibracije. Inače udoban ovjes slabije se nosi s kratkim neravninama.

Iznenađuje
Potrošnja. Čak i na autocesti, uz visoke brzinske prosjeke 508 ostaje jako štedljiv.

Ocjena
****
Pored toga što se među često dosadnim limuzinama ističe elegantnim i dopadljivim izgledom, 508 u ovakvoj kombinaciji opreme i motora oduševljava na dugim relacijama. Niti u gradu nije problem snaći se velikim autom, zahvaljujući dovoljno dobroj preglednosti, ali pravo lice ovaj Peugeot pokazuje tek kad s njim krenete na put. Dodamo li tome i sjajan omjer uloženo-dobiveno jasno je čime je 508 zaslužio četiri zvjezdice.

Ozren Adamović

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

17.10.2012.