Test: Opel Astra sedan 1,7 CDTI Enjoy

Najavljenu najavu kompaktnih limuzina Opel dočekuje spreman. Astri je skladno produžio stražnji kraj, a ako je opremljena i motorizirana kao ova jako se približava većem kućnom modelu

Izgleda da se limuzine vraćaju u modu. Nešto prije navale jeftinih čeških, španjolskih i francuskih malenih limuzina Opel je u gamu svog najpopularnijeg modela, Astre, dodao i verziju klasičnog trovolumenskog kroja. Nije to tako neobično, imale su takvu inačicu i prethodne generacije, u više ili manje uspjelim izdanjima.
Treba reći da je dodavanje prtljažnika na auto koji je zamišljen i nacrtan s pet vrata uvijek nezahvalan posao. No, ovaj put u Russelsheimu su sasvim solidno uspjeli dodati produžetak na Astru da se i dalje doima koliko-toliko skladnom. Limuzina je zadržala jednaki međuosovinski razmak od 268,5 centimetara, ali je od petvratnog kompakta Astra sedan duža 24 centimetra. Zahvaljujući tome, pod poklopcem straga skriva se prtljažnik obujma 460 litara, što je povećanje od punih 90 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala može se povećati na 1010 litara, što je korisno kad imate puno toga za prevesti, ali samo ako je riječ o manjim ili dugim stvarima. Naravno, kao i svaka limuzina i ova Astra boluje od problema malenog i nepravilnog otvora prtljažnika. Ako često ne prevozite perilice rublja ili slične predmete to vas ne treba zabrinjavati. Astrin će prtljažnik progutati sve torbe koje četveročlana obitelj spakira za odmor. Za sve drugo postoje karavani.

Unutrašnjost je jednaka ostatku Astrine obitelji, što znači da središnjim grebenom dominira mnoštvo gumbića koji u kojima se na prvi pogled nije lako snaći. Ipak, uz malo navikavanja brzo ćete ih savladati. Uostalom, praktično sve što trebate u svakodnevnom korištenju nalazi se na volanu.
Prostora u unutrašnjosti ima jednako kao i u petvratnom modelu, što znači da će se četvero putnika posve solidno smjestiti, a po potrebi će se na stražnju klupu stisnuti i peti. Prednja su sjedala udobna i pružaju dovoljno potpore u bržim prolascima kroz zavoje

Testiranu Astru sedan pokretao je popularan dizelski izbor – 1,7-litreni CDTI snage 130 KS u kombinaciji sa šestostupanjskim ručnim mjenjačem. Pored solidne snage odlikuje se i velikim okretnim momentom od 300 Nm koji je vozaču na raspolaganju od 2000 okretaja u minuti. Ako ste malo pažljiviji izmjenama brzina možete biti vrlo brzi, uz još uvijek vrlo nisku potrošnju. Opel obećava prosjek od samo 3,7 litara, koji očekivano nismo uspjeli postići, ali zadovoljni smo i svojim rezultatima. U gradu se Astra zadovoljila sa 6,1 litrom i to u nemogućim snježnim uvjetima, dok je na otvorenoj cesti putno računalo pokazivalo 4,4 litre. Na kraju je prosjek testa iznosio 5,2 litre što smatramo izvrsnim rezultatom.

Uz nisku potrošnju, Astru sedan s ovim motorom krase i sasvim dobre performanse. Od 0 do 100 kilometara na sat ubrzava za 10,8 sekundi i postiže najvišu brzinu od 203 km/h.
Štedljiva limuzina bila je opremljena i bogatim paketom opreme Enjoy koji uključuje i dvozonski automatski klima uređaj, 17-colne naplatke, tempomat i još brojne sitnice koje vožnju i boravak u automobilu čine ugodnim. Doduše zbog toga do registracije stoji popriličnih 156.952 kn, ali s obzirom na sve ponuđeno to i nije tako puno. Korak je do Insignije cijenom, ali i ponudom.


Tehnički podaci
Četiri cilindra, turbodizelski redni
* Obujam 1686 cm3
* Snaga 96 kW (130 KS) pri 4000 o/min
* Najveći okretni moment 300 Nm od 2000 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 56 l
* D/Š/V 4658/1814/1500 mm
* Ubrzanje 0-100 km/h 10,8 s
* Najveća brzina 203 km/h
* Potrošnja 5,2 l/100 km
* CO2 99 g/km

Cijena 156.952 kune

Sviđa nam se
Potrošnja. Može se voziti vrlo brzo sa samo pet litara na 100 km.

Ne sviđa nam se
Korištenje. Gužva gumbića na središnjoj konzoli mogla bi biti i malo manja.

Iznenađuje
Performanse. S ovim motorom Astra je vrlo brza.

Ocjena: ***
(tri i pol zvjezdice)
Pretvaranje kompakta u limuzinu dizajnerski nije lak posao, ali u Opelu su "višak" na Astru posve dobro uklopili. Dodaju li se tome i snažan i štedljiv turbodizelski motor i bogata oprema limuzinska Astra postaje sasvim ozbiljan konkurent većem kućnom modelu, Insigniji. Doduše tada joj se približava i cijenom.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

02.02.2013.