Test: Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC

Treća generacija Mercedes-Benz ML-a donosi evoluciju umjesto revolucije, što je za ovu tvrtku sasvim logično.

Kad bi tražili očit problem koji je kod treće generacije Mercedes-Benz M klase najviše izražen, teško bi se namučili. Naime, teško ga je, gotovo nemoguće naći, naročito ako se uzme u obzir da je ovaj SUV nasljednik rodonačelnika klase te uspješnog modela druge generacije. Sitničav čovjek mogao bi primjetiti samo jedno – kako nakon prve generacije na koju konkurencija dugo nije uopće imala odgovor i druge generacije koja je isto tako bila korak ispred drugih opravdati očekivanja kupaca i ljubitelja ove marke? Jednostavno, klasično ‘mercedesovski’: primjenom vrhunske tehnologije i atraktivnog, a opet dovoljno konzervativnog dizajna.

Ostavlja snažan dojam

Karakterističan dizajn nove generacije već na prvi pogled otkriva da je riječ o M klasi. To je kombinacija vrhunskog dizajna koji se s jedne strane odlikuje jednostavnošću, a s druge ostavlja snažan dojam. Prednjim krajem dominira moćan i samopouzdan dizajn rešetke hladnjaka sa središnje smještenom Mercedesovom zvijezdom, dajući mu tipičan izgled M klase. Gledajući bočno, izdužene linije naglašavaju kompaktne proporcije M klase s velikim međuosovinskim razmakom i kratkim prevjesima. Karakteristični otvori za prozore, koji su krasili i prijašnje generacije, jasno razlikuju novu M klasu od njezinih konkurenata. Stražnja svjetla s LED tehnologijom i sniženi stražnji dio krova s velikim krovnim spojlerom zaokružuju skladan dizajn M klase. Dužina nove M klase iznosi 4804 mm, širina 1926 mm, visina 1796 mm, dok pozamašno međuosovinsko rastojanje iznosi 2915 mm. Brojke jasno pokazuju da je M klasa skoro u svim pravcima porasla u odnosu na prethodnu generaciju, dok je visina vozila smanjena. Novi oblik karoserije aerodinamičniji je u odnosu na prošli model, tako da koeficijent otpora zraka iznosi samo 0,32. Testni model bio je opremljen AMG optičkim paketom koji uključuje prednji branik, oplatu bočnih pragova i stražnji branik, kao i atraktivne AMG peterokrake kotače od lakog metala. Dodajmo tome još i posebnu boju i govorimo o vrlo atraktivnom SUV-u koji izgleda više sportski nego terenski. Uostalom, sasvim logično, malo tko racionalan će ovako vrijedno vozilo tjerati na vožnju po kaldrmi. Čak i da se netko odluči za takvo što, može se samo nadati da ne mora izlaziti iz M klase, jer je povratak u interijer M klase s blatnjavom obućom jednostavno grijeh. Naime, interijer je izrađen u najboljoj tradiciji Mercedes-Benza. Završna obrada je savršena, a kvaliteta upotrebljenih materijala vrhunska. Mjesta ima dovoljno za vozača i suvozača, ali i za putnike na stražnjoj klupi, a sva njihova prtljaga stati će u izdašan prtljažnik obujma 690 litara, koji se obaranjem stražnje klupe može povećati na 2010 litara.

Interijer za uživanje

Popis standardne opreme dovoljno je širok, a za popis dodatne opreme jednostavno nemamo prostora u ovom tekstu. Ukratko, riječ je o interijeru za uživanje, koji je od vanjskog svijeta izoliran onako kako to kupci Mercedesa vole, kvalitetno i snažno. Osim zvučne izolacije, u novoj M klasi lako se je osjećati sigurno zbog sve sile sigurnosnih sustava koji štite putnike. Tu su Kneebag za vozaca, zračni jastuk za vozaca i suvozača, bočni zračni jastuk za vozača i suvozača, ThoraxPelvis zračni jastuci, windowbag za vozača i suvozača te prostor putnika straga, reverzibilni sigurnosni pojasevi za vozača i suvozača s funkcijom pozicioniranja PRE SAFE, i zatvaranje prozora, bočna zaštita kod nalijetanja, senzori za frontalni sudar i prevrtanje, sigurnosna brava za djecu, mehanička u stražnjim vratima, elektricna za podizače stražnjih stakala, aktivni poklopac motora – zaštita za pješake, vizualno i zvučno upozorenje za vezanje pojasa sprijeda, ATTENTION ASSIST (savjetuje vozača da napravi stanku) prepoznaje uspavanost vozača po kretnjama upravljača, antiblokirajuci sustav (ABS), kontrola proklizavanja pogonskih kotača (ASR), sustav za pospješivanje kočenja (BAS), tri stupanjski elektronički program stabilnosti (ESP), elektronički sustav trakcije 4 ETS, adaptive Brake s funkcijom HOLD i sustavom za sušenje kočnica i pomoci za kretanje uzbrdo, električna parkirna kočnica s komfornom funkcijom te kontrola tlaka zraka u gumama. Ukratko, tu je sve što će osigurati da do nezgode ne dođe, a ako do nje slučajno dođe, da je šteta samo materijalna.

Napredna tehnologija

Jednostavno, u Mercedes-Benzu su željeli pokazati najveći dio svoje napredne tehnologije unutar M klase. Naravno, ovdje pričamo samo o sigurnosnoj tehnologiji, motor, pogon i ovjes tehnološki nimalo ne zaostaju za sigurnošću u smislu primjene visokih tehnologija. Nije zaobiđena niti karoserija. Primjerice prednji dio automobila, odnosno njegove “školjke” je napravljen od plastificiranog čelika. Na taj se način ne samo onemogućava korozija već se i ublažava vibracije i buku. Dizelski model ML 350 Bluetec pogoni 3,0-litarski V6 turbo dizelaš sa 258 KS (190 kW) i 619 Nm. Riječ je o motoru koji oduševljava svojom elastičnošću, odnosno o motoru koji jednako brzo katapultira automobil prema naprijed bez obzira u kojem se dijelu nalazila kazaljka okretaja. Osim navedenim, za što je zaslužan pravlno raspoređeni okretni moment zbog kojeg se vozaču jednostavno čini da snaga nikada ne prestaje nadirati, već konstatno guta asfalt kao cetanima pogonjen tsunami, motor oduševljava i karakterističnim dubokim, gotovo potmulim zvukom koji užitak vožnje čini još većim. Tu je još samo pitanje goriva, a ovakvom motoru odgovara samo najbolje dizelsko gorivo jer je riječ o sofisticiranom stroju koji već sad zadovoljava EU6 standard o čistoći ispušnih plinova, koji će na snagu stupiti tek 2014. godine. Sve to može uz pomoć AdBlue tehnologije, odnosno primjenom uree na ispušne plinove, što smanjuje količinu dušikovog oksida u ispuhu. Osim smanjenja zagađenja u ispuhu,niti potrošnja nije značajna. Prilikom testa u kombiniranom ciklusu vožnje Mercedes ML 350 BlueTEC trošio je 13 litara dizela na stotinu kilometara, što je sasvim razumna brojka za 2175 kilograma težak automobil s motorom koji razvija 619 Nm okretnog momenta. Snaga se na sve kotače putem stalnog 4x4 pogona prenosi kroz automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa. Vozaču je omogućeno da sam mijenja brzine pomoću polugica iza upravljača, no kako je Mercedes oduvijek bio proizvođač kvalitetnih automatskih mjenjača, za to jednostavno nema potrebe. Ovaj mjenjač “šalta” mekano i neprimjetno, stoga nema potrebe zamarati se ručnim izmjenama brzina, niti u viši, niti u niži stupanj prijenosa. Sve navedeno ne bi značilo mnogo da i ovjes, zajedno s pogonom, nije vrhunski podešen, te napravljen tako da M klasom, bez obzira na njenu masu i oblik, ne možete proći zavoj iznenađujuće brzo. Zamjerka jedino ide upravljaču, koji kao da ostavlja okus nedovršenog, odnosno ne prenosi dovoljno informacija o stanju na cesti tijekom vožnje. Da je nešto izravniji, vožnja bi bila kud i kamo dinamičnija. Ovako vozač ponekad ima dojam da umjesto njega rade svi navedeni elektronski sustavi. Bez obzira na to, naginjanja karoserije gotovo da i nema, a M klasu bez staha možete voziti dinamičnije jer paket zaokružuju vrhunske kočnice koje nude gotovo trenutačno zaustavljanje. Riječ je, dakle, o gotovo savršenom paketu, pogotovo ako planirate ići na dulje dionice, na kojima M klasa pruža izoliranost od vanjskog svijeta i rupa u asfaltu, posebno čestih na našim cestama. Naravno, razina putovanja nalik na M klasu ima svoju cijenu. U konačnici ovako opremljen model sa svim davanjima do registracije stoji 97.208 eura. Cifra je to koja je za većinu vozača nedostižna, no oni koji žele trenutno najbolji luksuzni SUV na tržištu i mogu si ga priuštiti, ne bi trebali ići dalje od te cifre i Mercedes-Benz M klase. Jednostavno, riječ je o automobilu koji je i u svojoj trećoj generaciji postavio standarde za konkurenciju. Uostalom, isto su učinili i njegovi prethodnici.

  • Završna obrada je savršena, a kvaliteta upotrebljenih materijala vrhunska.
  • Najveći dio svoje napredne tehnologije Mercedes-Benz pokazao je upravo unutar M klase.
  • Za sve koji žele trenutno najbolji luksuzni SUV na tržištu ne trebaju tražiti dalje od Mercedes-Benz M klase.
  • Mercedes-Benz M klase automobil je koji je i u svojoj trećoj generaciji postavio standarde za konkurenciju.


10.04.2012.