Test: Mazda 2 1.3 CE Pro

Jedan od najboljih malenih gradskih kompakata dolazi s pet godina vozačkog užitka i servisnog jamstva. Bolje ne možete ni poželjeti

Malo automobila danas može u vama, kao vlasnicima, izazvati emociju. Danas se automobili većinom kupuju iz potrebe i u skladu s budžetom. Rijetki si mogu priuštiti automobil srednje klase koji im se sviđa baš u svim aspektima. Uglavnom je to stvar kompromisa, a najviše prevlada cijena. Zašto zanemariti užitak? Time omalovažavate sami sebe.


Snaga je sporedna stvar ako imate automobil s fantastičnim ovjesom i volanom. Dapače, Mazda 2 u bržem tempu daje onaj osjećaj da ste iskoristili 100 posto njezinih mogućnosti i to je ono što daje poseban gušt. Upravljač je direktan i pruža priličnu količinu informacija, ovjes je, s obzirom na mali međuosovinski razmak, prilično mekan na neravninama, ali bez prevelikog naginjanja karoserije u zavojima. Jedina je zamjerka ABS sustav koji je na zimskim gumama hiperaktivan.Mazdu 2 je zauzela poseban status kod Auto Bild ekipe. Toliko poseban da smo, kada je stigla redizajnirana verzija, jedni drugima otimali ključ. Razlog je jednostavan. Ovo je jedan od najboljih vozačkih automobila s prednjim pogonom koji danas možete kupiti. Sad ćete pogledati tablicu tehničkih podataka i pomisliti da sam poludio. 84 KS i ubrzanje koje se u današnjim pojmovima mjeri kalendarom, jer svaki iole bolji auto ubrzava oko 10 ili manje sekundi do 100 km/h. Mazda 2 putuje 13,6 sekundi do prve trocifrene brojke. No, ako tako razmišljate, sasvim ste promašili smisao.


CE Pro je prva oprema s klimom i za 90.000 kuna dobit ćete sitniš natrag, ali i petogodišnje jamstvo ili 150.000 km bez doplate. Neki toliko ne naprave ni u 20 godina! Potrošnju možete svesti ispod 5 l/100 km, a uvijek i svugdje Mazda 2 može vam pružiti gušt, makar i zvukom na visokih 6000 okretaja.Vozački položaj je odličan, sve je nadohvat ruke, komande su jednostavne, informativne, bez kozmetičkih pretjerivanja. Mjesta na stražnjoj klupi ima dovoljno da se dvoje odraslih putnika neće žaliti ni na dužem putu, doduše, malo će teže ući i izići s obzirom na mala stražnja vrata.

TEHNIČKI PODACI
Četiri cilindra, benzinski redni • Obujam 1349 cm3 • Snaga 62 kW (84 KS) pri 6000 o/min • Najveći okretni moment 121 Nm od 3500 o/min • Pogon na prednjim kotačima • Pet stupnjeva prijenosa, ručni • Spremnik goriva 43 l • D/Š/V 3920/1695/1475 mm • Ubrzanje 0 - 100 km/h 13,6 s • Najveća brzina 172 km/h • Potrošnja 5,0 l/100 km • CO2 115 g/km Cijena: od 89.990 kuna


Sviđa nam se
Jednostavna. Nema nepotrebnih detalja, funkcionalnost prije svega

Ne sviđa nam se
Naplatci. Kad su već nadoplata, ima i ljepših

Iznenađuje
Mjenjač. Kratak, direktan i precizan

ZAKLJUČAK
Bilo da ste novopečeni vozač bilo mladi otac s tankim budžetom, ovo je automobil za vas. Mazda 2 će pružiti gušt, a onima koji čeznutljivo gledaju Eurosport i Motors TV, priuštit će i školu vožnje. Poslušna je, direktna i ima onaj duh koji su imali stari vrući kompakti: cijedite je do krajnjih granica, a ona vas nagrađuje. Odličan ovjes i živčani motor koji radi više buke nego koristi, ali ga svejedno volite.

Miroslav Zrnčević

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

Oznake:

17.10.2012.