Test: Honda Civic 1,8 i-VTEC Executive Navi

Honda je jedan od rijetkih proizvođača koji nikada ne škrtare po pitanju serijske opreme, pa tako i novi Civic s početnim Comfort paketom sadrži sve što vam je potrebno – od radija s CD-om i MP3 čitačem te USB i AUX ulaza, električnog pokretanja svih stakala i 16-inčnih aluminijskih naplataka do putnog računala, automatske klime i čitave sile elektroničkih pomagala. 

Kako uvijek postoje oni koji žele više, Sport oprema donosi za dimenziju veće naplatke, aluminijske pedale, kožom presvučen upravljač i ručicu mjenjača te dvozonsku klimu i tempomat. No, ni to nekima neće biti dovoljno. Takvim, najzahtjevnijim kupcima Honda nudi paket Executive, zamišljen da Civica smjesti uz bok pripadnicima premium segmenta kompaktne klase. Executive, odnosno Executive Navi kojim je bio opremljen testirani primjerak, serijski dolazi s biksenonskih svjetlima, Bluetooth sustavom za handsfree mobiteliranje, velikim panoramskim staklenim krovom, kožom presvučenim sjedalima s grijanjem sprijeda te velikim zaslonom osjetljivim na dodir u koji su integrirani navigacija, vrhunski audio sustav sa subwooferom i DVD čitač. Ukratko, puno opreme za potpun premium doživljaj usporediv s onime razvikanijih njemačkih konkurenata.

Tom dojmu pridonosi i uglađeni 1,8-litreni benzinac, pripadnik stare škole Hondinih atmosferskih četverocilindraša, koji, iako lišen trenutne i izražene elastičnosti te lagodnih ubrzanja modernijih turbomotora, sa 142 KS i dobro proračunatim mjenjačem pruža više nego solidne performanse. Pritom uz umjerenu pažnju može biti i razumno štedljiv, zadovoljavajući se s oko 8 l/100 km u gradskoj vožnji.
Upravo smo na gradskim prometnicama najviše uživali u ovjesu bitno mekšem od suvišne tvrdoće kojom se isticala prošla generacija. Honda je očito shvatila da većina kupaca, umjesto "sportskih" osobina, više preferira udobnost, a njoj u velikoj mjeri pomaže i prostrana kabina. U slučaju Civica s Executive opremom, doduše, spomenuti panoramski stakleni krov krade dragocjene centimetre prostora za glave, ali ako baš niste dvometraš, nećete prigovarati zbog manjka mjesta.

Civic pokretan najsnažnijim benzincem i opremljen Executive paketom stoji 189.990 kuna, a cijena testiranog primjerka s Executive Navi opremom iznosi 211.990 kuna.


Tehnički podaci
* Četiri cilindra, benzinski redni
* Obujam 1798 cm3
* Snaga 104 kW (142 KS) pri 6500 o/min
* Najveći okretni moment 174 Nm od 4300 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 50 l
* D/Š/V 4300/1770/1470 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 9,4 s
* Najveća brzina 215 km/h
* Potrošnja 6,1 l/100 km
* CO2 145 g/km

Cijena od 211.990 kuna

Sviđa nam se
Premium dojam. Bogata oprema nijednu želju ne ostavlja neispunjenom

Ne sviđa nam se
Panoramski krov. Krade dragocjene centimetre prostora za glave

Iznenađuje
Prednja sjedala. Jedna od najudobnijih na koje možete naići u kompaktnoj klasi

Ocjena: tri i pol zvjezdice
Nema sumnje da bogat paket opreme Civic na svojevrstan način približava modelima premium segmenta kompaktne klase. Međutim, kao što je čest slučaj sa svakim luksuzom, tako i ovaj Hondin ima cijenu koja će mnoge kupce usmjeriti prema jeftinijim, a ni po čemu posebno oskudnim paketima Sport i Comfort. No, tko voli, nek' izvoli.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

Oznake:

24.01.2013.