Prva vožnja u novoj A klasi

Isticanje pod svaku cijenu - Mercedes čini sve kako bi postigao bodove u plemenitoj kompaktnoj klasi

U Mercedesu se dugo raspravljalo koliko hrabra i svježa smije biti nova A klasa? Kako doseći mlađe mušterije? I smiju li dizajneri tijekom prezentacije skinuti sakoe? Kodeks odijevanja: otkopčan jedan gumb na košulji. Ležerni nabori ovoj marki ne padaju baš lako – to se vidi i na udubini na bočnoj strani novog automobila koji starta s teškim teretom: najvažniji Mercedes ove godine mora imati uspjeha, mora se prodavati – pritom u plemenitoj kompaktnoj klasi starta kao novak s jasnim nedostatkom. Tko na tržište dođe ovako kasno, svakako mora biti dojmljiv. Vozikamo se u novom benzincu A 200 po Sloveniji, točnije Portorožu. Test kod gledateljstva je položen, nova A klasa okreće glave


Velika zvijezda sprijeda jednako će privući stalne kupce kao i nove pridošlice koji vole automobile na dobru glasu. Međutim, kratak, nizak stražnji kraj izaziva čuđenje. To bi trebao biti Mercedes? U uredima, bankama i klubovima mnogo će se o njemu pričati – čime je dizajn postigao svoj glavni cilj.


Strogo uzevši, A klasa je kompaktan kupe

Strogo uzevši, A klasa se ubraja među kompaktne kupee. Ne ulazi se u visoko prizemlje kao kod prethodnika, nego 18 centimetara niže u suteren. Poznati prekidači ili istaknuto postavljeni ventilacijski otvori kao u C ili SL klasi naglašavaju osjećaj "voziš Mercedes". Mjesta u automobilu ima dovoljno, sportska sjedala (dolaze uz doplatu) pristaju, ali za pogled na sve strane potrebna je mladenačka fleksibilnost vratne kralješnice: prozori su mali, a vidno polje dodatno ograničavaju integrirani nasloni za glavu. Nadamo se da će se to popraviti sa serijskim udobnim sjedalima koja nam Mercedes ovdje nije pokazao.


Glede sigurnosti (sustavi upozorenja od sudara i prepoznavanja umora) i integracije iPhonea, proizvođači iz Stuttgarta sasvim su pri vrhu kompaktne klase. Ovdje nas ugodno iznenađuje to što se 1,6 litreni turbomotor pali na klasičan kontaktni ključ. Sprijeda, ispod poklopca motora, skriva se motor tiha i ravnomjerna rada koji sa 156 KS poteže toliko diskretno da čovjek jedva može povjerovati da automobil za 8,4 sekundi ubrzava do stotke ili da mu je najveća brzina 224 km/h. Automobil staroga kova, radije udoban nego glasan.

Tih motor, ali glasan dizajn – od nastupa A klase očekivao se veći spektakl. No, za to se brine prijenos s dvostrukom spojkom (DCT) koji je Mercedes unapređivao od njegova samog početka u B klasi. DCT od sada mijenja brže i uglađenije te u vožnji lako ulazi u štedljivu sedmu brzinu. Nedostatak: kod iznenadnog kick-downa mjenjač se budi poput djeteta koje ste trgnuli iz sna – s dezorijentiranim skokovima stupnjeva prijenosa.

Glede vozne dinamike, kodeks odijevanja A klase je – "dva gumba, sportski". Upravljač sa samo 2,4 okretaja radi oduševljavajuće precizno, na mokrim cestama prednji pogon samo rijetko odvlači upravljač. Akumulator je postavljen sprijeda u kućištu motora kako bi se poboljšalo prianjanje na prednjoj osovini.


Savjet: odaberite udobno podvozje

Umjesto prilagodljivih ovjesa Mercedes nudi tri različita podvozja, sva tri kruća. Na otvorenim cestama, koje još uvijek nisu dobile dovoljnu pozornost EU fondova, A200 sa sportskim podvozjem nemilosrdno prosljeđuje svaku rupu na cesti u sjedalo. Nije baš u Mercedesovu stilu. Model A250 Sport, koji AUTO BILD uspoređuje s BMW jedinicom, rupe svladava mnogo bolje.

Naš savjet: normalno udobno podvozje zlatna je sredina. Na kraju krajeva postoji dovoljno mogućnosti da u A200 utučete i više od već visoke osnovne cijene koja je tek nešto ispod B klase. Mercedes će na cjeniku izlagati – kao i prije – mnoštvo primamljivih mamaca: tri različito opremljene linije (Style, Urban, AMG Sport) sažimaju dodatnu opremu, a tri paketa (Night do AMG Exklusiv) opisuju optičke dodatke. Sve paše sa svim, tako individualno i zbunjujuće kao nikad. A bit će i žešće: 2013. stižu štedljivi A, sportski A sa slovima AMG, A s pogonom na sva četiri kotača... I o tome su u Mercedesu mnogo razmišljali.

Ovako se postavlja iPhone u A klasu


Razina 1:
serijski se uz A klasu nudi samo standardna oprema: radio sa zaslonom od tri retka, USB ulaz i Aux-in priključak. Međutim, Mercedes će vam jeftino integrirati Appleov iPhone: uz doplatu ćete dobiti tzv. Drive Kit, nosač uključujući i priključak za pametne telefone, usto i odgovarajuća aplikacija za 30 eura koja omogućava navigaciju i internetski radio u automobilu.

Razina 2: Više će vam ponuditi "Audio 20 CD" sa zaslonom u boji dijagonale 5,8 inča, CD-reproduktorom, telefonskom tipkovnicom i upravljačem na središnjoj konzoli. Dodatni navigacijski modul za pretinac (Map Pilot) koštat će oko šest tisuća kuna (orijentiramo se po cijenama u Njemačkoj). Oni koji imaju iPhone mogu taj uređaj pomoću Drive Kita plus (oko 5500 kuna) pretvoriti u središnji dio infotainment sustava. Usto je Mercedes razvio aplikaciju koja povezuje Garminovu navigaciju i društvene medije, a sve se može aktualizirati preko App Storea.

Razina 3: Comand Online za oko 25.000 kuna, poznat iz velikih Mercedesa, obećava cjelokupni multimedijski koncert: zaslon veličine sedam inča (vidi lijevo), navigacija na tvrdom disku, glasovno upravljanje i deset gigabajta memorije za glazbu.

Ovako A klasa vozi s ostalim motorima

136 KS, okretni moment 300 Nm, normirana potrošnja 4,3 litre

A 200 CDI: početnik

Motor lupa pri hladnom startu, to nam je već poznato iz C klase. No, kad se zagrije, 1,8-litreni motor dobro vuče i radi ravnomjerno. Svojom potrošnjom od 4,3 litre osobito je atraktivan za flotne kupce na koje je Mercedes strogo usmjeren. S ovim bi odmjerenim motorom koji će biti u prodaji od rujna udio dizelaša u A klasi trebao porasti na više od 50 posto.

170 KS, okretni moment 350 Nm, normirana potrošnja nije navedena

A 220 CDI: dugoprugaš
On je tihi div u A klasi: 2,2-litreni motor u snažnijoj inačici sa 204 KS (ona tek dolazi) pokreće i S klasu. Ovaj lakši dizelski motor automobilu daje krila: za 7,8 sekundi A 220 CDI ubrzava na 100 kilometara na sat, na autocestama kraj dolazi tek na 227 km/h. Ovaj motor kao prvi dizelaš u A klasi ispunjava Euro 6 normu ispušnih plinova, predviđen je tek za prosinac 2012.

211 KS, okretni moment 350 Nm, normirana potrošnja 6,4 litre

A 250 Sport: sportaš
Ekskluzivni aluminijski naplatci veličine 18 inča, crvena kočnička kliješta – vanjski znakovi za vrhunsku inačicu manje su važni nego unutrašnje vrijednosti: prednja osovina i sportsko podvozje koje je AMG posebno prilagodio te posebni ESP čine A klasu još spretnijom i zabavnijom u zavojima. Kao jedini model do sada ima tzv. dijamantnu rešetku – ali, Mercedes razmišlja o tome da taj dio uvede kao dodatak za sve inačice.

Sviđa nam se
Sigurnost Glede sigurnosne opreme kod kompaktnih automobila A klasa postavlja ljestvicu još malo više.

Nedostaje nam
Harmonija Glasan dizajn, tihi motori, akustička udobnost, tvrda amortizacija – bolja ravnoteža ne bi bila naodmet.

Iznenađuje nas
Cijene Iako još nisu poznate, sa sigurnošću možemo reći da će biti tek malo niže nego za B klasu – ništa čudno, A klasa nikad nije bila ozbiljnija, a ni sportskija

Zaključak
Dosada među kompaktnim automobilima? Ne, A je drukčiji: izvana izazovan, iznutra spoj sporta i udobnosti, cijenom agresivan. Nije savršen, ali je automobil koji mijenja Mercedes i njegov imidž.

Branimir Tomurad

TEHNIČKI PODACI
A 200 BlueEfficiency
Četverocilindarski, turbo, naprijed poprečno • četiri ventila po cilindru • zapremnina 1595 cm3 • snaga 115 kW (156 KS) pri 5300/min • najveći okretni moment 250 Nm pri 1250/min • prednji pogon • šesterostupanjski mjenjač • 0 – 100 km/h 8,4 s • obujam spremnika 50 l • EU­norma 5,5 l eurosupera na 100 km • CO2 129 g/km • najveća brzina 224 km/h Cijena: zasad nepoznata

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

05.10.2012.