Peugeot 208 1,2 VTi Active

Maleni 1,2-litreni trocilindraš na papiru se nameće kao najzanimljiviji benzinac za 208-icu... Je li doista tako?

Svaki kilogram se broji kada pokušavate sniziti potrošnju i smanjiti emisiju CO2, nešto što je posljednjih godina svim proizvođačima postao svojevrstan “sveti gral”. Smanjenje ukupne mase nove generacije nekog automobila iznimno je važno za postizanje tog cilja. No, dok se većina novih gradskih automobila uspijeva pohvaliti kojom kilom, a katkad i njih desetak manje, Peugeot je novi 208 stavio na posebnu dijetu... Novi je model do 110 kg lakši od 207-ice pa, primjerice, testirani primjerak ima masu od samo 975 kg, što je usto nekoliko stotina manje od pojedinih usporedivih konkurenata. Impresivno.

Dojmljiv je i novi motor koji pokreće ovu verziju, barem na papiru – 1,2-litreni atmosferski VTi benzinac ima tri cilindra, a osim što razvija 82 KS, deklarirana kombinirana potrošnja iznosi 4,5 l/100 km uz emisiju CO2 od samo 104 g/km.

Naš prosjek, postignut kombinacijom vožnje u gradu i izvan njega, iznosio je nešto više od 6 l/100 km, što je sasvim pristojan rezultat. Tim više jer trocilindraš ne ubrzava lagodno poput nekih usporedivih turbobenzinaca – performanse koje pruža sasvim su pristojne, no uglavnom ih morate “cijediti” i tražiti u visokim okretajima. Iako takav način vožnje, na sreću, nije naporan, jer je motor karakteran, dobro zvuči i osjetno je uravnoteženiji i uglađeniji od Peugeotovog manjeg 1-litrenog trocilindraša, konkurencija s malim turbobenzincima to radi bolje. S druge strane, petobrzinski mjenjač sličan je onima na koje smo nailazili još u 206-ici – prilično dugih i nepreciznih hodova, premda, nakon prvotnog privikavanja, sasvim solidan.

Ono što se odmah svima dopalo jest interijer – upravljač smiješno malenog promjera zapravo je ugodan za korištenje, sjedala su udobna i adekvatno podupiru tijelo u zavojima, a ponuda prostora iznenađujuće dobra, čak i straga. Multimedijski dodirni zaslon prilično je jednostavan i intuitivan te daje dojam skupoće.

Već spomenuta lakoća u vožnji se osjeća u svakom trenutku - 208-ica u zavoje ulazi agilnije i spremnije od nekih tromijih (čitaj – težih) konkurenata, mali upravljač je dobrodošlo lagan, ali precizan, a ovjes dovoljno udoban za svladavanje lošijih gradskih prometnica.

Tehnički podaci - Peugeot 208 1,2 VTi
* Tri cilindra, benzinski redni
* Obujam 1199 cm3
* Snaga 60 kW (82 KS) pri 5750 o/min
* Najveći okretni moment 118 Nm od 2750 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Pet stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 50 l
* D/Š/V 3962/1829/1460 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 12,2 s
* Najveća brzina 175 km/h
* Potrošnja 4,5 l/100 km
* CO2 104 g/km
Cijena od 89.300 kuna

Sviđa nam se
Osjećaj lakoće. U vožnji se 208-ica doima puno manjom nego što jest

Ne sviđa nam se
Mjenjač. Ni po čemu loš, ali konkurencija nudi znatno više preciznosti

Iznenađuje
Mali upravljač. Prvotno vrlo neobičan, no ubrzo vam se uvuče pod kožu

Ocjena - tri i pol zvjezdice
Pohvalno uglađen, entuzijastičan prema visokim okretajima te razumno štedljiv, novi benzinski trocilindraš solidan je odabir za 208-icu. Međutim, katkad od vozača traži dodatan trud za izvlačenje performansi, što neće svima odgovarati. Ne sumnjamo da će se većini dopasti kabina, kao i zabavne vozne osobine djelomično omogućene uistinu skromnom masom.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

Oznake:

21.03.2013.