Opel Mokka 1,7 DTS Cosmo

U rastuću kategoriju malih SUV-a Opel se uključio Mokkom, modelom koji nudi puno prednosti, što pokazuje i velika potražnja na tržištu.

Opel je prvi njemački proizvođač koji se uključio u rastući segment malih SUV-a. Njihov se proizvod zove Mokka, a dizajnerski se zasniva na Corsi, dok mnoge mehaničke elemente dijeli s Astrom. Podignuta karoserija dopadljivih linija ostavlja dojam posve ozbiljnog SUV-a, a taj dojam dodatno naglašavaju tamni plastični elementi na pragovima i u odbojnicima.

Pored činjenice da je danas u modi, podignuta karoserija donosi i mnoge prednosti, poput višeg položaja sjedenja i bolje preglednosti u prometu, lakog ulaska u automobil, kao i lakše borbe s tipičnim gradskim preprekama – rubnjacima i ležećim policajcima. Naravno, tu su i terenske sposobnosti kojima pomaže i pogon na sve kotače. On nije stalan, već po potrebi, kad sustav detektira proklizavanje prednjih kotača, na stražnje može prebaciti do 50 posto momenta. Za one koji nikad ne napuštaju asfalt postoje i modeli s pogonom samo na prednje kotače.

Priliku za isprobavanje pogona dobili smo u najvećem zagrebačkom snijegu u posljednjih stotinjak godina i možemo samo reći da je vrlo efikasan, posebno za parkiranje na hrpe snijega, uz, naravno, sigurniju vožnju skliskim kolnikom.

Unutrašnjost
Unutrašnjost Mokke nudi prostranost na razini kompaktne klase, što znači da će s lakoćom primiti četvero odraslih putnika, a ako je baš nužno, niti peti se putnik neće previše buniti na nedostatak prostora. Prtljažnik je osnovnog obujma od 362 litre, a po potrebi se preklapanjem naslona stražnjih sjedala može povećati na 1372 litre. Ono čime se Opelov maleni SUV ističe je praktičnost koju postiže sa čak 19 različitih pretinaca za odlaganje sitnica raspoređenima po čitavom automobilu.

Motor i mjenjač
Pod prednjim poklopcem testirane Mokke nalazio se već dobro poznati Opelov turbodizelaš obujma 1,7 litara koji razvija 130 KS i najveći okretni moment od 300 Nm pri 2000 okretaja u minuti. Motor je generalno uglađen i elastičan, a pri višim se okretajima javi malo glasnijim brundanjem. U kombinaciji s ručnim šestostupanjskim mjenjačem i pogonom na sve kotače Mokka s njim ostvaruje posve solidne performanse. Od 0 do 100 kilometara na sat stiže za 10,5 sekundi i postiže najvišu brzinu od 193 km/h.
Opel obećava prosječnu potrošnju od samo 5,1 litre na 100 kilometara, a budući da smo se uglavnom vozili gradom i to u pravim zimskim uvjetima to nismo postigli. Ipak, prosjek testa od 6,1 litre još uvijek je vrlo dobar. U gradu je za štednju zadužen i sustav start-stop koji je vrlo efikasan. Unatoč snijegu i gužvama trošili smo samo 6,4 litre.

Oprema i cijena
Mokka koju smo testirali trenutačno predstavlja vrhunac ponude ovog modela, što znači da je, uz dizelski motor i pogon na sve kotače, opremljena paketom opreme Cosmo, koji uključuje ESP, dvozonski automatski klima uređaj, aluminijske naplatke promjera 18 cola, tempomat, parkirne senzore sprijeda i straga, sjedala presvučena kombinacijom kože i tkanine… Sve to znači da joj cijena do registracije iznosi 204.800 kuna. Dodamo li tome još doplate za metalik boju i Cosmo paket (biksenonska svjetla, navigacija i kamera za vožnju unatrag) dolazimo do cijene testiranog automobila od 224.300 kuna.

Tehnički podaci
• Četiri cilindra, turbodizelski redni
• Obujam 1696 cm3
• Snaga 96 kW (130 KS) pri 4000 o/min
• Najveći okretni moment 300 Nm od 2000 o/min
• Pogon na svim kotačima
• Šest stupnjeva prijenosa, ručni
• Spremnik goriva 52 l
• D/Š/V 4278/1777/1658 mm
• Ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s
• Najveća brzina 193 km/h
• Potrošnja 5,1 l/100 km
• CO2 134 g/km
• Cijena 204.800 kuna

Sviđa nam se
Vožnja. Mokka je okretna i vozi se poput običnog automobila

Ne sviđa nam se
Unutrašnjost. Prenakrcana središnja konzola zbunjuje.

Iznenađuje
Pogon. Iako nije "pravi" dobro se snalazi i u teškim uvjetima

Ocjena: četiri zvjezdice
Opel je Mokkom uspješno proširio svoju paletu proizvoda. Prvi njemački mali SUV nudi dobre vozne osobine i atraktivan izgled, a koliko to tržište cijeni pokazuje činjenica da se dugo čeka čak i na našem značajno oslabljenom tržištu.

Oznake:

22.02.2013.