Opel Corsa 1,4 Turbo

Unatoč tome što je u aktualnom izdanju na tržištu prisutna još od ljeta 2006. godine, Corsa je hrvatskim kupcima još uvijek jedan od omiljenih gradskih automobila, odmah iza najprodavanijeg VW Pola. 

Tajna dugovječnosti gradskog Opela mogla bi se kriti u činjenici da je tijekom posljednjih sedam godina manje-više konstantno dotjerivana, bilo kozmetičkim promjenama i bojama karoserije ili novim opremama i motorima. Poput, primjerice, 1,4-litrenog turbobenzinca koji je pokretao testirani primjerak, a koji je zapravo najsnažniji motor u ponudi bez oznake GSi ili OPC.

Moderan četverocilindraš, koji se može naći i u nizu drugih Opelovih modela, u Corsi razvija 120 KS. Potentan se motor već pri pokretanju javlja upadljivim i punim zvukom kojim kao da obećaje žustra ubrzanja. Corsa Turbo zaista dobro ide, premda njezinih 120 KS donekle suzdržava dugo proračunati petobrzinski mjenjač čija je ručica pritom ne osobito precizna i sklona zapinjanju pri pokušajima brzih izmjena. Solidnu elastičnost omogućuje 175 Nm "raspoređenih" od samo 1750 do čak 4800 o/min, a granicu od 5000 o/min ionako nije potrebno prelaziti, djelomično i zato jer potom motor postaje bučan.
S obzirom na 17-inčne naplatke s niskim gumama, Corsa je iznenađujuće udobna i na lošijim cestama, a dobro podešen ovjes ujedno vrlo dobro ograničava naginjanje u zavojima. Velike gume raspolažu (pre)velikim količinama prianjanja, a upravljač, za razliku od ovjesa, lišen povratnih informacija, katkad obeshrabruje od brze vožnje.
Corsina unutrašnjost još uvijek izgleda moderno, no katkad ne može skriti godine – sjedi se suviše visoko te uvijek imate osjećaj da sjedite "na" umjesto "u" sjedalu koje pritom nedovoljno podupire i nije osobito udobno. Ipak, mali Opel ima i niz dopadljivih rješenja te ponudom prostora spada među veće automobile u klasi.

Tehnički podaci – Opel Corsa 1,4 Turbo
* Četiri cilindra, turbobenzinski redni
* Obujam 1364 cm3
* Snaga 88 kW (120 KS) pri 6000 o/min
* Najveći okretni moment 175 Nm od 1750 do 4800 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Pet stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 45 l
* D/Š/V 3999/1713/1488 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h xxx s
* Najveća brzina xxx km/h
* Potrošnja 5,5 l/100 km
* CO2 129 g/km
Cijena xxx kuna

Sviđa nam se
Solidan motor. Pruža respektabilna ubrzanja koja bi bila još bolja s bolje proračunatim mjenjačem

Ne sviđa nam se
Vozačko okružje. Sjedi se visoko i ne osobito ugodno, a i upravljač bi mogao imati veći raspon podešavanja po dubini

Iznenađuje
Udobnost ovjesa. Uvjerljivo upija i lošije ceste – i to unatoč velikim naplatcima s niskoprofilnim gumama

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

22.07.2013.