Opel Astra OPC vs. Volkswagen Scirocco R

U Rüsselsheimu više nisu raspoloženi za frustracije - pa zato na startnu liniju šalju najjaču Astru dosad, koja s 280 KS treba pokazati za što je sve sposobna. Ekskluzivna usporedba s najvažnijim suparnikom, Sciroccom R, obećava zanimljive odgovore.

Ne, ne možemo više slušati loše vijesti: ukidanje radnih mjesta, zatvaranje tvornica i priča o zločestom General Motorsu koji Opelu ne daje prostora za preživljavanje. Ni u Rüsselsheimu više nisu raspoloženi za frustracije – pa zato na startnu liniju šalju najjaču Astru dosad, koja s 280 KS treba pokazati za što je sve sposobna tradicionalna marka, unatoč svim prepirkama.

No, je li dovoljan snažan motor i upečatljiv dizajn da bi se odredio smjer razvoja događaja te se na taj način popravio Opelov imidž? Ekskluzivna usporedba s najvažnijim suparnikom, Sciroccom R, obećava zanimljive odgovore.

Astra OPC vs. Scirocco R

Već na prvi pogled uočavamo da je Opel postao poprilično velik. Prevelik. Astra je svojom duljinom od 4,47 metara od prvog Kadetta GSi iz 1984. dulja za gotovo metar – a od Scirocca za dobrih 20 centimetara. Usto ide silna težina praznog vozila od gotovo 1,6 tona; pravi vrhunski sportaš postupio bi drukčije. Iako je ponajprije na stražnjim sjedalima Opel vidljivo prostraniji od VW-a, to nisu dobre pretpostavke za ludu jurnjavu zavojitim stazama.

Međutim, to su bojazni koje snažna Astra može odagnati već u prvim metrima. Momčad OPC-ova upravitelja Volkera Stryceka znalačkim je usklađivanjem nadigrala osnovne nedostatke – za upravljačem se OPC doima broj manjim i lakšim nego što doista jest.

Astra OPC - interijer

Opel je, začudo, unatoč krizi mogao potrošiti novac na skupu tehniku. Astra OPC ima mehaničku blokadu diferencijala – utjecaj pogona na skretanje jedva se osjeti i pri snažnom ubrzavanju, a vozač brzo zaboravlja da se vozi u automobilu s prednjim pogonom.

Scirocco je posve drukčijeg kalibra: VW u drugoj brzini čupa volan čak i na suhoj cesti, pa ga zato mora voditi čvrsta ruka. Umjesto mehaničkog diferencijala VW se uzda u elektroniku – koja je na 350 Nm jako preopterećena.

Slična je priča i kod podešenja podvozja. Opel kombinira ovjese Hiperstrut (High Performance Strut = visokoučinkovita opružna noga) na prednjim kotačima iz trkaćih automobila sa skupom mehanikom (Wattov polužni mehanizam ) na stražnjoj osovini. Zvuči složeno – ali u vožnji je odlično. Dobra ravnoteža traje do krajnjih granica pa Astra ostaje neutralna – frustrirajućem podupravljanju kao kod drugih automobila s prednjim pogonom nema ni traga. I pri velikim brzinama OPC je miran, posve suprotno od nervoznog Scirocca.

Pri velikim brzinama na autocesti VW doseže svoje granice, već i najmanje neravnine na cesti pozivaju ESP u akciju, a kod većeg oklijevanja stražnji kraj Scirocca postaje uznemirujuće lagan. Opel ispunjava očekivanja i svojim serijskim, dobro doziranim Brembovim kočnicama.


Scirocco R - interijer
Međutim, glede motora su podjednaki, a zahvaljujući rezonatoru oba zvuče prije kao trkači nego kao četverocilindarski motori. Scirocco je 15 KS slabiji, ali to nadoknađuje manjom težinom te djeluje lepršavije. Astra ispunjava očekivanja i svojim ujednačenim reagiranjem – više se gotovo i ne zamjećuje da dvolitreni motor nosi veći teret. Vozi poput atmosferskog motora zamjetno većeg obujma.

Kad sve zbrojimo, Astra OPC jasno ostavlja Scirocca iza sebe. Napokon dobre vijesti za Opel.

Zaključak
OPC neće spasiti Opel. Međutim, pokazuje za što je sve sposobna ta marka. Inženjeri su uz mnogo pronicljivosti i uloženih tehničkih sredstava iz problematične osnove načinili zapanjujuć automobil. Zahtjeve koji se postavljaju sportskim kompaktnim automobilima Astra ispunjava gotovo savršeno. Astra OPC je Opelu toliko dobro uspjela da iza sebe jasno može ostaviti više ne tako svježeg Scirocca. Recept uspjeha za budućnost – ako GM zadrži Opel.

Stefan Voswinkel

Prvi dojam
Astra OPC- 235 bodova
Čestitke Rüsselsheimu: od Astre je Opel uspio načiniti kompetentnog kompaktnog sportaša s kojim ćete se dobro zabaviti.
Scirocco R - 214 bodova
Na Sciroccu se zamjećuje da je ušao u godine. Podvozje nije prikladno za tu snagu, usto je razmjerno uzak i skup.

Tehnički podaci

VW Scirocco R
Četverocilindarski, turbo, naprijed poprečno • obujam 1984 cm3 • snaga 195 kW/265 KS pri 6000/min • najveći okretni moment 350 Nm pri 2500/min • D/Š/V 4248/1820/1394 mm • težina praznog vozila 1419 kg • obujam spremnika 55 l Super • najveća brzina 250 km/h • 0–100 km/h 6,0 s • potrošnja EU-norma 8,1 l super • CO2 189 g/km • Cijena: 281.259 kuna

Opel Astra OPC
Četverocilindarski, turbo, naprijed poprečno • obujam 1998 cm3 • snaga 206 kW /280 KS) pri 5500/min • najveći okretni moment 400 Nm pri 2500/min • D/Š/V 4466/1840/1482 mm • težina praznog vozila 1550 kg • obujam spremnika 56 l Super plus • najveća brzina 250 km/h • 0–100 km/h 6,0 s • potrošnja EU-norma 8,1 l super • CO2 189 g/km • Cijena: od 240.750 kuna

02.10.2012.