Mazda6 CD 175 A/T Revolution

Nova generacija Mazde6, pored napredne tehnologije Syactiv donosi i elegantne linije i atraktivan izgled

Mazdinu limuzinu srednje klase dizajnerski su najavila dva koncepta. Započelo je Shinarijem 2010., a gotovo konačan oblik vidjeli smo na Takeriju u Tokiju godinu dana kasnije. Često agresivne linije konceptnih automobila izgube oštricu do serijske proizvodnje, ali kod Mazde se to nije dogodilo. Šestica je od Takerija dobila taman koliko treba. Čak 4,87 metara duga limuzina niti iz jednog kuta ne djeluje glomazno ili nezgrapno, naprotiv, a posebno se ističe agresivan prednji kraj oblikovan u prepoznatljivom kućnom stilu. Pogled sa strane otkriva naglašene linije prednjih blatobrana koje efikasno "ubijaju" pozamašne dimenzije automobila. Dojam kod našeg testnog automobila dodatno je naglašavala i elegantna tamnocrvena boja koja izvrsno pristaje japanskoj limuzini.

Unutrašnjost samo donekle prati uspješan i dinamičan vanjski izgled. Glavna karakteristika kabine su jednostavne linije, bez pretjeranih dizajnerskih elemenata. Središnja konzola potječe iz CX-5, ali u šesticu malo bolje pristaje, vjerojatno zbog dimenzija, a pomalo nalikuje na elektroničke proizvode osamdesetih godina prošlog stoljeća, ali u pozitivnom smislu. Svi materijali i kvaliteta završne obrade na visokoj su razini, a dojam pomalo kvari središnji displej kojim se upravlja mnogim funkcijama automobila, ali na pomalo neintuitivan način.

Dojam luksuza i elegancije na testiranom automobilu dodatno naglašavaju svijetlom kožom presvučena sjedala za koja je potrebno doplatiti samo 1000 kuna uz najbogatiji paket opreme Revolution. Spomenuti paket kod šestice znači da vozaču i putnicima nudi maksimalnu udobnost i sigurnost. Tako su na popisu opreme i automatski dvozonski klima-uređaj, grijana prednja sjedala, biksenonska svjetla, radarski tempomat, naplatke promjera 19 cola…

Testirani automobil, osim opremom, i motorizacijom predstavlja vrhunac ponude. Pod prednjim se poklopcem skriva 2,2-litreni turbodizelaš koji razvija 175 KS i najveći okretni moment od čak 420 Nm koji je vozaču na raspolaganju od 2000 okretaja u minuti. Riječ je o motoru iz nove Skyactiv generacije koji se odlikuje niskim stupnjem kompresije (samo 14:1) zahvaljujući čemu ima bolje sagorijevanje smjese goriva i zraka što donosi i niže emisije štetnih plinova.

U praksi, motor je iznimno tih i uglađen i izvrsno se slaže s automatskim šestostupanjskim mjenjačem, kakav je bio u testiranom automobilu. Izvrsno vuče već iz niskih okretaja, ali niti visoki okretaji nisu mu nikakav problem, što je još jedan rezultat njegove konstrukcije. Za njima doduše uglavnom nema potrebe, ali dobro je znati da imate veći raspon okretaja nego kod većine ostalih dizelaša. Mjenjač možete koristiti i za ručno mijenjanje brzina, i to polugicama na volanu, ali ne očekujte čuda po pitanju brzine. Mjenjač je puno uglađeniji i efikasniji kao klasični automatik.

Performanse koje šestica ostvaruje s ovim motorom i mjenjačem zadovoljit će i zahtjevne vozače. Od 0 do 100 kilometara na sat automobil ubrzava za 8,6 sekundi, a kazaljka brzinomjera zaustavit će se tek na 216 km/h. Unatoč takvim brojkama, potrošnja je iznimno niska. Mazda obećava prosjek od samo 4,9 litara, što očekivano nismo postigli, ali stvarni su rezultati svejedno jako dobri. U gradu smo se bez problema vozili sa 7,5 litara, dok je prosjek testa na kraju iznosio 6,9 litara.
Na kraju, ostaje samo cijena. S obzirom što sve nova Mazda6 nudi, posebno s najsnažnijim motorom i najbogatijim paketom opreme, niti cijena od 290.300 kuna nije prevelika.

Tehnički podaci
*Četiri cilindra, turbodizelski redni
* Obujam 2191 cm3
* Snaga 129 kW (175 KS) pri 4500 o/min
* Najveći okretni moment 420 Nm od 2000 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, automatski
* Spremnik goriva 62 l
* D/Š/V 4870/1940/1450 mm
* Ubrzanje 0-100 km/h 8,6 s
* Najveća brzina 216 km/h
* Potrošnja 4,9 l/100 km
* CO2 127 g/km
Cijena 290.300 kuna

Sviđa nam se
Motor. Moderan dizelaš oduševljava uglađenošću i elastičnošću

Ne sviđa nam se
Unutrašnjost. Izgled unutrašnjosti ne prati razigran izgled vanjštine

Iznenađuje
Potrošnja. Moćan dizelaš iznimno je skroman po pitanju potrošnje

Ocjena
(četiri zvjezdice)
Nova generacija šestice koristi sve prednosti tehnologije Skyactiv, a uglađenost motora i niska potrošnja oduševljavaju. Mazdina limuzina osvaja i dizajnom što dosad nije bio slučaj, a upravo bi joj to mogao biti još jedan adut kod osvajanja srca kupaca u ovom inače često dosadnom segmentu.

Ozren Adamović

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

Oznake:

15.03.2013.