Maraton test: Mazda3 2,0 GTA
Novopridošli maratonac diči se sportskim ovjesom, benzincem sa 150 KS te atraktivnim izgledom.
Već izgledom naša Mazda3 GTA odaje sportske namjere: niski pragovi, niži ovjes i 17-colni aluminijski kotači. Uz sve to dodajte smeđu metalik boju i dvolitreni motor sa 150 KS i mogli biste se jako zainteresirati za kompakt sportskih namjera kojem stražnja vrata spašavaju praktičnu prirodu, a ne kompromitiraju sportski izgled. Hvata li poglede? O, da. Često zure u nju.
Maratonci najviše raduju na početku i na kraju. Prvo otkrivate njihove prednosti i mane, zatim živite s njima svakodnevno do razine kronične dosadnosti, a zatim se nakon pregršt kilometara počinjete uveseljavati ili razočaravati otkrivenim činjenicama. Spomenimo, Mazda3 1,6 MZR jednom je već briljirala u Auto Bildovom testu izdržljivosti jer joj se u 100.000 kilometara bilježnica grešaka ne bi ispisala niti jednom riječju da nije izgorjela žarulja prednjeg svjetla. Sve ostalo radilo je besprijekorno.
Crna plastika možda izgleda dosadno, ali niti nakon stotine tisuća kilometara ne ispušta cvrčke. Tipke također izgledaju sasvim obično, sjedala djeluju gotovo ravno i neprofilirano, instrumenti su jednostavni... Pomalo je neobično vidjeti tako neuglednu unutrašnjost pored tako lijepe vanjštine i sigurni smo da je mnoge izgled unutrašnjosti odbio od kupnje. Dizajn vanjštine vas, s druge strane, može samo privući, pogotovo kad ugledate model GTA s napadnim kotačima i, u našem slučaju, doplaćenim bočnim pragovima za 2788 kuna. Na nosu su LED dnevna svjetla koja izgledaju poput dodatka, a ne tvorničke ugradnje. Eibach opruge također su dodatak. Nude neudobniju vožnju, ali i bolje prianjanje kad je cesta savršeno glatka i uredna.
Sportska vožnja uključuje nagle promjene smjera i tu je Mazda3 na svom terenu. Volan je direktan, nudi sasvim dovoljno osjećaja i lako ćete osjetiti gdje je granica zabave. Brza je, okretna i vrlo direktna, kao pravi vozački automobil. Kad ju vozite normalno, primjerice autocestom, zasmetat će vas karakteristično poskakivanje koje donose Eibachove opruge, stoga razmislite o tom dodatku ukoliko često vrijeme provodite na autocestama. Ako u automobilu sjedi četvero s punim prtljažnikom GTA će leći prilično nisko, pa čak i zastrugati na lošijoj cesti. Motor zaprema dvije litre i ima napredni sustav za gašenje motora dok stojite. Radi brzo i neprimjetno. S obzirom da je motor tih i miran na leru, gotovo da nećete niti osjetiti stalna zaustavljanja i pokretanja na semaforima. Međutim, nedostajat će vam karakter stare trojke GTA koja je iz niskih okretaja odavala osjećaj veće životi i žustrije je reagirala na gas. Ekološke norme odnose svoj danak, a sa smanjivanjem emisija povećava se i dosadnost današnjih sportski nastrojenih automobila. GTA ima dušu koja se krije negdje iznad 4000 o/min, ali za to ju trebate vrtjeti i voziti "na nož".
Za razliku od prethodnice, nova Mazda3 2,0 GTA troši nešto manje, tako da je tvorničku specifikaciju od 6,7 litara moguće ispuniti s malo "davljenja" u niskim okretajima uz pomoć kompjutora koji sugerira kada je najbolje promijeniti brzinu. Ionako u gradu ne možete i ne smijete juriti, pa ćete voziti s oko devet i pol litara, što nije loš rezultat za dvolitrenog benzinca. Jedino što mu možemo zamjeriti, onako "na prvu loptu" poskakivanje je kad se vozite smireno na otvorenoj cesti, te krivulja snage – na niskim je okretajima pomalo zagušen, a od 4000 do 6300 o/min pokazuje dovoljno britkosti da nosi GT oznaku.
Mazda3 2,0 GTA
Cijena: 189.490 kuna
Cijena testnog modela: 192.278 kuna
Doplate: Bočne obloge praga
Potrošnja na testu: 8,4 l/100 km
Problemi: Nema
Zašto ga volimo: Brza je, okretna i vrlo direktna, kao pravi vozački automobil
Imamo ga od: 2.7.2012.
Kilometara u proteklih 14 dana: 1750
Tehnički podaci
Četiri cilindra, benzinski redni
Obujam 1999 cm³
Snaga 110 kW (150 KS) pri 6200 o/min
Najveći okretni moment 191 Nm pri 4500 o/min
Pogon na prednjim kotačima
Šest stupnjeva prijenosa, ručni
Spremnik goriva 55 l
D/Š/V 4460/1755/1470
Ubrzanje 0 – 100 km/h 10,4 s
Najveća brzina 206 km/h
Potrošnja 6,7 l/100 km
CO2 157 g/km
Cijena 192.278 kuna