Maraton test: Mazda3 2,0 GTA

Novopridošli maratonac diči se sportskim ovjesom, benzincem sa 150 KS te atraktivnim izgledom.

Već izgledom naša Mazda3 GTA odaje sportske namjere: niski pragovi, niži ovjes i 17-colni aluminijski kotači. Uz sve to dodajte smeđu metalik boju i dvolitreni motor sa 150 KS i mogli biste se jako zainteresirati za kompakt sportskih namjera kojem stražnja vrata spašavaju praktičnu prirodu, a ne kompromitiraju sportski izgled. Hvata li poglede? O, da. Često zure u nju.

Maratonci najviše raduju na početku i na kraju. Prvo otkrivate njihove prednosti i mane, zatim živite s njima svakodnevno do razine kronične dosadnosti, a zatim se nakon pregršt kilometara počinjete uveseljavati ili razočaravati otkrivenim činjenicama. Spomenimo, Mazda3 1,6 MZR jednom je već briljirala u Auto Bildovom testu izdržljivosti jer joj se u 100.000 kilometara bilježnica grešaka ne bi ispisala niti jednom riječju da nije izgorjela žarulja prednjeg svjetla. Sve ostalo radilo je besprijekorno.

Mazda 3

Crna plastika možda izgleda dosadno, ali niti nakon stotine tisuća kilometara ne ispušta cvrčke. Tipke također izgledaju sasvim obično, sjedala djeluju gotovo ravno i neprofilirano, instrumenti su jednostavni... Pomalo je neobično vidjeti tako neuglednu unutrašnjost pored tako lijepe vanjštine i sigurni smo da je mnoge izgled unutrašnjosti odbio od kupnje. Dizajn vanjštine vas, s druge strane, može samo privući, pogotovo kad ugledate model GTA s napadnim kotačima i, u našem slučaju, doplaćenim bočnim pragovima za 2788 kuna. Na nosu su LED dnevna svjetla koja izgledaju poput dodatka, a ne tvorničke ugradnje. Eibach opruge također su dodatak. Nude neudobniju vožnju, ali i bolje prianjanje kad je cesta savršeno glatka i uredna.

Mazda 3

Sportska vožnja uključuje nagle promjene smjera i tu je Mazda3 na svom terenu. Volan je direktan, nudi sasvim dovoljno osjećaja i lako ćete osjetiti gdje je granica zabave. Brza je, okretna i vrlo direktna, kao pravi vozački automobil. Kad ju vozite normalno, primjerice autocestom, zasmetat će vas karakteristično poskakivanje koje donose Eibachove opruge, stoga razmislite o tom dodatku ukoliko često vrijeme provodite na autocestama. Ako u automobilu sjedi četvero s punim prtljažnikom GTA će leći prilično nisko, pa čak i zastrugati na lošijoj cesti. Motor zaprema dvije litre i ima napredni sustav za gašenje motora dok stojite. Radi brzo i neprimjetno. S obzirom da je motor tih i miran na leru, gotovo da nećete niti osjetiti stalna zaustavljanja i pokretanja na semaforima. Međutim, nedostajat će vam karakter stare trojke GTA koja je iz niskih okretaja odavala osjećaj veće životi i žustrije je reagirala na gas. Ekološke norme odnose svoj danak, a sa smanjivanjem emisija povećava se i dosadnost današnjih sportski nastrojenih automobila. GTA ima dušu koja se krije negdje iznad 4000 o/min, ali za to ju trebate vrtjeti i voziti "na nož".

Mazda 3

Za razliku od prethodnice, nova Mazda3 2,0 GTA troši nešto manje, tako da je tvorničku specifikaciju od 6,7 litara moguće ispuniti s malo "davljenja" u niskim okretajima uz pomoć kompjutora koji sugerira kada je najbolje promijeniti brzinu. Ionako u gradu ne možete i ne smijete juriti, pa ćete voziti s oko devet i pol litara, što nije loš rezultat za dvolitrenog benzinca. Jedino što mu možemo zamjeriti, onako "na prvu loptu" poskakivanje je kad se vozite smireno na otvorenoj cesti, te krivulja snage – na niskim je okretajima pomalo zagušen, a od 4000 do 6300 o/min pokazuje dovoljno britkosti da nosi GT oznaku.

Mazda 3

Mazda3 2,0 GTA
Cijena: 189.490 kuna
Cijena testnog modela: 192.278 kuna
Doplate: Bočne obloge praga
Potrošnja na testu: 8,4 l/100 km
Problemi: Nema
Zašto ga volimo: Brza je, okretna i vrlo direktna, kao pravi vozački automobil
Imamo ga od: 2.7.2012.
Kilometara u proteklih 14 dana: 1750

Tehnički podaci
Četiri cilindra, benzinski redni
Obujam 1999 cm³
Snaga 110 kW (150 KS) pri 6200 o/min
Najveći okretni moment 191 Nm pri 4500 o/min
Pogon na prednjim kotačima
Šest stupnjeva prijenosa, ručni
Spremnik goriva 55 l
D/Š/V 4460/1755/1470
Ubrzanje 0 – 100 km/h 10,4 s
Najveća brzina 206 km/h
Potrošnja 6,7 l/100 km
CO2 157 g/km
Cijena 192.278 kuna

Oznake:

18.09.2012.