Lexus CT 200h

Veliku većinu vlasnika Lexusa doživljavamo kao ljude u srednjim godinama veće platežne moći. Obično su to pravnici ili menadžeri koji poštujući prometna pravila voze japanske limuzine u smjeru novih poslovnih pothvata.

Ukratko, pravi lifestyle automobil koji dovoljno govori o svom vlasniku. S druge strane, mlađim ljudima, onima u 30-im godinama, također uspješnim poslovnjacima, Lexus predstavlja kvalitetan i tehnološki napredan automobil, no pomalo konzervativan i klasičan. Mlađi će možda radije izabrati neki od automobila "njemačkog trojstva".

Ipak, novi CT 200h proizvod je potpuno drukčije koncepcije i percepcije.

On diskretno šarmira svakim centimetrom površine i uz model IS zasigurno je i više nego prikladan za poklonike tog japanskog brenda. Klijentelu koja, unatoč tome što Lexus već gotovo tri desetljeća piše povijest uspjeha, posebice u SAD-u, gdje mu Mercedes i BMW ne mogu ''ni primirisati'', na europskom kontinentu, u zemljama "umjetne tvorevine", u pravilu bira automobile njemačkog premium brenda. Zašto? Kvalitetu ima, tehnologiju također, ima i izvrsne motore, i sve to po nižoj cijeni. U čemu je onda problem? Na to pitanje odgovor vjerojatno ne bi dao ni mudri Salomon.

No, svijest kupaca morat će se kad-tad promijeniti, a prvi je korak prema tome novi CT 200h, automobil kao stvoren za mlade poslovnjake koji ni po čemu nije inferioran, primjerice, jednom Audiju A3. A još je k tome i ekološki osvješteniji. Već nakon prvih kilometara najmanji Lexusov model odaje ozbiljnost proizvoda koji je točno onakav kakav premium automobil treba biti – izveden na najbolji mogući način, nudeći pritom eleganciju, udobnost, kvalitetu i nove tehnologije. Uz te osobine, CT 200h donosi i snažnu ekološku notu koja će idućih godina, prema svemu sudeći, svim proizvođačima biti primarna. No, ovaj je Lexus i lijep, zasigurno najljepši uradak japanske premium marke do sada. Istodobno izgleda elegantno, ali i agresivno i dinamično. Dizajnerska ideja L-Finesse i ovoga je puta na djelu, a i kvaliteta proizvoda vidljiva je već s prvim pogledom na karoseriju.

Naime, svi spojevi i svaki detalj izrađeni su gotovo filigranskom preciznošću, a isti dojam ostavlja i unutrašnjost. Nema ni jednog detalja kojemu nije posvećena posebna pozornost, tako da o kvaliteti materijala i preciznosti izrade nije nepotrebno govoriti jer su uistinu besprijekorni, a uz vozača u automobilu će uživati i svi putnici. Posebno razvijen Surround Sound omogućuje da svaka osoba u automobilu čuje jednako kvalitetan zvuk, dok bi nabrajanje opreme poput posljednje generacije satelitske navigacije, Bluetootha, ekrana na dodir i sl. trajalo unedogled.

Da vam pak dočaramo čime je sve ovaj automobil opremljen, izdvajamo nešto ergonomski dotjerano do savršenstva – sustav Remote Touch pomoću kojega se upravlja brojnim funkcijama. Izgledom podsjeća na high tech miša, a spojen je s LCD ekranom koji se nalazi u sredini upravljačke ploče, između vozača i suvozača. Na njemu se projiciraju sve funkcije automobila, od klima-uređaja do audiosustava, Bluetootha, sustava prikaza rada elektromotora...

Ipak, ono što najviše fascinira jest, kao i kod svakog automobila, trenutak kad pritisnete prekidač Start. Kod nekih automobila motor se javi prigušenim zvukom i vibracijama, kod drugih pak klasičnim "brundanjem", a na Lexusu se javi tišinom. Tišinom karakterističnom za drugu generaciju poznatog hibridnog pogonskog sklopa pod nazivom Lexus Hybrid Drive, koji u ovoj izvedbi dolazi s unaprijeđenim elektroničkim nadzornim sustavom (Energy Management System). Taj sustav, uz napredna tehnička rješenja i vrhunski softver, nudi optimalnu prilagodbu koja će zadovoljiti one željne pristojnih performansi i "zelenog" vozila u jednom automobilu. Kombinirano razvija 136 KS, što je dovoljno za 10,3 sekunde do stotke i brzinski maksimum od 180 km/h.

Iako brojke na papiru ne djeluju impresivno, naglasak je stavljen na ekonomičnost, tako da 3,8 litara, koliko proizvođač navodi, koliko god zvučalo nemoguće, u praksi nije nedostižno. Dapače, noćni izlazak u kojem smo se vozili Zagrebom od istoka do zapada, a završili podno Sljemena, rezultirao je potrošnjom od 4,1 litre. Budući da smo napravili stotinjak kilometara, rezultat je uistinu impresivan pa, ako se vozite normalnim gradskim ritmom, CT 200h neće pokazivati mnogo veće vrijednosti od onih koje su navedene u papirima. Ako pak pritišćete gas "do poda" i pritom slušate kako motor "vrišti" zahvaljujući bestupanjskom CVT-u, potrošnja će narasti i do 6 litara. No, bez obzira na to, ostaje zaključak da CT 200h vozaču i putnicima nudi ugodnu, tihu, dinamičnu i sigurnu vožnju. A i "zelenima" ćete biti dragi.

Za kraj, kao i uvijek, ostavljamo detalj pod nazivom "cijena". Za ovo ugodno, sofisticirano i bogato opremljeno vozilo morat ćete posegnuti malo dublje u džep i izdvojiti 44.800 eura. Ako vam je ta cijena previsoka, nešto skromnije opremljen Lexus CT Eco platit ćete 30.900 eura, što je ujedno i najjeftiniji primjerak tog modela na tržištu.

No ovaj tip automobila zaista ne treba suditi po cijeni, on ipak zaslužuje poštovanje u stilskom i kvalitetnom smislu!

11.04.2012.