Jeep Grand Cherokee Overland

Golem je, robustan i jeftin. Sve ono što tražite kada kupujete impresivni terenac - s kojim nikada nećete na teren

Predrasude nas svakodnevno prate, koliko god se mi njima željeli othrvati. Čak i u našem poslu automobilskog novinarstva. Jeep je zadnjih godina imao prizvuk jeftine američke marke koja zbog kvalitete izrade nije baš zaživjela na europskom tržištu. Tako sam u Grand Cherokee sjeo s velikom dozom skeptičnosti. Čak su ga Amerikanci "častili" kritikama da je preplastičan i jeftin.

Iskreno, ne vidim u čemu je bila fama. Krenimo od početka. Radi se o prilično velikom automobilu, respektabilnog i moćnog izgleda. Izvana djeluje mišićav, masivan i kvalitetan. Prednja maska, iako ukošena zbog aerodinamike i dalje djeluje impresivno, iziskuje strahopoštovanje.

Visina podnice je prilična pa se u njega morate "popeti", ali kada jednom pritisnete gumb i probudite moćan dizelski motor, sve sjeda na svoje mjesto. Kao da se nalazite u skupom uredu. Prostora na stražnjim sjedalima ima napretek, a prtljažnik je velik poput utovarnog prostora omanjeg dostavnog vozila.

Testni primjerak imao je Limited opremu, što je uključivalo između ostalog: zatamnjena stakla, električno podesiva kožna sjedala s grijanjem sprijeda, Uconnect sustav multimedije, kameru za vožnju unatrag i parkirne senzore. Rekli bismo, prilično široke ruke. Na sve to, dodatna je oprema uključivala metalik boju, Premium Pack (navigacija, električno pokretana zadnja vrata, grijani upravljač) i još par sitnica bez kojih bi preživjeli. Multimedija je funkcionalna i s prilično jednostavnim sučeljem. Spajanje na Uconnect sustav je jednostavno i ne iziskuje puno truda ni znanja, a zvučni je sustav za čistu peticu.

Očekivali smo da će se Cherokee ljuljati, biti bučan na neravninama i neudoban. Oduševio nas je u prvih par kilometara. Ovjes dobro upija udarne rupe, a za ovako velikog terenca, razumno je i udoban. Obično su tvrdi i treskavi zbog masivnog ovjesa koji mora izdržati terenske izazove. Čak i s prilično visokim nanosima snijega, Grand Cherokee se nosio bez trunke muke. Select-Terrain sustav nudi pet postavki za različite vrste terena: Auto, Sand/Mud (pijesak i blato), Sport, Snow (snijeg) i Rock (stijene). Ovisno o odabranom modu, prilagođava se rad pogona. Automatski mjenjač s pet brzina ono je što tražite u ovakvom automobilu. Trolitreni V6 CRD s turbopunjačem promjenjive geometrije odlično pokriva donji režim rada u kojem se automatski mjenjač ima tendenciju zadržati, pa je Grand Cherokee moguće u svakodnevnom prometu voziti s prosjekom ispod 8 litara, a da niste dežurno smetalo koje svi obilaze. Kada vam pak zatreba svih 550 Nm, isporučit će ih kako valja, bez srama. S druge strane, na oštrom kamenju ili uzbrdici prekrivenoj bljuzgom krenuti će glatko, poput nježnog diva. Pametnog nježnog diva, jer Grand Cherokee dolazi s Hill Assist sustavom koji pomaže pri kretanju na uzbrdici. Kada vozač na uzbrdici makne nogu s kočnice sustav ju zadrži još par sekundi kako bi dozvolio vozaču da prebaci nogu na gas i krene.

Ovakav automobil ne kupuje se iz puke šminke, već i za prilično teške poslove, poput vuče tereta. Grand Cherokee ima i Trailer Sway Control sustav, za sve one koji povremeno vuku brodove ili prikolice s konjima. Može vuči teret do 3500 kg, a TSC registrira zanošenje prikolice i automatski regulira silu kočenja kako bi ju stabilizirao.

I sada onaj najbolji dio. Grand Cherokee Limited koštati će vas oko 440.000 kuna. Audi Q7 tek počinje na 531.000 kuna, jednako snažan Volkswagen Touareg košta oko 460.000 kuna, a Toyota Land Cruiser će se također kretati od 657.000 kuna naviše, da ne nabrajamo ostale konkurente. Slažem se, Grand Cherokee u mnogočemu djeluje jeftinije od konkurenata i unutrašnjost možda nije najekstravagantnija, ali za toliku razliku u cijeni ovo je definitivno najbolja kupnja što se tiče sumo kategorije velikih, luksuznih terenaca.

Jeep Grand Cherokee Limited
•V6, turbodizelaš, naprijed uzdužno
• 4 ventila po cilindru
• zapremnina 2987 cm3
• snaga 177 kW (241 KS) pri 4000 o/min
• najveći okretni moment 550 Nm pri 1800 o/min
• pogon na sva četiri kotača
• peterostupanjski automatski mjenjač
• najveća brzina 202 km/h
• 0 – 100 km/h 8,2 s
• D/Š/V 4822/1943/1781 mm
• obujam prtljažnika 780 - 1555 l
• potrošnja EU-norma 8,3 l B/100 km
• CO2 218 g/km
Cijena: 439.660 kuna

Sviđa nam se
Opremljenost. Nudi zaista gomilu korisne opreme

Ne sviđa nam se
Mjenjač. Usporen je i lijen za žustriji tempo. U laganoj vožnji je odličan

Iznenađenje
Kvaliteta. Očekivali smo jeftinu i škripavu plastiku, Grand Cherokee solidan je kao stijena

Zaključak
Da, Audi je Audi i Porsche je Porsche, ali kupujete li puno impresivnog lima koji će osim radnih osobina imati i imidž, Cherokee je definitivno najjeftinija i najbolja kupnja. Nije toliko profinjen, ali daleko od toga da djeluje jeftino u bilo kojem pogledu. Ako ste kupac, tražite terenac i našli ste se u dilemi, zatražite testnu vožnju. Brzo će vam se zavući pod kožu.

Miroslav Zrnčević

Jeep Grand Cherokee

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

13.03.2013.