Honda Civic 1,4 i-VTEC Comfort

Kako se osnovni benzinski motor za Civic uklapa u klasu kojom dominiraju downsizing i turbobenzinci?

Ako postoji jedan Hondin automobil koji se gotovo svima urezao u pamćenje tijekom posljednjih 10 godina, onda je to nesumnjivo prethodna generacija Civica, zar ne? Takav odvažan dizajnerski skok unaprijed u kompaktnoj je klasi uistinu rijedak i čini modele poput VW Golfa (starog ili novog) naizgled vrlo dosadnima. Imajući to na umu, Hondi postavljamo pitanje – što se dogodilo s novim Civicom? Istina, osnova futurističkih linija prethodnika još uvijek je prisutna, no cjelokupan izgled nekako je suzdržaniji i konzervativniji.

Slično je i u kabini u kojoj je nekoć avangardno uređenje zamijenjeno nečime što nije posebno i drukčije, već tek uobičajeno. No, ako je s oblikovanjem vozačkog okružja učinjen korak unatrag, s kvalitetom materijala učinjen je osjetan korak unaprijed (premda je i kabina prethodnika ionako bila vrlo solidno izrađena). Prednja sjedala, na svu sreću, ostala su ista kao i prije – prvoklasna u pogledu udobnosti i držanja tijela u zavojima, za pohvalnu su i ponuda prostora te modularni prtljažnik od čak 477 litara.

Honda nije poznata po škrtarenju s opremom, pa i Civic s početnim Comfort paketom sadrži (gotovo) sve što biste mogli zatrebati – automatski klima uređaj, električno pokretanje svih prozora, radio s CD-om i MP3 čitačem te USB i Aux ulazima, putno računalo, daljinsko centralno zaključavanje, 16-inčne aluminijske naplatke itd.

No, što je s osnovnim motorom? Za razliku od sve većeg broja 1,4-litrenih benzinaca u konkurentnim modelima, Civicov nema turbo punjač. Ima tek dobro proračunat šestobrzinski ručni mjenjač koji bi trebao pridonijeti što boljim performansama – donekle i uspijeva, pod uvjetom da ga često koristite, a to je najčešće užitak s obzirom na njegovu izrazitu preciznost. Međutim, performanse su tek adekvatne – do oko 4500 o/min početni i-VTEC prilično je inertan, a iako iznad toga solidno povuče, takav način vožnje ubrzo će postati naporan.

Tehnički podaci – Honda Civic 1,4 i-VTEC
* Četiri cilindra, benzinski redni
* Obujam 1339 cm3
* Snaga 73 kW (100 KS) pri 6000 o/min
* Najveći okretni moment 127 Nm od 4800 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 50 l
* D/Š/V 4300/1770/1470 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 13,4 s
* Najveća brzina 187 km/h
* Potrošnja 5,4 l/100 km
* CO2 129 g/km
Cijena od 129.000 kuna

Sviđa nam se
Prednja sjedala. Još uvijek prvoklasan omjer udobnosti i podupiranja tijela

Ne sviđa nam se
Osnovni motor. Pri nižim okretajima dosta trom, a pri višim tek malo uvjerljiviji

Iznenađuje
Udobnost. Civic ovjes više nije nepotrebno tvrd – mekše je bolje

Ocjena- tri zvjezdice
Nezahtjevnim vozačima koji automobil smatraju pukim prijevoznim sredstvom Civicovih 100 KS bit će sasvim dovoljno, no oni koji žele uživati u vožnji odabrat će snažniji 1,8-litreni i-VTEC. U svakom slučaju, vrijeme je da se Honda prihvati turbo punjača i sustigne konkurenciju glede tehnologije benzinskih motora. Prostranost kabine i udobnost u vožnji za svaku su pohvalu.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

Oznake:

20.03.2013.