Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi 90 Ambiance

Nudi li “off-road” izvedba novog Sandera nešto više od ušminkane vanjštine u odnosu na standardan model?

Često zadivljujuću imunost na recesiju Dacia je nedavno dodatno ojačala lansiranjem druge generacije Sandera koji, poput lani pristiglog Lodgyja, predstavlja novi val modela kojemu će se za koji mjesec pridružiti i Dokker, a krajem godine i novi Duster.
Dopadljivi je hatchback, kao i prije, dostupan u Stepway izvedbi koja se od standardne razlikuje kvazi-terenskim dodacima poput mat plastične zaštite odbojnika, blatobrana i pragova, krovnih nosača te dobrodošlih 40 mm dodatnog odstojanja od podloge (ukupno 207 mm), korisnih za svladavanje visokih rubnjaka ili zahtjevnijih šumskih puteva. Premda je većina promjena ukrasne prirode, novom Sanderu Stepwayu daju određenu dopadljivost i robusnost koja nije bila toliko izražena kod prijašnjeg modela, a koja ovom modelu odlično pristaje.

Unutrašnjost i oprema
Robusno i izdržljivo djeluje i kabina koja je jednako jednostavna kao i prije. Iako u manjoj mjeri nego kod Dacia prijašnje generacije, ponovno je očito da se štedjelo na korištenim materijalima, no u ovakvom automobilu to ionako nije važno. Onaj tko prigovara tvrdoći plastike ionako zapravo ne shvaća smisao Dacije.
Međutim, kabina je obogaćena boljom serijskom te donedavno nedostupnim, a razmjerno jeftinim stavkama dodatne opreme. Uz Ambiance paket opreme serijski, među ostalim, serijski dobivate ABS, ESP, četiri zračna jastuka, daljinsko centralno zaključavanje, servoupravljač, ručni klima uređaj, električno pokretane prednje prozore... Od zanimljivijih opcija testirani primjerak imao je kožni upravljač (520 kuna), tempomat i limitator brzine (1200 kuna) te Media Nav sustav s dodirnim zaslonom koji sadrži Bluetooth, navigaciju i radio s USB i AUX ulazom. Ovisno o paketu opreme, za Media Nav potrebno je nadoplatiti 3800 (Ambiance), odnosno 2800 kuna (Prestige).

Glede prostranosti, straga je pomalo skučeno, odnosno tek adekvatno za dvoje putnika, što i ne čudi s obzirom da se Sandero još uvijek temelji na drugoj generaciji relativno malenog Renault Clija. Ipak, taj nedostatak donekle iskupljuje prtljažnik od korisnih 320 litara, koji se spuštanjem sjedala može povećati na ukupno 1200 l.

Motor i mjenjač
Kupci Stepway izvedbe novog Sandera mogu birati između dva 90 KS snažna turbomotora – 0,9-litrenog benzinskog 3-cilindraša ili 1,5-litrenog dizelskog četverocilindraša. Potonji motor hrvatskim je kupcima poznatiji iz prijašnjih Dacija te nebrojenih modela Renaulta i Nissana, a uz spomenutu snagu, izvrstan dCi raspolaže i s 220 Nm okretnog momenta dobro raspoređenih u širokom rasponu okretaja. Iako je dizelski zvuk uvijek jasno, ali ne i glasno prisutan, maleni dCi, umjesto grubog, odlikuje ugodno uglađeni rad, pa ni na autocesti ne narušava relativno skromnu razinu buke u kabini. Ubrzanja koje pruža su vrlo dobra, a pri gotovo svakoj brzini na raspolaganju su adekvatne rezerve snage za pretjecanja. Peterobrzinski ručni mjenjač dobro je proračunat, a iako je ručica nešto dužih hodova, preciznost je solidna.

Ovjes
Kao što smo navikli od svih Dacia, ovjes je jedna od najsvjetlijih točki novog Sandera Stepway. Dodatan hod amortizera u odnosu na uobičajene izvedbe ionako pohvalnu udobnost podiže na višu razinu, pa se i najlošije ceste, bilo asfaltirane ili makadamske, svladavaju smirenošću i bezbrižnošću puno skupljih automobila. S druge strane, vozne osobine su na razini prosječnih automobila iz 90-ih godina – nipošto loše, već samo ni po čemu upečatljive – no one su kod ovakvih vozila ionako u drugom planu. Činjenica da Sandero Stepway s lakoćom svladava najgore zamislive ceste i pritom je iznimno udoban daju mu iznimnu upotrebljivost i neodoljiv šarm.

S početnim Ambiance paketom opreme te dCi motorom sa 90 KS, Sandero Stepway stoji 97.900 kuna.

Tehnički podaci
• Četiri cilindra, dizelski redni 
• Obujam 1461 cm3 
• Snaga 66 kW (90 KS) pri 3750 o/min 
• Najveći okretni moment 220 Nm od 1750 o/min 
• Pogon na prednjim kotačima 
• Pet stupnjeva prijenosa, ručni 
• Spremnik goriva 50 l 
• D/Š/V 4080/1757/1618 mm 
• Ubrzanje 0 – 100 km/h 11,8 s 
• Najveća brzina 167 km/h 
• Potrošnja 4,0 l/100 km 
• CO2 105 g/km

Sviđa nam se
Upotrebljivost. Stepway može gdje god poželite zahvaljujući izvrsnom ovjesu i velikom odstojanju od podloge.

Ne sviđa nam se
Skučenost. Straga je još uvijek prilično tijesno za troje putnika, a adekvatno za dvoje.

Iznenađuje
Multimedija. Media Nav je jedna od najboljih opcija za koje možete doplatiti

Ocjena: četiri zvjezdice
Izgledom možda samo glumi terenca, ali novi Stepway nudi više “off-road” sposobnosti nego što će većina vozača iskoristiti. Ova izvedba Sandera ionako briljira u svakodnevnoj vožnji, a posebice na loše održavanim prometnicama kojima je izvrstan ovjes prilagođen. Svestranost, udobnost i više nego razumna cijena ostaju vrline koje će mnogim kupcima Stepway učiniti privlačnijim od standardnog Sandera.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

20.02.2013.