Citroen DS3 Cabrio 1,6 THP Sport Chic - za vjetrovite gušte

Otvoreni DS3 najvažniji je novitet među otmjenim gradskim kabrioletima

Veličina uistinu jest bitna, no suprotno uvriježenom mišljenju, veliki su out, a maleni su in, barem kada su današnji kabrioleti u pitanju. Otvorene izvedbe gradskih automobila, ponajprije onih premium segmenta, sve su poželjnije, a najnoviji na tržištu dolazi iz Citroena. DS3 Cabrio, doduše, nije pravi kabriolet, barem ne u klasičnom smislu – on zadržava sve nosače krova, a kabrioletski dio odnosi se na veliku platnenu krovnu površinu koja se sklapa poput rolete. Iznad glava vozača i suputnika ostaje pogled prema nebu te potpun osjećaj vožnje u kabrioletu. Takva je barem teorija, a kakva se pokazala praksa saznali smo testirajući otmjenu Sport Chic izvedbu koja dolazi u kombinaciji s najsnažnijim benzinskim motorom.

Gledajući s boka, Cabrio djeluje poput običnog DS3. Tek se pri pogledu na izmijenjen stražnji dio primjećuju platneni krov, manji poklopac prtljažnika i svjetla dorađena upadljivim, domišljatim dizajnom. Sam krov pokreće se pritiskom na prekidač te se sklapa u tri položaja, a krajnji postiže za samo 16 sekundi. Ako se aktualno neurotično vrijeme nastavi i tijekom ljeta, nemate brige – Citroenov krov može se sklapati i zatvarati pri brzinama do čak 120 km/h.

Tijekom sedmodnevnog testiranja često smo spuštali krov i zaključili da je drugi položaj najbolji (krov je otvoren do C nosača) jer je pritom vrtloženje vjetra u kabini na razini ugodnoj i za dugotrajnu vožnju, a pogled unatrag nije blokiran kao u trećem, krajnjem položaju. Pri vožnji s podignutim krovom primjetna je nešto veća buka guma nego kod običnog DS3, no nije tolika da bi ometala solidnu uglađenost.

Bio krov podignut ili ne, buku koju ćete ionako najčešće slušati i u kojoj ćete uživati, barem kada je THP izvedba u pitanju, dolazi iz dviju ispušnih cijevi. Već nebrojeno puta hvaljeni 1,6-litreni turbobenzinac razvija 156 KS koje ne oklijeva isticati dubokim basom iz ispušnog sustava, kao i jasnom te pri punom gasom i najvišim okretajima glasnom rikom četverocilindraša. Unatoč tome, u svakodnevnoj vožnji THP je iznenađujuće tih i vrlo uglađen te, čak i u žustroj gradskoj vožnji, pohvalno štedljiv. Naš gradski prosjek, primjerice, kretao se oko 6,3 l/100 km.

Okretni moment od 240 Nm dostupan od samo 1400 o/min znači da je DS3 prilično brz od najnižih okretaja pa je u svakodnevnoj vožnji dovoljno da se držite raspona od 1500 do 2500 o/min. No, THP ipak najviše impresionira do 4000 o/min - u tom području pruža vrlo uvjerljive performanse, pa većinu vremena nismo imali potrebe motor tjerati do krajnjih 6000 o /min. Ako to, pak, odlučite, turbobenzinski DS3 će se pokazati vrlo brzim automobilom.
Upravo je ta slojevitost ovako motoriziranog DS3 Cabrija ono što ga čini vrlo poželjnim te podjednako impresivnim vozite li polako kroz gradsku gužvu ili jurite omiljenom planinskom cestom. Pritom dio zasluga za užitak u vožnji ide i šestobrzinskom ručnom mjenjaču – precizan, dovoljno kratak i s dobro proračunatim prijenosnim omjerima, ovo je jedan od najboljih Citroenovih mjenjača.

Kabrioletska izvedba najmanjeg DS-a čak je i na neravnim prometnicama uglavnom prilično udobna, no prilikom prelaska većih rupa ili izbočina itekako ćete biti svjesni 17-inčnih naplataka i niskoprofilnih guma Sport Chic izvedbe. Iako, za razliku od uobičajenih kabrioleta, ima sve nosače krova, karoserija nema torzijsku čvrstoću kupea, no njeno uvijanje je ionako neznatno te ne umanjuje dojam u vožnji.

Od ostale opreme koju dobivate uz spomenuti paket, a koja pojednostavljuje vožnju i čini ju ugodnijom, ubrajaju se automatski klima uređaj, Bluetooth, parkirne senzore, putno računalo, tempomat, sportska sjedala (u testiranom primjerku presvučena efektnom plavom kožom) itd.
Sama kabina istovjetna je standardnom DS3, što znači da je dopadljivo oblikovana i solidno izrađena te uglavnom ugodna i udobna. Straga ima dovoljno mjesta za djecu ili dvoje odraslih na kratkim relacijama.

Citroen DS3 Cabrio pokretan THP turbobenzinskim motorom i opremljen Sport Chic paketom stoji 169.550 kuna.

Tehnički podaci
* Četiri cilindra, turbobenzinski redni
* Obujam 1598 cm3
* Snaga 115 kW (156 KS) pri 6000 o/min
* Najveći okretni moment 240 Nm od 1400 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 50 l
* D/Š/V 3948/1715/1458 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 7,4 s
* Najveća brzina 210 km/h
* Potrošnja 5,9 l/100 km
* CO2 137 g/km
Cijena od 169.550 kuna

Sviđa nam se
THP motor. Snažan, elastičan, ugodno bučan i razumno štedljiv, najbolji je motor u ponudi za DS3 Cabrio

Ne sviđa nam se
Preglednost. Kada je krov u krajnjem položaju, blokira pogled prema unatrag

Iznenađuje
Kabrioletski doživljaj. Iako nije klasičan kabrio, DS3 omogućuje pravi osjećaj vožnje pod otvorenim nebom

Ocjena: 3 i pol zvjezdice
Možda nije pravi kabriolet u klasičnom smislu, no ovakav DS3 itekako može pružati kabrioletske užitke, poput osjećaja vožnje pod otvorenim nebom. THP je definitivno najbolji izbor, premda ni ostali motori neće razočarati. Jednostavan krov velika je prednost, unatoč krajnjem položaju koji ometa pogled unatrag.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

26.06.2013.