Citroën C4 Aircross: Elegantan u svim situacijama

SUV-suradnja između Mitsubishija i PSA grupe koju čine Peugeot i Citroën vrlo je cijenjena: Francuska i Japan uspješno su radili zajedno već kod Outlandera, C-Crossera i 4007. Zato je mudro ponoviti isto, ali za broj manje.

Ovog puta suradnja je započela ranije, mnogo prije nego što je isporučen prvi Mitsubishi ASX, a trojke su smjele biti različite. Veliki dijelovi karoserije mogli su biti drukčije oblikovani, a i kod vrata su konstruktori PSA imali pravo glasa i zahvata. Zbog toga se međusobno razlikuju i ciljne skupine kupaca. Citroën uglavnom cilja na europsko tržište i postavlja više cijene, pa je C4 Aircross morao izgledati vrednije od ASX i 4008.

C4 Aircross

Dok su izvana Francuz i Japanac posve različiti, iznutra je priča drukčija. Kokpit je praktično u potpunosti prenesen iz ASX-a, a tek su neki plastični elementi zamijenjeni mekšim i na dodir ugodnijim komadima. Ipak, već i uz tih par elemenata postignut je dojam ekskluzivnijeg proizvoda, što je upravo ono što je Citroen i želio – postaviti svoj proizvod dojmom, pa tako i cijenom korak iznad japanskog rođaka. Ako želite još luksuza uvijek možete doplatiti za kožom presvučena sjedala, što će vas stajati 13.900 kuna, a dostupno je samo uz najbogatiji paket opreme Exclusive.

C4 Aircross

Prostora u C4 Aircrossu ima posve dovoljno za pt putnika, a pametnim iskorištavanjem prostora ostalo je mjesta i za prtljažnik osnovnog obujma od 416 litara. Stražnja se sjedala mogu asimetrično preklapati, a kad se potpuno preklope oslobađa se 1316 litara prostora. Veliki televizori i perilice nisu nikakav problem za Aircrossa, a ako se njime uputite po namještaj, primjerice u Ikeu, zapamtite podatak da u prtljažnik stanu predmeti dugi do 177 cm.

C4 Aircross

Kad je riječ o tehnici, Francuzi su ponudu motora ASX-a proširili za jedan mali dizelski motor. Zove se HDi 115, ima 1,6 litre obujma i isporučuje 115 KS. No, mi smo na test dobili primjerak s 1,8-litrenim turbodizelašem japanskog porijekla. Razvija 150 KS i 300 Nm što obećava sasvim dobre performanse. Okretni je moment raspoloživ tek na 2000 o/min, što se u vožnji i osjeti. C4 Aircross prvo malo oklijeva, ali zato čim malo uhvati daha odlučno vuče. Uz malo rukovanja preciznim šeststupanjskim ručnim mjenjačem lako je iskoristiti svu snagu i moment, a tada C4 Aircross može biti i vrlo brz i štedljiv. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h Aircrossu treba 11,5 sekundi, a postiže najviših 198 km/h, no mnogo više od ubrzanja znače međuubrzanja koja su sjajna u višim tupnjevima prijenosa. Dapače, čak i u šestom stupnju Citroenov SUV uvjerljivo ubrzava.

C4 Aircross

Svi modeli serijski su opremljeni sustavom start-stop koji štedi gorivo u gradskoj vožnji, a imaju i inteligentno upravljanje alternatorom koje dopušta generatoru da radi ponajprije za vožnje bez gasa nizbrdo ili pri kotrljanju – dakle, tijekom mjernog ciklusa gotovo da ni ne radi. Iz svih tih razloga jasno je zašto Citroen obećava tek 5,6 litara eurodizela na 100 kilometara kao prosječnu potrošnju. Naravno, znamo da je to riječ o “laboratorijskim uvjetima” pa smo sasvim zadovoljni s naših 7,6 litara s puno gradske vožnje.

Kao i svi konkurenti, C4 Aircross može se dobiti u verziji s pogonom na prednje ili na sve kotače i to sa sva tri motora u ponudi. Pogon na sve kotače japanskog je porijekla i poznat nam je s većih Outlandera i C-Crossera. Zahvaljujući tome Aircross je sposobniji nego što bismo očekivali od ušminkanog kompaktnog SUV-a. Naravno, mali razmak od tla i cestovne gume znače da su za njega teren malo teži makadami i skliske livade, ali svejedno, u vožnji ulijeva povjerenje.

C4 Aircross

Citroenov se SUV prodaje s tri paketa opreme, a testirani je model bio opremljen najbogatijim. Već srednji paket donosi blagodati poput automatskog dvozonskog klima uređaja, a s paketom Exclusive stižu i 18-colni naplatci, prednji i stražnji parkirni senzori, ksenonska svjetla i dodatni kromirani elementi. Uz najsnažniji motor, testirani je C4 Aircross vrhunac ponude, pa tako niti cijena od 247.000 kuna do registracije nije previsoka. Početni benzinski model s pogonom na prednje kotače stoji 167.000 kuna, a u rasponu između ove dvije cijene mnogi će lako naći model upravo po svom izboru.

18.09.2012.