Chevrolet Captiva 2,2 DSL LT+ - stari znanac

Chevroletov punokrvni SUV na tržištu je već sedam godina, a druga generacija, predstavljena 2011. ovog je proljeća doživjela blago zatezanje bora

Captivu poznajemo već dugo. Prva je generacija na tržište stigla za automobilski svijet već davne 2006., dok je druga, prilično joj slična, stigla prije dvije godine. Ovog proljeća u Ženevi, Chevrolet je prikazao vizualno modificiranu drugu generaciju koja je stigla u Chevroletove prodajne salone širom Hrvatske.

U uspješnu borbu s godinama osvježena se Captiva upušta s novim LED svjetlima straga, drukčijim odbojnicima, novom maskom i uglatim završecima ispušnih cijevi. Iznutra su promjene još manje – tek nova ploča s instrumentima i nove boje unutrašnjosti, pa se tu godine daleko više primjećuju nego izvana.

Ono što se nije promijenilo Captivina je prostranost i praktičnost. Pored prostora za petero odraslih putnika iz podnice prtljažnika mogu se podići još dva sjedala. Na njima će se teško prevesti odrasli, ali za nuždu će poslužiti. Dok su sklopljena obujam prtljažnika je solidnih 477 litara, a preklapanjem drugog reda sjedala raste na velikih 1577 litara.

Motori nisu doživjeli nikakve promjene, a našu je Captivu pokretao poznati 2,2-litreni turbodizelaš koji razvija 184 KS, uz zdravih 400 Nm najvećeg okretnog momenta. Pogon je na sve kotače, a snaga se prenosi putem šestostupanjskog automatskog mjenjača. On je iz stare škole klasičnih automatika i glavni mu je adut uglađenost, a ne brzina.

Gotovo dvije tone težak SUV moćni turbodizelaš će od 0 do 100 kilometara na sat potjerati za 10,1 sekundu, kao i do najviše brzine od 191 km/h. Prosječna potrošnja, ako ste malo pažljiviji s papučicom gasa, u gradu će biti malo iznad 10 litara – mi smo trošili 11,5, dok nam je prosjek testa bio značajno iznad tvorničke prosječne potrošnje od 7,7 litara. Zbog puno kilometara u gradu putno je računalo pokazivalo 10,6 litara.

Testirana je Captiva bila opremljena bogatim paketom LT+ koji uključuje i automatski klima uređaj, parkirne senzore sprijeda i straga, kožom presvučena sjedala… Sve to do registracije stoji 244.770 kuna što je posve solidna ponuda.

Tehnički podaci
* Četiri cilindra, turbodizelski redni
* Obujam 2231 cm3
* Snaga 135 kW (184 KS) pri 4000 o/min
* Najveći okretni moment 400 Nm od 2000 o/min
* Pogon na svim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, automatski
* Spremnik goriva 65 l
* D/Š/V 4673/1849/1727 mm
* Ubrzanje 0-100 km/h 10,1 s
* Najveća brzina 191 km/h
* Potrošnja 7,7 l/100 km
* CO2 203 g/km
Cijena 244.770 kuna

Sviđa nam se
Oprema. Bogata oprema po povoljnoj cijeni.

Ne sviđa nam se
Godine. Unatoč vanjskom uljepšavanju unutrašnjost, motor i mjenjač pokazuju godine.

Iznenađuje
Velika masa. Još jedno mjesto gdje Captiva pokazuje godine je vaga.

Ocjena: tri zvjezdice
Captiva za relativno malen novac nudi prestiž vožnje pravog SUV-a, bogatu opremu i snažan turbodizelski motor. S druge strane, mehanički je prilično zastario automobil što se primjećuje pri svakodnevnoj upotrebi. No neki vole upravo takve, klasične automobile, a tu je Captiva jako dobra ponuda.

Ozren Adamović

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

24.06.2013.