Volvo SCC - Sigurnost prije svega

Volvo SCC generirao je ogroman interes na Volvo Cars štandu na Sajmu automobila u Detroitu, 2001. godine. Te je godine svjetski tisak dobio mogućnost testiranja konceptnog automobila na posebnom poligonu međunarodnog aerodroma u Sevilji na jugu Španjolske. Već sljedeće godine automobil je testirao i švedski premijer Göran Persson, a automobil je krenuo i u veliku turneju po SAD-u gdje je dočekan samo s najvećim epitetima i pohvalama.

Nijedan drugi konceptni automobil u povijesti Volvo Car korporacije nije značio više za tehnološki razvoj Volva od konceptnog Volvo SCC sigurnosnog automobila. Ovaj prototip je bio polazišna točka za vodstvo Volva u području aktivne sigurnosti. Oko 15 naprednih rješenja koje je po prvi puta donio SCC danas je ugrađeno u automobile.

Volvo SCC rani je primjer kumulativnog učinka bliske suradnje između dizajnera i inženjera Volvo Car korporacije. Konceptna vozila obično su namijenjena za proučavanje dizajna ili tehnologije, a kupcima daju uvid u budućnost automobila. Međutim, Volvo SCC je uz sve to dodao atraktivnost i visoku tehnologiju. Jedan od najvažnijih ciljeva projekta bio je pokazati mogućnost kombinacije vrhunske sigurnosti svjetske klase s elegantnim sportskim dizajnom, a sve upakirano u relativno malen automobil.

U 2002. godini tehnička ispitivanja na Volvu SCC dovela su do stvaranja sigurnosne tehnologije primjenjive u serijskoj proizvodnji. Godinu dana kasnije Volvo je inicirao projekt koji će rezultirati svjetskom premijerom Volvo C30 modela u Parizu 2006. godine.Kada su u Volvu krenuli s radom na konceptnom automobilu potkraj 1990-tih, Volvo je prvenstveno bio poznat kao proizvođač obiteljskih automobila koji štite putnike u slučaju sudara. SCC je označio početak novog pristupa koji je unaprijedio sigurnost putnika u smislu izbjegavanja opasnih situacija i nesreća. S održivim konceptnim sigurnosnim automobilom pokazali su da su sve one pametne, preventivne tehnologije postale ostvarive.

Danas, deset godina poslije premijernog uspjeha SCC-a, nekih 15-tak tehnoloških rješenja predstavljenih u ovom modelu, svoje mjesto zauzima u različitim modelima Volvo game. Tehnološka su to rješenja koja i danas pomažu vozačima diljem svijeta u izbjegavanju manjih ili većih sudara. Koliko je SCC ostavio snažan pečat na serijsku proizvodnju pokazuje i to da je izgled automobila postao realnost. Njegova boja karoserije nevjerojatno podsjeća na Orange Flame boju karoserije na današnjem Volvu C30.

Tehnološka rješenja Volva SCC:Naravno, svaka iznimka potvrđuje pravilo. Tako jedna od najatraktivnijih značajki Volva SCC nikada nije ušla u serijsku proizvodnju. Riječ je o providnim stupovima u obliku Eiffelova tornja koji su bili dio prvotnog nacrta za C30, ali su odbačeni zbog kompleksnosti izvedbe, troškova i nedovoljne čvrstoće.

- Upozorenje o sudaru s vozilom ispred – ova je tehnologija dio Sustava za otkrivanje pješaka i Collision Warning sustava s automatskim kočenjem. Uz to, nalazi se i u sustavu kočenja pri nižim brzinama - City Safety (što kao standard dolazi u nekoliko Volvo modela)
- Informacija projicirana na vjetrobran – danas je to poseban displej kao dio Collision Warning sustava
- Tehnologija koja nadzire mrtvi kut i upozorava vozača. Danas poznatija pod imenom Sustav nadzora za mrtvi kut (BLIS)
- Sustav upozoravanja koji alarmira vozača o riziku skretanja s vozne trake. Danas je ova tehnologija poznata pod imenom Sustav upozorenja prilikom napuštanja trake
- Sustav nadzora vožnje koji održava razmak s vozilom ispred. Današnji ACC sustav koji je djelatan sve do zaustavljanja, a dio je automobila s automatskim mjenjačem
- Bljeskajuća svjetla za naglo kočenje – danas poznatija kao svjetla za naglo kočenje
- Sigurnosne kamere – danas su integrirane u retrovizore i na rešetku automobila, a nude pogled od 180 stupnjeva. Kamera je i ključni dio Sustava za otkrivanje pješaka te Collision Warning sustava
- Napredna prednja svjetla koja prate oblik ceste – danas poznatija kao Aktivna zakrivljujuća svjetla
- Razvijeno sučelje čovjeka i stroja – sada u vidu Volvo Sensus sustava
- Stražnje sjedalo podesivo po visini. Danas je prisutno u dvovisinskim dječjim sjedalicama
- Zaštita za pješake – danas je to tehnologija upijanja energije na prednjem dijelu automobila u Sustavu otkrivanja pješaka
- Upravljač podesiv po visini – danas dolazi kao standard
- Pasivni sustav otključavanja i pokretanja motora – Keyless Go
- Komunikacija s automobilom preko mobitela – od proljeća 2011. prisutna je kao aplikacija za mobitel

net.hr

net.hr

Net.hr najposjećeniji je portal u Hrvatskoj. Mjesečni doseg portala Net.hr: 47,52 % (izvor: GemiusAudience istraživanje, listopad 2010., VALICON & Gemius S.A.)

Trenutne mjesečne statistike: više od 3,2 milijuna jedinstvenih korisnika i više od 140 milijuna otvaranja stranica.

03.08.2011.