Volkswagen up!

Do dolaska novog volkswagenovog mališana na tržište je ostalo manje od godinu dana.

Naime, produkcijska izvedba konceptnog up!-a bi kupcima trebala postati dostupna sredinom iduće godine i najvjerojatnije će nositi naziv Lupo iako neki izvori tvrde kako će naziv up! biti zadržan. Na početku recimo i kako će ovaj automobil u konačnici biti dostupan u tri karoserijske verzije.

Produkcijski up! bi se trebao proizvoditi u volkswagenovoj tvornici u Bratislavi, a očekuje se godišnja proizvodnja od 600.000 primjeraka. Spomenutu ponudu karoserijskih izvedbi bi dakle isprva činiti hatchback izvedbe s trima i petorim vratima, a kasnije će im se pridružiti produkcijska izvedba konceptnog Space up!-a. Riječ je dakako o mini-MPV vozilu.

Iako je konceptni model prikazan prije tri godine, izvori javljaju kako će razlike u dizajnu između njega i produkcijskog automobila biti minimalne te će se prvenstveno ticati približavanja up!-a ostatku obiteljske, volkswagenove ponude. Unutrašnjost će biti jednostavno uređena, no one više pozicionirane izvedbe bi trebale ponuditi bogatu opremu s posebnim naglaskom na infotainmentu i povezivosti raznih prijenosnih uređaja s njim.

Motor će dakako biti smješten sprijeda, jer je, podsjetimo, Volkswagen brzo nakon predstavljanja odustao od u studiji primijenjene koncepcije sa straga smještenim motorom. Recimo i kako će se up! temeljiti na jeftinoj i lako proizvodivoj platformi koja dijeli osnovne elemente s prethodnim Polom. Što se dimenzija tiče up! s trima vratima će biti dugačak 3450 mm, širok 1630 mm i visok 1500 mm, a međuosovinski razmak će mu iznositi 2450 mm, dok će mu trag kotača biti širine 1420 mm. Kako smo se već dotakli mjera recimo i kako će mu obujam prtljažnika iznositi 180 (280) l, zapremina spremnika za gorivo 35 l, a ukupna masa će mu se kretati oko 800 kg

Što se motorizacije tiče očekuje se kako će se u up! ugrađivati tri benzinska i jedan dieselski motor. Prve bi trebali zastupati 1,0-litreni 3-cilindrični pogonski stroj snage 65 KS, potom 4-cilindrična TFSI izvedba snage 90 KS te na kraju i 1,2-litreni 4-cilindraš snage 105 KS. Dieselsku će ponudu, barem isprva, činiti samo 1.2 3-cilindrični motor snage 80 KS. U konačnici se dakako očekuje i dolazak električne izvedbe koja će biti dostupna prvenstveno na razvijenijim tržištima, a o čijim se specifikacijama za sada još ništa ne zna.

Također, izvori javljaju i kako će za up!, odnosno za njegovu osnovnu izvedbu biti potrebno izdvojiti između 8.000 i 9.000 Eura. Ipak i takav model će biti opremljen ABS-om, ESP-om, dva zračna jastuka i sl, no zato će izostati po visini podesiva sjedala, električno pomični prozori, središnje zaključavanje, servoupravljač pa čak i rezervna guma. Prema navodima izvora stražnji će prozori na izvedbi s petorim vratima, ukoliko ne platite dodatno, biti fiksirani. Ipak bit će moguće izabrati i u potpunosti opremljenu verziju s klima-uređajem, vrhunskim infotainmentom, panoramskim krovom, lakometalnim naplacima, dodatno unaprijeđenim ovjesom i sl.

Dakle, up! neće biti konkurencija Daciji ili tatinom Nanu, već pravi VW razumno vozilo napravljeno da traje te se relativno lako i jeftino održava i upotrebljava.

autonet.hr

autonet.hr

Autonet.hr je prvi automobiliski web-magazin pokrenut u Hrvatskoj. Brojnost čitateljske publike, brzina donošenja informacija i obujam objavljenih sadržaja naši su glavni aduti. Uz to, AUTONET neprekidno proširuje svoju ponudu obogaćivanjem sadržaja i proširivanjem tema koje donosi.

16.08.2010.