TOYOTA doseže novu razinu učinkovitosti s novim Priusom: četvrta generacija emitira svega 70 g/km CO2
- Četvrta generacija Priusa postiže najveća poboljšanja učinkovitosti ikad, s emisijom CO2 od 70 g/km i mješovitom potrošnjom goriva od svega 3,0 l/100 km
- Potpuno novi hibridni sustav, temeljen na termički najučinkovitijem motoru na svijetu, premijerno korištena modularna TNGA (Toyota New Global Architecture) platforma i revolucionaran aerodinamičan dizajn doprinose smanjenju emisija, kao i potrošnje goriva
- Start s mjesta do 100 km/h iznosi 10,6 sekundi, dok je međuubrzanje na autocesti prilikom pretjecanja od 80 do 120 km/h izvršeno u 8,3 sekunde
- Novi Prius svoje dinamične performanse pretvara u posve novo i dinamičnije vozačko iskustvo
Svaka nova generacija Toyote Prius do sada je predstavljala značajan napredak u emisijama CO2 i potrošnji goriva, ali niti jedna nije napravila toliki odmak od prethodne kao što je slučaj s četvrtom generacijom. Emisija ugljičnog dioksida dosegla je novu razinu od samo 70 g/km, uz prosječnu potrošnju goriva od 3,0 l/100km (ovisno o tržištu i dozvoljenoj homologaciji).
Spomenute brojke predstavljaju najveći napredak između pojedinih generacija do sada, ukoliko pogledamo prethodne modele počevši od originalnog Priusa predstavljenog 1997. godine. U isto vrijeme, u skladu s Toyotinom predanošću proizvodnje nikad boljih automobila, novi Prius profitira od znatno poboljšanih voznih osobina u vidu upravljivosti, osjećaja za upravljačem i užitka u vožnji.
Napredak u učinkovitosti
Mala potrošnja goriva i niske emisije ispušnih plinova uvijek su bili osnova svake Toyote Prius. Ovaj posve novi model doživio je potpuno unaprijeđenije hibridnog sustava, koji u kombinaciji sa osvježenim aerodinamičnim dizajnom postavlja nove standarde učinkovitosti.
Kao rezultat toga, emisije CO2 za novi model su od 70 g/km, uz prosječnu potrošnju goriva od svega 3,0 l/100 km. Za usporedbu, prethodna generacija isporučivala je CO2 od 89 g/km, uz prosječnu potrošnju goriva od 3,9 l/100 km.
Promjene na hibridnom pogonu u fokusu su tog postignuća, uključujući i razvoj poznatog 1.8-litrenog VVT-i benzinskog motora po Atkinsonovom ciklusu, koji postiže rekordnu termalnu učinkovitost za jedan benzinski motor - od čak 40 %. Detaljne promjene na motoru vidljive su u smanjenom trenju i mehaničkim gubicima pri prijenosu snage, čime se dobiva više iskoristive energije iz svake kapi goriva.
I ostatak hibridnog sustava (sve značajnije komponente) redizajniran je i prilagođen kako bi uštedio na masi i poboljšao učinkovitost, što se odnosi na rad CVT mjenjača, elektromotor, upravljačku elektroniku itd.
Nova nikal-metal-hidridna (NiMH) baterija također je sada kompaktnija, ujedno s većom gustoćom energije po ćeliji i stiže u lakšem pakiranju – a nalazi se u potpunosti smještena ispod stražnjeg sjedala, izbjegavajući kompromitiranje i najmanjeg dijela prostora u prtljažniku.
Aerodinamika novog Priusa u velikoj mjeri doprinosi učinkovitosti. Automobil je niži, dizajnerski je uglađen i daleko atraktivniji, ali u isto vrijeme više aerodinamično učinkovit. Toyota je time dodatno poboljšala i koeficijent otpora zraka (Cd) s 0,25 na 0,24. Karoserija maksimalno olakšava protok zraka ispod, iznad i oko vozila, time pridonoseći ne samo manjoj potrošnji, već i boljim voznim osobinama.
Bolje performanse
Novi Prius ubrzava s mjesta do 100 km/h za 10,6 sekundi. Prilikom pretjecanja na autocesti, ubrzanje od 80 do 120 km/h može se ostvariti u samo 8,3 sekunde, dok najveća brzina iznosi 180 km/h. Novi hibridni sustav ukupno raspolaže sa 122 KS/90 kW, a na pritisak papučice gasa snaga se isporučuje ravnomjerno i daleko uglađenije. Novi sklop upravljačke elektronike za rad hibridnog ustava omogućuje više električne energije za prirodniji osjećaj ubrzanja.
Četvrta generacija Priusa po prvi puta u stanju je vući i prikolicu, zahvaljujući 725kg omogućenog kapaciteta za vuču, a čime je značajno poboljšana svakodnevna iskoristivost i praktičnost vozila.
Poboljšana dinamika vozila
Fokus na boljoj učinkovitosti usklađen je Toyotinom predanošću u postizanju boljih voznih osobina, čineći novi Prius uzbudljivijim za vožnju u svim uvjetima korištenja. Time je veliki naglasak na novoj modularnoj TNGA (Toyota New Global Architecture) platformi, koja je omogućila mnogo niže težište vozila (-2,5 cm) – temelj u osiguravanju bolje upravljivosti automobilom.
Pored toga, najveća korist TNGA platforme je i mnogo kruća karoserija – poboljšanje od čak 60% u odnosu na prošlu generaciju. To je postalo moguće zahvaljujući korištenju novih tehnika izrade i zavarivanja spojeva te inteligentne primjene vrlo laganog, ali iznimno čvrstog čelika.
Novi stražnji ovjes s dvostrukim potpornjacima također uvelike pridonosi boljoj upravljivosti i stabilnosti, zajedno s povećanom udobnosti za putnike. Podešen je kako bi umanjio ljuljanje karoserije i omogućio još bolju pravocrtnu stabilnost – naročito pri većim brzinama, bilo na otvorenim cestama ili autocestama.
Spomenute osobine, u kombinaciji s izraženijim povratnim informacijama, boljim odzivom na gas, izravnijim upravljačem i učinkovitijim kočnicama - značajno podižu performanse i užitak u vožnji novog Priusa.
Novi Prius - Tehničke specifikacije:
MOTOR |
|
Tip |
4-cilindra, redni, DOHC |
Zapremnina |
1,797 cc |
Maksimalna snaga |
98 KS /72 kW@ 5,200 rpm |
Maksimalni moment |
142 Nm @ 3,600 rpm |
ELEKTROMOTOR |
|
Maksimalna snaga |
72 KS /53 kW |
Tip hibridne baterije |
Nikal-metal-hidridna (NiMH) |
HIBRIDNI SUSTAV |
|
Kombinirana max. snaga |
122 KS /90 kW |
PERFORMANSE |
|
Ubrzanje 0 -100 km/h |
10,6 sec |
Ubrzanje 80 – 120 km/h |
8,3 sec |
Maksimalna brzina |
180 km/h |
POTROŠNJA GORIVA I EMISIJE (kombinirani ciklus) |
|
Potrošnja goriva |
od 3,0 l/100km |
CO2 emisija |
od 70 g/km |
DIMENZIJE |
|
Dužina |
4,540 mm |
Širina |
1,760 mm |
Visina |
1,470 mm |
Međuosovinski razmak |
2,700 mm |
Dužina prostora u kabini |
2,110 mm |
Širina prostora u kabini |
1,490 mm |
Visina prostora u kabini |
1,195 mm |
MAKSIMALNO OPTEREĆENJE |
725 kg |