Suradnja Daimlera i Alijanse Renault-Nissan uzima sve više maha, a tijekom 2015. je i ojačala

Partnerstvo Alijanse Renault-Nissan i Daimlera AG uzelo je maha i pojačalo se 2015. ulaskom u šestu godinu postojanja, priopćili su danas čelnici tih grupacija na godišnjoj medijskoj konferenciji tijekom Frankfurtskog salona automobila.

  • Izvorni portfelj projekata više se nego učetverostručio i sad obuhvaća 13 projekata na tri kontinenta
  • Važne prekretnice 2015. obuhvaćaju početak građevinskih radova na zajedničkoj tvornici u Meksiku i širenje suradnje na proizvodnju pick-upova
  • U drugoj polovici godine počinje proizvodnja Infinitija Q30, koji će biti prikazan na Frankfurtskom salonu automobila
  • Električne inačice novog Smarta Fortwo i Forfour pokretat će Renaultovi elektromotori

 

Carlos Ghosn, predsjednik i glavni direktor Alijanse, partnerstvo je opisao kao „jedno od najproduktivnijih u automobilskoj industriji”.

„Skratilo je vrijeme potrebno za predstavljanje vozila na tržištu i očita je strateška prednost za svakog partnera”, rekao je Ghosn. „Radujemo se nastavku rasta i još većem broju zajedničkih projekata u budućnosti.”

Dieter Zetsche, predsjednik upravnog odbora Daimlera i direktor odjela Mercedes-Benz Cars, složio se s tom tvrdnjom.

„Od početka naše suradnje 2010. naši su zajednički projekti bili od koristi kupcima diljem svijeta", rekao je Zetsche. „Ove smo godine povećali razinu suradnje i najavili dva posve nova projekta. Surađujemo kad od toga koristi imaju obje strane. Tako ćemo i nastaviti.

Najvažnija zbivanja dosad u 2015. uključuju:

  • Početak građevinskih radova na zajedničkoj tvornici u meksičkom Aguascalientesu: Nissan i Daimler nedavno su započeli građevinske radove na tvornici u Aguascalientesu vrijednoj milijardu dolara u kojoj će se od 2017. za Infiniti proizvoditi kompaktna vozila premium razreda sljedeće generacije, a za Mercedes-Benz od 2018. Nissan i Daimler zajednički će razvijati vozila. Očekuje se da bi tvornica do 2020. mogla proizvoditi više od 230.000 automobila na godinu. Ta će se vozila proizvoditi i u drugim Daimlerovim i Nissanovim tvornicama u Europi i Kini. Zajednička tvornica nalazi se uz postojeći Nissanov pogon u Aguascalientesu.
  • Razvoj pick-upa nosivosti jedne tone za Mercedes-Benz: Početkom ove godine Daimler i Nissan najavili su razvoj prvog Mercedes-Benzova vozila u segmentu pick-upova. Novi pick-up dio arhitekture dijelit će s posve novim Nissanom NP300, ali će ga konstruirati i osmisliti Daimler kako bi odgovarao specifičnim potrebama svojih kupaca u Europi, Australiji, Južnoafričkoj Republici i Latinskoj Americi. Pick-up će proizvoditi Nissan u Renaultovoj tvornici u Cordobi, u Argentini, usporedo s Nissanom NP300 i Renaultovim pick-upom nosivosti jedne tone za Latinsku Ameriku. Tri pick-upaproizvodit će se i u Nissanovoj tvornici u Barceloni. Proizvodnja pick-upa za Mercedes-Benz u obje će tvornice početi do kraja desetljeća.
  • Predstavljanje Infinitija Q30: Taj premium kompakt dijeli arhitekturu s Daimlerovim kompaktnim automobilom, ali ga je Infiniti iz temelja izmijenio kako bi zadovoljio specifične potrebe svojih kupaca.  Taj je automobil prvi put javno predstavljen na Frankfurtskom salonu automobila. Proizvodnja će u drugoj polovici godine početi u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu u Velikoj Britaniji.
  • Električne inačice novog Smarta Fortwo i Forfour:  Ti posve novorazvijeni gradski automobili na tržištu su već godinu dana; zajedno s Renaultom Twingo bili su prva vozila izgrađena na zajedničkoj platformi Daimlera i Alijanse. Reakcije kupaca na sva tri modela vrlo su pozitivne. Kao što su najavila dvojica direktora, električne inačice Smarta Fortwo i Forfour u prodaji će se naći potkraj 2016. U oba će vozila biti ugrađen elektromotor proizveden u Renaultovoj tvornici u francuskom Cléonu, isti koji pokreće Renault ZOE. Bateriju za novi Smart Electric Drive proizvodit će Daimlerova podružnica “Deutsche ACCUmotive” iz njemačkog Kamenza.

Kad je u travnju 2010. započeto partnerstvo Daimlera i Alijanse, obuhvaćalo je samo tri projekta, mahom u Europi. Otada se zajednički portfelj projekata više nego učetverostručio na 13 projekata u Europi, Aziji i Americi.

15.09.2015.