Renault pokreće opsežan program sudjelovanja u automobilističkim sportovima

Carlos Ghosn, predsjednik i glavni izvršni direktor Renaulta predstavlja Renaultov opsežni plan sudjelovanja u automobilističkim sportovima.

Okosnicu nove strategije čini Renault Sport podijeljen na dva odjela: Renault Sport Racing i Renault Sport Cars.

Renault Sport Racing preuzet će upravljanje Renaultovim brojnim aktivnostima u automobilističkim sportovima, uključujući netom osnovanu momčad Renault Sport Formula One Team i Renault e.dams.

Odjel Renault Sport Cars upravljat će razvojem i prodajom osobnih automobila iz ponude odjela Renault Sport.

Carlos Ghosn, predsjednik i glavni izvršni direktor Renaulta, u Renaultovom tehnološkom centru u Guyancourtu u Francuskoj danas je predstavio Renaultov opsežni plan sudjelovanja u automobilističkim sportovima.

Renault Sport podijeljen je na dva odjela: Renault Sport Racing i Renault Sport Cars.

Renault Sport Racing bit će odgovoran za sve Renaultove aktivnosti u automobilističkim sportovima, uključujući aktivnosti momčadi Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams, Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S.01 Trophy te ostale programe suradnje s privatnim trkaćim momčadima i sudjelovanja u relijima. Renault Sport Racing aktivnostima upravljat će s dviju lokacija, iz Enstonea u Engleskoj i Viry–Châtillona u Francuskoj.

Renault Sport Cars, nasljednik odjela Renault Sport Technologies upravljat će razvojem i prodajom osobnih automobila iz ponude Renault Sport. Renault Sport u cijelom je svijetu poznat kao proizvođač vrhunskih sportskih kompakata, kao što su Mégane R.S. i Clio R.S. te učinkovitih i pristupačnih GT-a, među kojima je i novi Mégane GT. Svoj međunarodni utjecaj, privlačnost branda i rast portfelja Renault Sport razvijat će povećanim ulaganjem u istraživanje i razvoj.

Novom organizacijom Renault će ispuniti dvije glavne funkcije. Kao prvo, predstavit će brand Renault Sport širem krugu kupaca s pomoću momčadi Renault Sport Formula One Team i zahvaljujući globalnoj popularnosti Formule 1. Kao drugo, sudjelovanjem u Formuli E i natjecanjima kao što je Clio Cup poboljšat će imidž i dizajn drugih elemenata Renaultove ponude, kao što su električna vozila.

Renault Sport Racing i Renault Sport Cars međusobno će surađivati kako bi se tehnološka i komercijalna sinergija prenijela s trkaćih staza na cestu. Prvi prikaz suradnje bit će na Velikoj nagradi Monaka.

„Vjerujemo da automobilistički sport još uvijek potiče maštu zaljubljenika i običnih vozača, stoga danas pokrećemo opsežni program sudjelovanja u sportu. Formula 1 velik je dio našeg nastojanja da kupcima približimo Renaultovu paletu automobila, posebno na tržištima na kojima je Renault prisutan tek odnedavno", rekao je Carlos Ghosn. „Naravno, nadamo se da će naša predanost automobilističkom sportu izravno utjecati na prodaju modela iz ponude Renault Sporta; centralizacijom procesa razvoja možemo procijeniti izvedivost prijenosa tehnologije i njezina približavanja kupcima osobnih automobila. Veća predanost automobilističkim sportovima jedan je od temelja marke Renault i strategije tehnološke inovacije.”

Kako bi se zajamčila operativna autonomija nužna za uspješno sudjelovanje u utrkivanju i razvoju automobila visokih performansi, okruženjima u kojima se stvari razvijaju velikom brzinom te kako bi se uskladila sa strateškim korporativnim ciljevima i zahtjevima grupe Renault, osnovan je nadzorni odbor kojim će predsjedavati Carlos Ghosn.

Odjelom Renault Sport Racing upravljat će Jérôme Stoll kao predsjednik te Cyril Abiteboul kao upravni direktor. Frédéric Vasseur potonjem će odgovarati kao šef odjela za utrkivanje, odgovoran za pitanja sporta i tehnička pitanja. Odjelom Renault Sport upravljat će Patrice Ratti na funkciji upravnog direktora. Guillaume Boisseau, direktor brandova grupe Renault, vodit će aktivnosti marketinga grupe kojima će zajamčiti pokretanje i usklađivanje trkaćih programa s Renaultovom marketinškom strategijom.

Predstavljena momčad Renault Sport Formula One Team

Jezgru trkaćih aktivnosti činit će novoosnovana momčad Renault Sport Formula One Team. Novi bolid Formule 1 upotrebljavat će šasiju Renault R.S. 16., razvijenu i proizvedenu u Enstoneu, a pogonska jedinica Renault R.E.16 i dalje će se proizvoditi u Viry-Châtillonu.

U momčadi Formule 1 na glavne su funkcije dovedeni ključni ljudi kako bi se moglo odgovoriti na specifične zahtjeve Formule 1. Bob Bell glavni je tehnički direktor momčadi Formule 1, a izravno će mu odgovarati tehnički direktor za razvoj šasije Nick Chester i tehnički direktor za razvoj motora Rémi Taffin. Kevin Magnussen i Jolyon Palmer potvrđeni su kao vozači momčadi Renault Sport Formula One Team, a pridružit će im se i treći, rezervni vozač momčadi Esteban Ocon.

Potvrđeni ključni partneri momčadi Formule 1

Na događanju su potvrđeni i partneri Renaultove momčadi. Infiniti, partner Alijanse Renault-Nissan, nastavit će svoje sudjelovanje u Formuli 1 s Renaultom i produbiti suradnju posebnim tehnološkim programom za razvoj druge generacije sustava za obnovu energije (ERS) pogonske jedinice Formule 1.

Total i Renault dosadašnju suradnju ojačat će nabavom široke ponude Totalovih proizvoda posebno osmišljenih za momčad Renault Sport Formula One Team.

Renault je najavio i nove suradnje s drugim prestižnim markama, uključujući proizvođača vrhunskih satova Bell & Ross i proizvođača revolucionarnih audiosustava Devialet te nastavak suradnje s dosadašnjim partnerima momčadi Formule 1, među njima i Microsoft i EMC. Renault će nastaviti suradnju s društvom Gravity Motorsports, društvom kćeri Genii Capital Group, koje će zadržati manjinski udjel u momčadi Formule 1. Genii i Gravity naporno su radili kako bi momčadi osigurali opstanak u iznimno teškim okolnostima, stoga Renault sa zadovoljstvom može objaviti nastavak suradnje na čelu s Gerardom Lopezom kao savjetodavnim direktorom momčadi.

Više pojedinosti o programima odjela Renault Sport Racing

Osoblje zaduženo za suradnju s privatnim trkaćim momčadima nekadašnjeg odjela Renault Sport Technologies na čelu sa Jean-Pascalom Dauceom sada će djelovati pod okriljem odjela Renault Sport Racing. Nova organizacija Renaultu omogućit će učinkovitije sudjelovanje u brojnim kategorijama u kojima je trenutačno prisutan, od relija s Clijom R3T, natjecanja rallye raid te utrkama jedne marke, kao što su Clio Cup i Renault Sport R.S.01 Trophy. Renault će nastaviti i sudjelovanje u utrkama bolida jednosjeda Formula Renault 2.0. Već više od 45 godina to je natjecanje poznatim vozačima i prvacima pružilo priliku za početak i predstavljalo odskočnu dasku za natjecanje na najvišim razinama automobilističkog sporta. Otprilike 60 % vozača koji se trenutačno utrkuju u Formuli 1 poteklo je iz natjecanja Formula Renault.

Renaultovo sudjelovanje u Formuli E također će nadzirati Renault Sport Racing. Renault se na suradnju s momčadi Renault e.dams obvezao najmanje do četvrte sezone. Strateška važnost Formule E za marku Renault istaknuta je snagom i stabilnošću uprave koju čine četverostruki svjetski prvak Formule 1 Alain Prost i Jean-Paul Driot. U sljedećim sezonama Renault Sport Racing razvijat će i dobavljati momčadi cijele pogonske jedinice, od mjenjača do električnog motora. Postavljeni su ambiciozni ciljevi: osvojiti i vozački i konstruktorski naslov prvaka.

Akademija Renault Sport

Službeno je najavljena i Akademija Renault Sport koja ima dva cilja: pronaći nove talente koji bi se mogli utrkivati u Formuli 1 te pružiti Renaultovim tržištima priliku da preuzmu aktivnu ulogu u budućim natjecanjima promidžbom i praćenjem lokalnih vozača.

Tom je objavom automobilistički sport još jednom postao sastavni dio Renaultova identiteta, a na koncu i njegova DNA-a.


09.02.2016.