Redizajn Mazde 6

Nije marketinška varka, šestica je doista prilično udobnija...

Dvije i pol godine prošle su otkako je Mazda 6 u prodaji. Puno i malo, kako se uzme, ali obzirom na još uvijek atraktivan dizajn ne čini nam se kao auto kojem je potreban dodatni prodajni poticaj. No, željezo se kuje dok je vruće, kažu Japanci i ne dopuštaju da lijepu Šesticu zahvati zub vremena. Pri tom je odabran tradicionalan Mazdin način redizajniranja, diskretan, a dovoljno efektan. Promjene su rafinirane i zahtijevaju oštro oko, ali moramo se složiti da je zahvaljujući novom dizajnu naplataka, izražajnijoj grafici svjetala te redizajniranom braniku s manjim i okruglim maglenkama Mazda zasjala novim sjajem. Pritom pozamašna karavanska izvedba duljine 4,88 metra, čiji stražnji dio koketira s elegantnim shooting brake stilom, Šestici daje masivan štih.

Dizajnerski zahvati u unutrašnjosti koncentrirani su na detalje središnje konzole, digitalnog info zaslona i upravljača, a promjene su toliko male da ih uočavamo tek kada uz novi parkiramo i stari model. Tako lakše zamijećujemo jednostavnije, mada još uvijek ne i jednostavno snalaženje među komandama klime, radija i putnog računala, smještenima na upravljaču. Za ljepšu i opušteniju vožnju zasluge nose i mekanije te deblje obloge sjedala, obimno lakirane površine armature te kromirane kvake i komande klimatizacije. Da skratimo, prostrana, u vožnji gospodski tiha i u paketu TE bogato opremljena Mazda 6, ostavlja dojam skupljeg auta nego što je dosad bila. Karavanski model, s prtljažnikom obujma 519 litara, pritom opravdava ulogu obiteljskog praktičara, mada ima i većih karavana u ovoj klasi.

Poboljšanom 2,2-litrenom dizelašu, snaga je u osnovnoj izvedbi povećana sa 125 na 129 KS, okretni moment sa 310 na 340 Nm, a potrošnja smanjena za 0,4 litre. I dalje stojimo pri tvrdnji da je ovaj dodatno utrenirani common-rail dizelaš, koji se sada hvali i Euro V standardom, prava mjera za Mazdin karavan. Zapravo je u praksi uvjerljivi nego na papiru i s priličnom lakoćom vuče povelik i 1565 kg težak auto kroz sve režime vožnje. To je zasluga prvenstveno novog i manjeg turbo punjača, koji je donio brži odziv na gas i elegantnija ubrzanja, bez neugodne zadrške. Na snazi posebno dobivaju međuubrzanja prilikom pretjecanja, čemu pridonosi i dobro stupnjevan 6-stupanjski mjenjač. Čitavo zadovoljstvo dobiva na težini izračunom potrošnje, koja se bez problema može držati ispod sedam litara. Visok dojam lagano potamni tek u gradskoj vožnji s češćim šaltanjem, zbog tvrde spojke s pomalo grubim otpuštanjem i ponekad krute ručice mjenjača. S druge strane, osjetno je smanjena tvrdoća ovjesa, na koju su vlasnici dosadašnjeg modela, pretežno zrelije dobi, često imali primjedbi. Čitavo podvozje prošlo je kuru finog podešavanja, s ciljem povećanja udobnosti i manje trešnje na lošoj cesti. Nije marketinška varka, Šestica je doista prilično udobnija nego što je dosad bila. Pohvalno je što time nisu narušeni postulati poznatog Mazdinog sportski čvrstog ležanja. Dapače, zavoje smo i novim modelom osvajali jednakim guštom kao i dosadašnjim modelom. Odličan karavan!

autoklub.hr

autoklub.hr

Autoklub.hr je web ekstenzija najsnažnijeg auto-moto branda u Hrvatskoj. Pruža svojim posjetiteljima široku lepezu informacija vezanih uz automobile, predstavlja nove modele na tržištu te nudi savjete pri kupovini rabljenih automobila.

Oznake:

15.06.2010.