Nissanov novi motor

Konstruiran kako bi davao snagu 1,5-litrenog motora uz najmanju potrošnju goriva na svijetu

YOKOHAMA –Nissan Motor objavio je kako je razvio novi 1,2-litreni motor HR12DDR kojim nastoji postići najmanju potrošnju goriva na svijetu među automobilima s benzinskim motorom uz snagu jednaku snazi 1,5-litrenih motora i emisiju CO2 od 95 g/km (prema NEDC-u).

Motor HR12DDR
Na europskom će se tržištu motor od prve polovice 2011. ugrađivati u novu Micru. Temelji se na motoru HR12DE, 1,2-litrenom trocilindarskom motoru koji pogoni novu Micru. Visoke performanse i mala potrošnja goriva ostvarene su primjenom Millerova ciklusa, izravnog ubrizgavanja goriva i mehaničkog kompresora visoke učinkovitosti, i sve to u kombinaciji sa sustavom isključivanja motora u mirovanju (Idling Stop System).

Nekoliko pojedinosti o tehnologiji:
Primjenom Millerova ciklusa, kod kojeg je ekspanzijski (radni) takt povećan kompresijskim taktom uslijed kasnijeg zatvaranja usisnog ventila, toplinska energija goriva mnogo se učinkovitije pretvara u kinetičku energiju nego kod klasičnih četverotaktnih motora i smanjen je gubitak pri usisu zbog podtlaka u usisnoj grani.

Usto se visokokomprimirana i visokozagrijana mješavina zraka i goriva hladi latentnom toplinom isparavanja goriva izravno ubrizganog u cilindar, a temperatura komore za izgaranje smanjena je primjenom kanala za hlađenje klipa i ventila punjenih natrijem radi nadzora detonacija. Tim je tehnologijama ostvaren kompresijski omjer od 13:1*1 čime je povećana učinkovitost izgaranja.

Mehanički kompresor*2 opremljen je automatskom spojkom za uključivanje i isključivanje, što znači da se velika iskoristivost goriva i visoke performanse motora postižu automatskim isključivanjem komprimiranja pri malim brzinama, primjerice pri gradskoj vožnji. Povrh toga, primjena površinske obrade klipnih prstena slojem ugljika strukture slične dijamantu i bez vodika i uljna pumpa promjenjive dobave pridonose smanjenju trenja do 30% u odnosu na klasične 4-cilindarske motore sličnih performansa.

Opisane tehnologije vrhunac su Nissanovih istraživanja i razvoja provedenog prema Zelenom programu 2010 (NGP 2010) – Nissanovu srednjoročnome planu zaštite okoliša koji obuhvaća inicijative smanjenja emisija CO2 i uvođenja istinski učinkovitih tehnologija, proizvoda i usluga na tržište.

*1 Omjer obujma u gornjoj mrtvoj točki (TDC) i donjoj mrtvoj točki (BDC). S većim se omjerom može očekivati veća učinkovitost (tj. bolje performanse), no povećava se mogućnost detonacija, odnosno lupanja motora. Kod benzinskih motora kompresijski omjer obično iznosi oko 10:1, čak i kod motora visokih performansa.
*2 Sustav kod kojeg plinska crpka pogonjena radilicom prisilno šalje stlačeni zrak u cilindar, čime se postiže učinak sličan stlačivanju cilindra.



30.07.2010.