Murray T25

Donosimo vam prve službene fotografije modela Murray T25 iza kojega stoji slavni Gordon Murray, kreator McLarena F1. O ovom smo vas automobilu već ranije često izvještavali, a nije zgorega ponoviti kako je riječ o malenom te ekonomičnom gradskom automobilu, dakle suprotnosti od legendarnog F1 u svakom pogledu osim u inventivnosti

T25 može prevesti tri putnika s time da je vozačevo sjedalo središnje smješteno, opet poput modela F1. Preklapanjem stražnjih sjedala zapremina prtljažnog prostora raste sa 160 l na 720 l. Revolucionarna "vrata", ustvari prednji dio kabine koja si diže prema gore omogućuje lagan ulazak u vozilo čak i kada je automobil u skučenim situacijama.

Ovaj je automobil opremljen ABS-om, sustavom kontrole stabilnosti vozila potom kontrole proklizavanja, zračnim jastukom te prednjim i stražnjim ojačanjima protiv sudara. Murray je prilikom ovog predstavljanja također izjavio kako su šasija i prostorni okvir, izrađeni od čelika i kompozitnih materijala, "poprilično jaki".

Ukupna mu se težina kreće oko 575 kg te je znatno kraći i uži od primjerice Smarta ForTwo ili Toyote iQ. Točnije, T25 je dugačak svega 2,4 m, širok 1,3 te visok 1,4 m. Drugim riječima, čak tri T25 mogu biti parkirana na jedno standardno parkirno mjesto, a krug okretanja mu je svega 6 m.

T25 ima neovisan ovjes sprijeda i straga, a pokreće ga straga smješteni 0.66-litreni 3-cilindrični motor snage 55 KS i najvećeg okretnog momenta od 57 Nm. Motor je uparen s 5-stupanjskim automatskim mjenjačem. Dakle, najveća mu brzina iznosi 145 km/h, dok mu je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno 16,2 sekunde. Znatno su dojmljivije brojke koje govore o emisiji ugljičnog dioksida od svega 86 g/km te prosječnoj potrošnji od 3,8 l/100 km.

Murray želi dovesti T25 na tržište u roku od dvije godine i najvjerojatnije će se isprva proizvoditi u Velikoj Britaniji. Kasnije, nada se Murray, proizvodnja bi mogla biti proširena na razne dijelove svijeta. Još uvijek nije poznato pod kojom bi se značkom T25 mogao prodavati s obzirom kako postoji mogućnost prodaje koncepta nekom od postojećih proizvođača automobila.

U svakom slučaju T25 se proizvodi putem navodno vrlo inovativnog iStream procesa proizvodnje koji donosi uštedu na polju investicija, tvorničkog prostora i potrebne energije. Kažemo navodno jer se o samom postupku još uvijek ne zna gotovo ništa.

autonet.hr

autonet.hr

Autonet.hr je prvi automobiliski web-magazin pokrenut u Hrvatskoj. Brojnost čitateljske publike, brzina donošenja informacija i obujam objavljenih sadržaja naši su glavni aduti. Uz to, AUTONET neprekidno proširuje svoju ponudu obogaćivanjem sadržaja i proširivanjem tema koje donosi.

29.06.2010.