Mazda3 Urban Challenge 2014: rekordno niska potrošnja!

Nakon 24 sata neprekidnog napetog natjecanja između 5 timova na Ringu oko samog središta Beča, Mazda3 Urban Challenge 2014 završio je rekordno niskom prosječnom potrošnjom pobjedničkog tima od samo 3,85 l/100 km. Najniža zabilježena potrošnja tijekom jedne noćne etape bila je gotovo nevjerojatnih 3,15 l/100 km

Ukupno 2.181 prijeđeni kilometar tijekom 24 sata vožnje 2. i 3. lipnja u gradskom prometu kroz samo srce Beča; toliko je tijekom ispita ekonomičnosti u stvarnim uvjetima vožnje napravilo pet potpuno serijskih Mazdi3 u okviru ovogodišnjeg Urban Challenge-a. Izazov postavljen pred pet timova, koje su činili vozači (uglavnom automobilski novinari) iz Austrije, Hrvatske, Mađarske, Rumunjske, Slovenije i Srbije, bio je postići službeno deklariranu potrošnju u gradskoj vožnji Mazde3 Sport CD150, koja iznosi 4,9 l/100 km. Ne samo da su svi uspjeli, već su tri tima nadmašila taj rezultat za čitavu litru ili više! Najbolji tim iz Mađarske ostvario je prosjek od 3,85 l/100 km – 1,05 l/100 km ili 21,4% manje od homologirane vrijednosti – dok su drugoplasirani (Slovenija) i trećeplasirani (Hrvatska/Srbija) nakon 24 sata vožnje zaostali samo 0,02, odnosno 0,05 l/100 km.

Najbolju dionicu odvezao je jedan slovenski vozač tijekom mirnih noćnih sati, kada je promet kroz središte Beča bio minimalan, ostvarivši gotovo nevjerojatnih 3,15 l/100 km, odnosno više od 35% nižu potrošnju od deklarirane za gradske uvjete vožnje!

Kako bi se razbila monotonost, 24-satna eco-utrka začinjena je i s nekoliko posebnih zadataka. Tako su jednu dionicu vozile navijačice (cheerleaders), s tim da su još po dvije bile suputnice u svakom autu, a natjecatelji su ih morali instruirati kako štedljivo voziti. Tijekom dvije dionice – jedne noćne i jedne tijekom jutarnje gužve – natjecatelji su morali voziti dva kruga sa što je moguće sličnijom potrošnjom, s time da su veće razlike između krugova donosile i više kaznenih bodova. Posljednju od 24 dionice timovi su morali voziti s najmanje četiri osobe u vozilu. Sve te etape uračunate su u ukupnu potrošnju, što znači da je u konačnici bilo moguće postići i nešto bolji rezultat.

Ovo nadmetanje još je jednom potvrdilo izvanredni štedni potencijal Mazdinog 2,2-litrenog SKYACTIV-D motora, ali i ostalih tehničkih rješenja i inovacija koje pomažu ekonomičnoj vožnji, prije svega sutava i-stop, koji zaustavlja motor dok automobil miruje i ponovno ga pokreće praktički u trenu, omogućavajući uštedu i ne ometajući vozača. Prosječna deklarirana potrošnja Mazde3 CD150 je 3,9 l/100 km (CO2: 104 g/km) za verziju sedan, odnosno 4,2 l/100 km (CO2: 107 g/km) za verziju Sport, kakvom su se nadmetale ekipe na ovogodišnjem Urban Challenge-u. U drugoj krajnosti SKYACTIV-D sa svojih 110 kW (150 KS) i čak 380 Nm okretnog momenta omogućava Mazdi3 gotovo sportske performanse; s mjesta do 100 km/h ubrzava za samo 8 sekundi i može postići maksimalnih 213 km/h.

06.06.2014.