International Engine of the Year - trofeji za Volkswagenovu TSI tehnologiju

Volkswagenov 1,4 l TSI benzinski motor sedmi je put zaredom osvojio „Engine of the Year Award“ u kategoriji obujma od 1,0 do 1,4 litre. Tako je ovaj 1,4 litreni TSI postao najuspješniji agregat u 15-godišnjoj povijesti međunarodnih natjecanja za tehnologiju motora.

Dodatno je Volkswagen za TSI tehnologiju u kombinaciji s automatskim isključivanjem cilindara (ACT) osvojio prestižnu nagradu „Best New Engine Award“ koja nagrađuje najbolji razvoj motora u posljednjih 12 mjeseci.

Volkswagen je od 2006. godine od žirija „Engine of the Year“ osvojio ukupno 12 trofeja – sedam pobjeda u klasi, dvije ukupne pobjede, dvije nagrade za „Best New Engine“ i jednom „Green Engine of the Year“ i to za kontinuirano usavršavani 1,4 litreni TSI motor s internom oznakom EA 211.
Žiri u sastavu od 87 međunarodnih novinara iz struke nagradio je TSI tehnologiju povijesnom serijom pobjeda. Istovremeno je Volkswagen u novu eru proizvodnje motora krenuo s najnovijom inovacijom TSI plus isključivanje cilindara.

Od prošle godine tvrtka iz Wolfsburga je kao globalno prvi proizvođač s aktivnim upravljanjem cilindrima (ACT) za TSI motore s četiri cilindra uvela tehnologiju koja je prije bila poznata u kombinaciji s velikim motorima s osam ili dvanaest cilindara. ACT je svoj debi doživio u 1.4 TSI Polu sa 103 kW / 140 KS i u novome Golfu. Privremeno isključivanje drugog i trećeg cilindra omogućuje smanjivanje potrošnje za više od 0,5 litara goriva na 100 kilometara.

Izvrsno izbalansirani 1.4 TSI u Golfu i sa dva cilindra radi jednako tiho i bez vibracija kao i sa četiri aktivna prostora za sagorijevanje. Svi mehanički postupci prijenosa odvijaju se unutar jednog okretaja bregastih vratila, a ovisno o broju okretaja traju od 13 do 36 milisekundi. Istovremeni utjecaji na paljenje i leptirastu zaklopku omogućuju glatke prijelaze.

Sve komponente aktivnog menadžmenta cilindara imaju ukupnu masu od 3 kg. Njihovi aktuatori, bregasta vratila i njihovi okviri ležaja integrirani su u poklopac glave cilindara; dva valjkasta ležaja smanjuju trenje osovina. Važno je znati: isključivanje cilindara u današnjem obliku moguće je isključivo s TSI konceptom izravnog ubrizgavanja goriva uključujući turbopunjenje.

Vrijednosti potrošnje i CO2-emisije TSI motora smanjene su zahvaljujući i reduciranom unutarnjem trenju, manjoj masi i optimiranim termo-menadžmentom i to do 9% u odnosu na prethodnika. U kombinaciji s aktivnim menadžmentom cilindara (ACT) potencijal uštede iznosi čak do 15%.

Volkswagen je globalno vodeći u strategiji punjenja za motore s izravnim ubrizgavanjem i dosad je u čitavom svijetu proizveo više od 3,8 milijuna TSI agregata na pet lokacija. TSI sa 140 KS i automatskim isključivanjem cilindara (ACT) trenutačno se može dobiti u Polu i Golfu. Obje nagrade su u Stuttgartu dodijeljene dr. Rüdigeru Szengelu, voditelju Volkswagen odjela za razvoj benzinskih motora i Hermannu Middendorfu, voditelju za razvoj EA 211 u Volkswagenovom odjelu za razvoj benzinskih motora.

10.06.2013.