Znate li što je ljeto učinilo vašem automobilu?

Prošlo je ljeto, spremili smo kupaće kostime, ručnike, peraje... i zajedno s našim limenim ljubimcem vratili smo se u svakodnevicu. Sada nikako ne bismo smijeli ostati ravnodušni prema njemu obzirom koje je napore morao pretrpjeti.

Vaš auto se svakodnevno morao nositi s prekomjernom težinom prtljage, visokim temperaturama, soli u zraku, smolom s borova, stalno upaljenom klimom... Stoga, svakako bi bilo poželjno napraviti detaljan pregled vozila kod servisera s naglaskom na spomenute uvjete.

Kočnice i ovjes

Pa da krenemo redom; kočnice i ovjes. Vozili ste se po autoputu, zavojitim cestama, makadamima, nizbrdo, uzbrdo... prvi detalj koji bi trebalo pogledati jesu kočnice. Kakva je njihova istrošenost i učinkovitost. Nikako se nemojte dovesti u situaciju da dočekate kiše i zaleđene ceste s istrošenim ili djelomično neučinkovitim kočnicma, jer ćete izvoditi piruete po cesti!

Sljedeći na redu je ovjes. Ima li kakav dio ovjesa previše 'lufta'? Ublažavaju li amortizeri neravnine pravilno? U kakvom su stanju gumene brtve, seleni i manžete? Naime zbog raznih neravnina, zaostalih dijelova ili visokih temperatura, gumeni dijelovi se rastežu i gube svoju funkciju te dolazi do pucanja. Svakako je važno prije zime zamjeniti sve napukle gumene dijelove kako sol i sitni pjesak kojim se posipaju ceste ne bi napravili još veću štetu.

Tekućine u motornom prostoru

Ako niste imali problema s pregrijavanjem vozila znači da je rashladna tekućina u motoru dobro obavila svoj posao, ali to ne znači da ne treba na nju obratiti pažnju i nakon ljeta. Antifriz tijekom vremena gubi antikorozivna svojstva te bi ga svakako trebalo mijenjati svakih 3-4 godine ili 80 tisuća kilometara.

Također treba razmišljati da se u posudu za pranje vjetrobranskog stakla ulije tekućina koja se neće smrzavati na temperaturama manjim od ništice.

S obzirom na visoke temperature i napore, mora se obratiti pozornost na količinu ulja u motoru te stanje filtera. Zna se dogoditi da prilikom velikih opterećenja dolazi do povećane potrošnje ulja u motoru te svakako, ako je na mjernoj oznaci količina pala ispod minimuma, treba izmijeniti ulje i filter.

Ulje u kočnicama jako veže vlagu iz zraka na sebe te na taj način smanjuje točku vrelišta ispod koje je kritično upravljati vozilom. Svaka vrijednost Tv-a ispod 180°C znači da ulje treba hitno zamijeniti.

Klima uređaji

Zahvalni ste što je klima izdržala ljeto i mislite da s hladnijim danima više ne morate obraćati pažnju na nju? Velika zabluda! Prije kretanja na more sigurno ste bili napraviti servis klime, izmjenili ulje u kompresoru, filter kabine, nadopunili sistem plinom i svakako stavili kontrast radi kontrole propuštanja sistema. Filter bi trebalo prekontrolirati da se nije napunio iglicama s borova i lišćem, u suprotnom će blokirati cirkulaciju zraka te će truljenjem lišća izazvati neugodne mirise u autu.

Klimu u autu možete koristiti cijelu godinu, dapače bilo bi i poželjno. Dobro je da se s vremena na vrijeme upali kompresor radi zagrijavanja ulja, a samim time će vam se stakla u unutrašnjosti brže odmagljivati.

Napisao: Nikola Kovačević, Autoservis Rubor

netmobil.hr

netmobil.hr

Bez obzira na to teku li u vašim venama oktani, ili je automobil za vas tek prijevozno sredstvo, ono što se događa u svijetu automobila i prometa utječe na vašu svakodnevnicu, stoga je Netmobil.hr tu kako bi vam pružio što više korisnih informacija i savjeta.

Jedinstvenim miksom zanimljivog i svrhovitog sadržaja iz relevantnih izvora, informacija o novim vozilima, kretanjima na tržištu automobila i energenata, pogled u budućnost začinjenu pokojom zanimljivosti, to je ono što od Netmobila možete očekivati svaki dan.

03.10.2013.