Predstavljena nova Škoda Octavia
U pogonima češkog proizvođača u mjestu Mladá Boleslav predstavljena je nova, treća generacija škodinog modela Octavia. Riječ je o drugom novom modelu iz Škode ove godine. Službena svjetska premijera Octavie održat će se na salonu u Ženevi, 2013.
Nova je Octavia napravljena na Volkswagenovoj modularnoj platformi MQB te je u usporedbi s prethodnom generacijom 90 mm dulja, 45 mm šira, dok joj je međuosovinski razmak povećan za 108 mm čime je osiguran dodatni prostor u unutrašnjosti.
Škoda navodi kako nova Octavia nudi rekordan prostor za koljena na stražnjoj klupi, ali i najveću visinu krova u svom segmentu te limuzinski oblik karoserije s podiznim vratima prtljažnika čiji obujam dostiže 590 dm3. Masa vozila je, u prosjeku, smanjena za nešto više od 100 kg.
Dizajnom prevladavaju oštre linije, manja prednja svjetla i dinamičan izgled uz podosta detalja već viđenih na modelu Rapid. Također, unutrašnjost je sada bogatija uz prepoznatljivo mnoštvo "korporacijskih" dijelova koje Škoda dijeli s drugim markama grupe VW. Tu je i povećani središnji zaslon osjetljiv na dodir itd.
Dakako, ponuda motora učinkovitija je od one iz prethodne generacije, navode u Škodi. Iako još nije objavljena cjelokupna paleta, poznato je kako će ekološki najprihvatljivija izvedba biti 110 KS snažni 1.6 TDI, u modelu GreenLine opremljenom sustavom Start & Stop i sustavom regeneracije kinetičke energije. Ovako motorizirana izvedba Octavie trebala bi imati prosječnu potrošnju od 3,4 l/100 km te emisiju CO2 od 89 g/km.
Ukupno, u ponudi će se naći četiri benzinska TSI i četiri TDI motora, a paletu će kasnije popuniti i izvedba pokretana prirodnim plinom. Najsnažnije motorizirana Octavia bit će pokretana 1,8-litrenim TSI motorom snažnim 180 KS. U ponudi će se naći ručni i DSG prijenosi, a u najavi su i pogon na sva četiri kotača te izvedba RS.
Na kraju, Škoda je za treću generaciju Octavie spremila i široku paletu sigurnosne opreme. To uključuje sustav automatskog kočenja, sustav upozorenja o nenamjernoj promjeni vozne trake, praćenje umora vozača, adaptivni tempomat i sl.
Sve u svemu, izgleda da je Škoda nakon modela Rapid predstavila još jedan potencijalni hit. Dakako, bilo bi dobro da se proizvođač iz Mladá Boleslav-a malo suzdrži nevjerojatnih (čitaj: smiješnih) brojki obećane potrošnje, no ako je to jedino što imamo zamjeriti novoj Octaviji...