Predstavljen Porsche Cayenne Coupe

Predstavljen Porsche Cayenne Coupe, napad na BMW X6 i Mercedes-Benz GLE Coupe.

Kad je 2002. godine Porsche predstavio prvu generaciju modela Cayenne fanovi su bili u šoku. Službene mailove zasuli su uvredama pa čak i prijetnjama. Nikako se nisu mogli pomiriti s činjenicom da njihov omiljeni proizvođač automobila, s bogatim sportskim pedigreom, kreće u bespoštednu utrku za profitom. Nazivali su Cayenne nakaradnom izvedbom 911-ice nasađene na glomazne kotače. Ništa manju salvu uvreda nisu uputili upravi niti kad je predstavljena prva generacija Panamere.

Porsche Cayenne Coupe

No, u proteklih gotovo punih 17 godine strasti su se itekako smirile. Porsche iz godine u godinu bilježi sve bolje prodajne rezultate. Ulazak u druge segmente nastavljen je novim modelima, kao što je Macan. Fanovi se više ne bune. Argumenta nemaju. Tržište je takvo da Macan bilježi trostruko bolju prodaju od modela 911. Za biznis se ulazak u SUV segment pokazao punim pogotkom, a pritom nimalo nije zanemaren razvoj modela 911, pogotovo u onim najoštrijim izvedbama 911 GT3 RS i GT2 RS. Dakle, svima dobro.

Nakon što je prošle godine predstavljen Porsche Cayenne treće generacije slobodno se može ustvrditi da je uspješno prebrodio sve dječje bolesti. I dalje je već na prvi pogled jasno kako je riječ o Porscheu, i dalje donosi vizualne sličnosti legendarnom 911-icom, ali po prvi puta djeluje skladno, fluidno, te istodobno atraktivno i elegantno.

Porsche Cayenne Coupe Interior

Za još bolju poziciju u očima kupaca stvoren je Coupe. Trendovske kupeovske izvedenice crossovera već su nebrojeno puta dokazale kako tržište vapi za njima. Najbolji primjer su BMW X6 i Mercedes-Benz GLE Coupe. Uprava Porschea upravo je njih označila glavnim metama kad su stvarali Cayenne Coupe. I uspjeli su kreirati model za koji se može ustvrditi da je vjerojatno najljepši kupeovski crossover na svijetu.

Novi Porsche Cayenne Coupe tehnikom se u potpunosti naslanja na standardni Cayenne. Jedina opipljiva razlika, osim vizualnog dojma, jest aktivan spojler na poklopcu prtljažnika, koji se izvlači pri brzinama većim od 90 km/h, te ponešto manja ponuda prostora za glavu putnicima straga. Prodaja kreće s prvim danima svibnja, uz početnu cijenu za osnovnu izvedbu od 83.711 eura, dok za izvedbu Turbo kupci moraju izbrojati najmanje 146.662 eura.

Porsche Cayenne Coupe Turbo

Razlika u cijeni je poprilična pa će Turbo izabirati samo onih najzahtjevniji. Naime, već osnovni Cayenne Coupe iz 3-litrenog turbobenzinca V6 izvlači 335 KS i 450 Nm, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,9 sekundi. Izvedba Turbo pod haubom donosi twin-turbo benzinca 4.0 V8 koji ispaljuje 540 KS i 770 Nm pa stotku hvata već za 3,9 sekundi te se po tom kriteriju smješta u probrano društvo najbržih SUV-ova na svijetu.

03.05.2019.