Peugeot 308 - nacionalna prezentacija

S novom generacijom modela 308 Peugeot predstavlja snažan adut unutar segmenta u kojem se vodi doista bespoštedna borba. Atraktivne linije vanjštine i najmodernija tehnologija, uz smanjenje mase i nove detalje opreme tek su neki argumenti Peugeota 308 čije cijene na našem tržištu kreću od 116.025 Kn

Zastupništvo Peugeot Hrvatska je u Zagrebu domaćim medijima predstavilo novu generaciju modela 308, automobila kod kojeg je, počevši od platforme, sve novo i s kojim francuska marka cilja na sam vrh C segmenta. U Peugeotu naglašavaju kako se novi model 308 predstavlja kroz četiri ključne teme: učinkovitost, dizajn, doživljaj u vožnji i kvaliteta.

U ponudi na hrvatskom tržištu su tri razine opreme novog modela 308, Access, Active i Allure (Full-LED tehnologija svjetala), a pokreću ga tri benzinska te dva diesel motora. Sve izvedbe opremljene su serijski ručnim mjenjačem s 5 ili 6 stupnjeva prijenosa, a značajno je napomenuti kako od 12 ponuđenih izvedbi njih čak sedam nudi emisiju CO2 nižu od 115 g/km. Peugeot Hrvatska novu generaciju modela 308 nudi i uz posebni promotivni popust, od početka uvođenja na naše tržište, u visini od 5.000 Kn i za izvedbe s paketima opreme Active i Allure.

Cijene se kreću u rasponu od 116.025 do 159.053 Kn do registracije, a Peugeot 308 je dostupan uz 4-godišnje jamstvo.

Nova generacija bestsellera

Nastao na novoj platformi grupacije PSA Peugeot Citroën (platforma EMP2 na kojoj je, do sada, predstavljen novi Citroën C4 Picasso), Peugeot 308 je (ovisno o izvedbi) za 140 kg lakši od prethodnika. Uz samu platformu, tome pridonose i dijelovi od umjetnih materijala, ali i aluminija od kojeg je npr. napravljen poklopac motora (vrata prtljažnika izrađena su od kompozitnog materijala koji se zove termoplastika). Model 308 ima dimenzije od 425 x 180 x 146 cm što ga, prema tvrdnjama iz Peugeota, čini najkompaktnijim modelom u segmentu. Također je niži od prethodnika te ima kraće prevjese koji otvaraju maksimum prostora u interijeru.

Obujam prtljažnika od 470 litara, od čega odijeljeni pretinci ispod tepiha imaju 35 litara, također je najveći u klasi. Zbog niskoga utovarnog praga i širokog otvora, pristupačan je pravokutni prostor prtljažnika posebno praktičan. Novom Peugeotu 308 moderan i fluidan dizajn, pored atraktivnosti jamči i posebno dobre aerodinamičke osobine. Koeficijent otpora zraka Cx iznosi 0,28 što ga svrstava među najuspješnije kombilimuzine u segmentu.

Motorizacija koja jamči štedljivost

Od samog početka proizvodnje u novi se 308 ugrađuju benzinski i dieselski motori najnovije generacije: 3-cilindrični benzinski motor 1.2 VTi, obitelj motora THP (proglašena međunarodnim motorom 2013.) te štedljivi dieselski motori e-HDi. Raspon snage benzinskih motora je od 82 do 156 KS, a emisija CO2 kreće od 114 g/km. Dieselski motori imaju raspon snage od 92 do 116 KS i emisiju CO2 od 95 g/km.

Ovi učinkoviti motori mogu se kombinirati s gumama niskog otpora kotrljanja, razvijenim u suradnji s Michelinom. To je nova generacija guma koja omogućuje smanjenje CO2 od 3 g/km u prosjeku, i manji zaustavni put na mokrim kolnicima, a uz trajnost jednaku standardnim gumama. Ugrađivat će se na više od trećine modela u paleti.

Od proljeća 2014. uz novi će se Peugeot 308 nuditi nove tehnologije, među kojima i 3-cilindrični benzinski turbo motor (1,2-litreni e-THP), inačice BlueHDi s rekordno malom potrošnjom i emisijom CO2 (samo 82 g/km, potrošnja 3,1 l/km) i 6-stupanjski automatski mjenjači nove generacije.

BlueHDi naziv je za dieselske motore Grupacije PSA koji ispunjavaju normu Euro 6. Spajajući SCR (selektivnu katalitičku redukciju) i FAP (filtar čestica) s aditivom radi ograničenja dieselskih emisija u skladu s normom Euro 6, tehnologija BlueHDi omogućuje 90-postotno smanjenje dušikovih oksida, smanjenje emisije CO2 i potrošnje goriva te gotovo potpuno uklanjanje čestica (99,9 %).

Poseban doživljaj vožnje uz i-Cockpit i napredna oprema

Kao i kod modela 208 te 2008, novi peugeotov predstavnik u C segmentu je opremljen obručem upravljača smanjenog promjera te glavnim instrumentima smještenim iznad njega, bliže vidnom polju vozača. Veliki, 9,7-inčni zaslon osjetljiv na dodir povezuje sve komande na jednom mjestu. Omogućuje rukovanje klimatizacijskim uređajem, pomoćnim sustavima, multimedijom, navigacijom, telefonom, aplikacijama i postavkama vozila. Rad s ovim zaslonom je jednostavan zahvaljujući ikonama za izravan pristup funkcijama.

Također, model 308 sada nudi i nove, napredne tehnologije. Sustav Driver Assistance Pack, dostupan uz doplatu, sadržava tri sustava koji se koriste radarom ugrađenim u prednjem dijelu automobila:

- aktivni regulator brzine (riječ je o regulatoru/limitatoru brzine s dodatnim funkcijama)
- upozorenje na opasnost od sudara (vizualni i zvučni signal upozorava vozača da mora prikočiti kako bi izbjegao sudar)
- automatsko kočenje u hitnom slučaju (u slučaju gotovo sigurnog sudara uključuje se automatsko kočenje radi sprečavanja ili ublažavanja posljedica sudara, a vozilo se usporava do brzine od 20 km/h)

Radi sigurnosti i udobnosti, novi 308 je opremljen, serijski ili uz doplatu (ovisno o izvedbi), mnogobrojnom naprednom opremom koja uključuje: nadzor mrtvog kuta, električnu parkirnu kočnicu, kameru za vožnju unatrag s prikazom na velikom ekranu u boji, otvaranje i pokretanje automobila bez ključa te pomoć pri parkiranju (dostupno od proljeća 2014.).

I na kraju...

Novi Peugeot 308 proizvodi tvornica u Sochauxu, u Francuskoj. Sve pogonske sklopove dobavljaju francuski pogoni u Trémeryju i Douvrinu. Model je imao svjetsku premijeru na salonu automobila u Frankfurtu ove godine. Ovaj Peugeot pripada segmentu C, koji čini trećinu prodaje u Europi. Riječ je o dinamičnom i bespoštednom tržištu na kojem je kombilimuzina i dalje najomiljeniji karoserijski oblik (udio od 43 %), daleko ispred SUV-a s 26% i jednovolumena sa 16 %.

U Hrvatskoj (nakon rujna 2013.) C segment zauzima visokih 38% tržišta, u kojem 55% prodaje otpada na pravne, a 45% na fizičke osobe. Također, 60% automobila iz C segmenta na našem je tržištu pokretano dieselskim, a 40% benzinskim motorima. Konačno, zanimljivo je napomenuti kako ovaj automobil, po prvi puta u povijesti Peugeota, nosi jednako ime kao i model prethodne generacije.

autonet.hr

autonet.hr

Autonet.hr je prvi automobiliski web-magazin pokrenut u Hrvatskoj. Brojnost čitateljske publike, brzina donošenja informacija i obujam objavljenih sadržaja naši su glavni aduti. Uz to, AUTONET neprekidno proširuje svoju ponudu obogaćivanjem sadržaja i proširivanjem tema koje donosi.

Oznake:

16.10.2013.