Novi Porsche 911

Porsche namjerava sljedeće godina na frankfurtskom auto salonu predstaviti novu generaciju legendarnog modela 911

S ovim se automobilom Porsche nada ponovno pridobiti stare, ali i nove kupce u među sve većom konkurencijom te reafirmirati svoj položaj kao vodeći proizvođač sportskih automobila, sada pod vodstvom roditeljskog Volkswagena.

Trenutno se razvoj ovog automobila nalazi u posljednjim fazama, a dodajmo i kako mu kodno ime glasi 991. Početak prodaja temeljito tehnički modificiranog automobila se očekuje već krajem sljedeće, odnosno početkom 2012. godine.

Kako u Porsche temeljito već otprije temeljito dorađuju svaku drugu generaciju 91-ice, stoga je i trenutni model 997 od većine shvaćen tek kao obuhvatnije osvježenje njegovog prednika, novi bi 991 trebao biti razvijen "iz temelja". Tako pored već tradicionalno minimalnih izmjena vanjštine, kupci navodno mogu očekivati znatno kvalitetniji interijer, snažniju, ali i visoko ekonomičnu motorizaciju koju će činiti 6-cilindrični boxer motori kao i još dinamičnija vozna svojstva. Također, popis standardne i dodatne opreme će biti proširen.

Drugim riječima, novi će 911 biti pomaknut up-market, što mnogi analitičari uzimaju kao jasni pokazate kako Porsche otvara dodatni prostora za očekivani novi ulazni model koji bi se razvio u suradnji s roditeljskim Volkswagenom, ali i Audijem. Riječ je dakako o modelu koji bi se temeljio na VW-ovoj studiji Bluesport, a kojemu smo vas ranije u više navrata izvješćivali.

Ukratko s tehničke strane valja reći kako će nova 911 zadržati platformu većinom načinjenu od čelika, dok će karoserijske površine biti izrađene većinom od aluminija i plastike. Nadalje, očekuje se kako će prosječno smanjivanje mase automobila iznositi oko 50-ak kilograma, no raspodjela iste na osovine će biti dodatno unaprijeđena.

Dimenzije se neće značajnije mijenjati iako će novi model biti nešto duži i širi od prethodnika. Širina će se posebno osjetiti na likovima blatobrana, koji će biti prošireni kako bi se u njih mogli ugraditi i veći kotači. Ovjes će, što se općenite konstrukcije tiče biti prenijet iz sadašnjeg modela (MacPherson sprijeda i multi-link straga), no uz stanovita unaprjeđenja. Nadalje, aero kit će biti standardno unaprijeđen, a uz elektronički upravljano i redizajnirano stražnje krilo, nova bi generacija trebala dobiti još nekoliko elemenata tzv. aktivne aerodinamike.

Općenito interijer će biti najviše dizajnerski izmijenjen. Iako će zadržati većinu osnovnih značajki karakterističnih za ovaj automobil, možemo očekivati utjecaje Panamere te Cayennea. Također, dodatno će se povećati prtljažni prostor, što je dijelom i zasluga ranije spomenutih manjih izmjena interijera. Kabriolet se očekuje u proljeće 2012, a njegovim će se platnenim sklopivim krovom moći upravljati do brzine od 50 km/h i to kako iz automobila tako i van njega putem ključa.

Što se motorizacije tiče, osnovu će joj činiti unaprijeđena verzija 6-cilindrične benzinske jedinice s povećanom snagom i okretnim momentom te smanjenom potrošnjom. Tako se u ponudi ispočetka očekuju 3,6-litreni motor snage 370 KS i okretnog momenta od 400 Nm u Carreri, odnosno 3,8-litreni pogonski stroj snage 420 KS i najvećeg okretnog momenta od 440 Nm.

Oba će motora biti uparena sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem kao standardnim, dok će 7-stupanjski PDK mjenjač s dvije spojke i ručicama na upravljaču biti dio dodatne opreme. Nadalje, standardnu će opremu činiti stop-start sustav te regenerativno kočenje koja će na kraju dovesti do 12%-tnog smanjivanja potrošnje. Dakako, u konačnici sljedeće generacija 911-ice će dobiti i svoje Carrera 4S, Turbo, GT3 te GT2 izvedbe, a velika je mogućnost kako će se pojaviti i hibridna, a manja je vjerojatnost za električnu izvedba, no o njima Porsche trenutno ne želi govoriti.

autoklub.hr

autoklub.hr

Autoklub.hr je web ekstenzija najsnažnijeg auto-moto branda u Hrvatskoj. Pruža svojim posjetiteljima široku lepezu informacija vezanih uz automobile, predstavlja nove modele na tržištu te nudi savjete pri kupovini rabljenih automobila.

Oznake:

13.08.2010.