Novi Peugeot 108: posve izražajan!

Nakon što je obnovio ponudu u segmentima B i C, Peugeot predstavlja novi mali gradski automobil. U taj rastući dinamičan segment, novi Peugeot 108 unosi dašak svježine. 

Novi Peugeot 108, upečatljivog i šik dizajna, kompaktan je i prirodno prilagođen gradskoj vožnji. Kupcu nudi mogućnost osmišljavanja vlastita vozila: on može odabrati limuzinu ili kabriolet, personalizirati unutrašnjost, unutrašnje uređenje, broj vrata, boju karoserije… Svaki novi Peugeot 108 ističe svoju osobnost.
Kao automobil povezan s internetom, novi Peugeot 108 postaje zrcalo pametnog telefona svojeg korisnika zahvaljujući velikom zaslonu osjetljivom na dodir s funkcijom Mirror Screen koja sadrži nove protokole za povezivanje, MirrorLink i AppinCar. U njemu ćete naći i opremu iz viših segmenata: kameru za vožnju unatrag, automatski klima-uređaj, pokretanje vozila bez ključa.
Iako suvremen i multi talentiran, novi Peugeot 108 ne zaboravlja temeljne vrijednosti svog segmenta. Vožnja gradom za njega je prava igrarija jer je okretan i kompaktan, a zbog učinkovitih trocilindarskih motora je i iznimno štedljiv.

U samo dvije godine Peugeot je posve obnovio svoju ponudu u segmentima A, B i C. Danas je marka ponosna što dočekuje novi Peugeot 108 u gami mlađoj no ikad dosad.
Maxime Picat, generalni direktor marke Peugeot

Novi Peugeot 108 kvalitetan je i izražajan, te upotpunjen mogućnostima personalizacije kakve očekuju klijenti, i kao takav čini dio proizvodne ofenzive i strategije uspona game marke.
Xavier Peugeot, direktor proizvoda Peugeot

Limuzina Peugeot 108, kabriolet Peugeot 108 TOP!

Novi mali gradski automobil marke postoji u dvije karoserijske izvedbe: kao limuzina Peugeot 108 i kabriolet Peugeot 108 TOP!
Možete, primjerice, odabrati limuzinu Peugeot 108 s pet vrata, u boji karoserije Red Purple s ukrasima u obliku rombova koji se poigravaju sa svjetlošću. Nekoliko metara dalje nalazi se Peugeot 108, ovaj put s tri vrata, koji iznenađuje dvobojnom karoserijom, spajajući na gornjem dijelu crvenu Purple sa sivom Gallium.
Krenete li u drugom smjeru, još jedan Peugeot 108 s tri vrata pokazuje svoju otmjenu bijelu boju Lipizan prošaranu cvjetovima iscrtanima zategnutim linijama. Platneni krov u crvenoj Purple boji mu je sklopljen kako biste se mogli diviti njegovoj kabini. Ukrasna letvica na instrumentnoj ploči Aikinite dotiče centralnu konzolu sjajno crne boje Brillant, zajedno s velikim zaslonom osjetljivim na dodir, a tu su i kožna sjedala.
Svi su različiti, a ipak čine jednu obitelj… Riječ je tek o nekolicini među brojnim mogućim kombinacijama novog Peugeot 108.

Život sa stilom

Čim ugledate automobil, način na koji otmjenost Peugeot stila obavija tu posebno kompaktnu karoseriju doziva vas da ga otkrijete pomnije.

Osmišljen kao vozilo višeg segmenta, novi Peugeot 108 usvaja vrijednosti Peugeot game modela. Uravnotežen je, otmjen i profinjen. Jasnim i skladno zaobljenim linijama, koje uokviruju minimalni volumen, poziva vozača da sjedne za upravljač. Ispod klasična i istančana izgleda otkriva se izrazito suvremena i dinamična osobnost: pogled mu je prodoran, linije blage, a nebrojene mogućnosti personalizacije kao i tehnološki napredna oprema daju mu jedinstven identitet u njegovoj kategoriji.
Ivo Groen, šef dizajna Peugeot 108

Peugeot 108 osmišljen je za stilsku igru i vožnju gradom. Robusni prednji kraj odmah ulijeva povjerenje. Prednja su svjetla čvrsto uklopljena u karoseriju. Svi nivoi opremljenosti imaju tehnološki napredna svjetla u kombinaciji s crnom bojom i kromom, što PEUGEOTU 108 daje prodoran pogled. U njihovu gornjem dijelu nalaze se LED diode, a ta je tehnologija također upotrijebljena za dnevna svjetla ugrađena u robusni okvir svjetala za maglu. Ukrasna letvica prednje maske, precizno izrađenog obruba, nosi logotip marke.

Iz profila, kompaktnost je istaknuta maksimalno skraćenim prevjesima, no ulazak u vozilo ipak je jednostavan jer se vrata otvaraju gotovo od jednog kotača do drugog. Dinamičnost naglašava kromirana letvica koja izvire iz prednjeg blatobrana i prostire se do dna stakala.

Veza sa stražnjim krajem uspostavlja se zahvaljujući svjetlima. Počinju na bokovima i u sebi objedinjuju sve funkcije, uključujući i svjetlo za vožnju unatrag te svjetlo za maglu. Zbog 3D efekta svjetala čini se kao da iz njih izvire svjetlosni potpis, s tri „kandže“ karakteristične za marku. Zajedno s odbojnikom vodoravnih linija, svjetla pridonose dojmu stabilnosti modela Peugeot 108.
Kao prepoznatljiv element praktičnosti, velika ostakljena stražnja vrata protežu se od stražnjeg krovnog spojlera, u kojem se nalaze šarke, sve do podnice vozila. Pri dnu podiznih vrata, crno mat staklo onemogućava pogled u prtljažni prostor.

Vanjsko bogatstvo širi se i u unutrašnjost udobne kabine kojoj nimalo ne smeta kompaktnost modela Peugeot 108. Osmišljena je za intuitivnu uporabu, a svakoj je zoni pridružena neka uloga.
Vozač otkriva informacije ispred sebe, koje su objedinjene na jednom mjestu radi bržeg čitanja. Brzinomjer se skladno nadovezuje na upravljački stup podesiv po visini, a natkriven je sjenilom, što jamči lako čitanje podataka u svim uvjetima. Sastoji se od analognog brojača i LCD zaslona. S jedne i druge strane u nastavku smješteni su brojač okretaja motora i indikator promjene stupnja prijenosa (Gear Shift Indicator).
Iz sjedala podesivog po visini, vozač bez ikakva napora pristupa različitim komandama. Jednom rukom upravlja opcijama objedinjenim na centralnoj konzoli: velikim zaslonom osjetljivim na dodir veličine od 7'', gumbom za paljenje motora povezanim sa sustavom za otključavanje vozila bez ključa i automatskim klima uređajem. Iza upravljača vozač intuitivno pronalazi limitator brzine, a ručica za otvaranje spremnika za gorivo i gumb za namještanje električnih grijanih retrovizora lako su dostupni na instrumentnoj ploči. Naravno, ruka će mu sama pronaći komande za podizanje prednjih električnih stakala sa svoje i suvozačeve strane, objedinjene na oblozi vozačevih vrata.
Naposljetku, dovoljno mu je podići ruku da bi pronašao električne komande za otvaranje platnenog krova i otkrivanje slobodnog prostora širokog 80 cm i dugačkog 76 cm. Otvor se može zaustaviti u svakom položaju: samo iznad prednjih sjedala, iznad sva četiri sjedala itd. Kad se otvori krov, automatski se rasklapa deflektor zraka čime se smanjuje vrtloženje zraka u kabini.

Personalizacija, svakome njegov Peugeot 108

Peugeot 108 ne hvali se samo svojim stilom. On nudi i brojne mogućnosti koje kupac može odabrati. Izabirući Peugeot 108 TOP, kupac može odabrati boju krova. Crni, sivi, jarkocrveni? Može izabrati ovisno o ukusu i boji karoserije. Među osam ponuđenih, dvije su mogućnosti ekskluzivne: Aikinite, bakrena boja zlaćana sjaja i nova nijansa crvene Purple. Ekskluzivno rezervirana za trovratnu limuzinu, dvobojna je karoserija ponuđena u dvije izvedbe: crvena Purple i siva Gallium ili pak bijela Lipizan i bakrena Aikinite.

Nakon prvog koraka, kupac može ići i dalje te osmisliti svoj Peugeot 108 zahvaljujući sedam tematskih mogućnosti personalizacije i tri unutarnja uređenja. Teme za personalizaciju sastoje se od vanjskih naljepnica, obloga retrovizora, unutarnjih naljepnica, tepiha, obloge ključa (mehaničkog, plip ili kartice ADML), a tri vrste unutrašnjosti ponavljaju boje ukrasa na instrumentnoj ploči i centralnoj konzoli.

Od samog početka rada na projektu željeli smo načiniti automobil koji će usrećiti svojeg vlasnika. Sa svim kvalitetama, novi Peugeot 108 osmijeh izmamljuje svaki dan. S mogućnošću prilagodbe vlastitu ukusu, svatko će imati jedinstveni Peugeot 108.
Béatrice Garric, šef Projekta Marke

Od sedam tema za personalizaciju, tri se temelje na klasičnoj tkanini. Tema Dressy reinterpretira bezvremenski pepita uzorak s 3D efektom nastalim uslijed kontrasta motiva izrazito preciznih obrisa. Tema Dual prikazuje motiv izvezene tkanine i namijenjena je isključivo dvobojnom PEUGEOTU 108, jer na karoseriji stvara vezu između dvije boje. Tema Kilt, pak, razvija škotski uzorak s prugastim elementima.
Za glamur, tu je tema Diamond koja se igra s mat i sjajnim efektima, što stvara dojam volumena i kretanja, pa sve izgleda kao da izranja iz karoserije. Suvremeni uzorak bar koda teme Barcode zabavlja svojim bojama.

Elementi teme Sport nude sportsku viziju gradskog automobila. Poklopac motora i stražnji blatobrani razrađuju motiv šahovske ploče u nekoliko nijansi. Kabinu krasi retrovizor s crnim lakiranim kućištem i crvenim okvirom te karakteristični tepisi.
Uskraćena svih kompleksa, tema Tattoo ima gotovo metalizirane cvjetove posebice jasnih obrisa. Nacrtani su nervoznim, zategnutim linijama, a igra pruga u svakoj od peteljki ističe njihovu samouvjerenost.

S unutrašnjošću Porcelaine, ukrasi na instrumentnoj ploči i centralnoj konzoli presvučeni su mat bijelom bojom. Unutrašnjost Aikinite sjedinjuje boju Aikinite na instrumentnoj ploči sa sjajnom crnom bojom centralne konzole. U unutrašnjosti Porcelaine Aikinit, instrumentnu ploču krasi mat bijela boja, a centralna je konzola bakrene boje zlaćana odsjaja Aikinite.

Naposljetku, Peugeot 108 nudi mogućnost odabira pet vrsti presvlaka. Tkanina Curitiba namijenjena je isključivo razini opreme Access. Na razinama Active i Allure limuzina Peugeot 108 presvučena je tkaninom Carolight, a riječ je o novom načinu prikaza škotskog uzorka, a krov kabrioleta Peugeot 108 TOP! od tkanine je Rayura Aikinite. Kožnate presvlake namijenjene su isključivo razini Allure, a ponuđene su na obje karoserijske izvedbe.

Spojiti novi Peugeot 108 s pametnim telefonom

Peugeot 108 uvodi gradski automobil u novu eru zahvaljujući velikom zaslonu osjetljivom na dodir, nadmoćno postavljenom na sredinu instrumentne ploče. Kao opcijska oprema paketa opreme Active i serijska Allure, taj zaslon promjera 7'' uspostavlja novu vezu između vozila i vozača jer nudi sučelje radija, putnog računala i opcija parametriranja vozila. A ide i dalje od tih funkcija!
Zapravo, pametni telefon, kao izrazito osobni predmet, potreban je u svakom trenutku i odsad se može koristiti zajedno s vozilom. Korisnik ga može spojiti na dva načina: preko Bluetootha® ponajviše za funkcije telefoniranja i slušanja glazbe s prenosivog uređaja ili preko Mirror Screena za aplikacije kompatibilne s uporabom u automobilu. Funkcija Mirror Screen radi putem tehnologije MirrorLinkTM za telefone na platformi Android, RIM i Windows te preko AppInCara za telefone na platformi iOs.

Peugeot 108 je mali gradski automobil ispred svojeg vremena. Očigledno je iznimno kompaktan, što je i bila polazišna točka njegova nastanka. S tehnologijom Mirror Screen svojeg vlasnika uvodi u novu eru povezivosti. Za njegovim upravljačem rađa se posve novo iskustvo vožnje.
Pascal Béziat, direktor projekta Peugeot 108

Zahvaljujući Mirror Screenu, zaslon osjetljiv na dodir u PEUGEOTU 108 postaje zrcalo kompatibilnog spojenog telefona. Čarobno! Vozač svojim pametnim telefonom upravlja preko zaslona osjetljivog na dodir u automobilu: svaki pritisak na to sučelje djeluje na smartphone. Ovisno o spojenom telefonu, aplikacijama se također može upravljati glasom zahvaljujući sustavu prepoznavanja govora.
Zbog očiglednih sigurnosnih razloga, pristup aplikacijama razlikuje se ovisno o stanju vozila. Kad se kreće, vozač može koristiti aplikacije korisne za vožnju poput, primjerice, navigacije ili aplikacije koje nude informacije o zabavnim sadržajima, poput Peugeot Music ili web radija marke koji će ovom prilikom biti lansiran.

Užitak u svakidašnjici s novim Peugeot 108

Sa 3,47 m duljine i 1,62 m širine, Peugeot 108 pobjednik je u kompaktnosti, a razlika u gradu je očita. Njegovi skraćeni prevjesi i krug okretanja od samo 4,80 m omogućuju mu opušteno svladavanje prepreka. Takva konstrukcija omogućuje pomicanje vozačeva sjedala maksimalno prema naprijed, čime se postiže izvrsna vidljivost.

Za kupca je novi Peugeot 108 jamstvo uspona game marke prema višim nivoima. Stil, kvaliteta, oprema, motori... sve je uzeto u obzir da se zadovolji kupca koji ima osjećaj da se vozi u vozilu više klase.
Xavier Nicolas, voditelj proizvoda Peugeot 108

Kad treba staviti stvari u prtljažnik, Peugeot 108 otkriva još jednu od svojih brojnih prednosti. Kartica za pokretanje auta bez ključa (ADML) omogućuje otključavanje i zaključavanje vrata te podizanje stražnjih vrata jednostavnim pritiskom na gumb.
Prilikom otvaranja stražnjih vrata, pokrov prtljažnika automatski se postavlja uz staklo na vratima i otkriva za tu klasu vozila prilično prostran prtljažnik: 196 litara s kitom za popravak gume, 180 litara s rezervnim kotačem. Stvari se u njega stavljaju bez ikakva napora zahvaljujući niskom utovarnom pragu, visokom samo 77 cm, i prostoru između unutarnjih blatobrana širokom 1 m. Izvorni volumen može povećati do 750 litara, zahvaljujući preklapanju naslona stražnje klupe u omjeru 50/50. Za to je dovoljno povući dvije ručice dostupne izvana. U kabini Peugeot 108 također nudi brojne pretince. U zatvoreni pretinac za rukavice stane boca od 1 litre, a u pretince u vratima ona od pola litre.

Najbolji položaj za vožnju lako se pronalazi zahvaljujući namještanju upravljača i sjedala po visini. Želite li pokrenuti vozilo, kartica ADML još ima talenata za pokazati: pritiskom na gumb pokreće se motor. Vozač se može usredotočiti samo na vožnju zahvaljujući regulatoru brzine i automatskom paljenju svjetala. Naposljetku, kad ubaci u brzinu za vožnju unatrag, kamera za vožnju unatrag na zaslonu u boji osjetljivom na dodir prikazuje područje iza vozila. Taj se dio opreme skladno nadopunjuje s kompaktnošću modela Peugeot 108, pa je parkiranje sigurno i jednostavno.

Putnici su u svim prilikama zaštićeni sa šest zračnih jastuka u serijskoj opremi: dva prednja (zračni jastuk za suvozača može se isključiti), dva prednja bočna te dvije zavjese za prednji i stražnji red. Naposljetku, za sigurnost djece, dva mjesta straga opremljena su pričvrsnim kopčama IsoFix .

Motori za sve tipove upotrebe

Gamu čine četiri učinkovita trocilindarska motora :
- 1.0 e-VTi 68 STT ručni mjenjač s 5 brzina, 88 g/km CO2,
- 1.0 VTi 68 ručni mjenjač s 5 brzina, 95 g/km CO2,
- 1.0 VTi 68 pilotirani ETG mjenjač s 5 brzina, 97 g/km CO2,
- Novi motor PureTech 1.2 VTi 82 ručni mjenjač s 5 brzina, 99g/km CO2.

Koristeći lakoću Peugeot 108, koji ima samo 840 kg, putnicima nude kvalitetnu ravnotežu između ponašanja na cesti i udobnosti. U tu je svrhu razvijena veza s podlogom koja se sastoji od prednjeg ovjesa tipa pseudo-McPherson i polukrutog mosta straga, izrađenog od profilirane cijevi. U odnosu na isti takav dio načinjen od prešanog čelika, prednost tog rješenja jest to što ono poboljšava upravljivost vozila i smanjuje masu.

Sigurna i jednostavna vožnja

Čim se sjedne za upravljač, Peugeot 108 otkriva koliko je jednostavan. Njegova mala masa (840 kg), električni servoupravljač i kvaliteta veze s podlogom sudjeluju u trenutnom buđenju takvog osjećaja. Od prvih okretaja kotača, Peugeot 108 ulijeva povjerenje svojim ponašanjem na cesti u svim situacijama.

Trag kotača sprijeda iznosi 1425 mm, a straga 1420 mm. Gume dostupne u dvije dimenzije, 165/65 R14 ili 165/60 R15, imaju vrlo mali otpor kotrljanju što pridonosi cjelokupnoj učinkovitosti vozila. Stalno ih neizravno nadzire detektor preniskog tlaka u gumama.
Serijsku opremu namijenjenu kočenju čine ABS, elektronički razdjelnik sile kočenja, pomoć pri naglom kočenju i ESP koji se može isključiti. Sustav za kočenje sprijeda čine ventilirani diskovi promjera 247 mm te bubnjevi promjera 200 mm straga.

Dinamičke kvalitete PEUGEOTA 108 izmamljuju osmijeh na vozačevo lice: jasni odgovor na pokrete upravljača, stabilnost pri kočenju na ravnome i u zavojima, električni servoupravljač lagan u gradu i odzivan na otvorenoj cesti.
Čak i kad se zaustavi, Peugeot 108 hvali se svojom učinkovitošću, jer su svi motori opremljeni sustavom za pomoć pri kretanju na uzbrdici. Taj sustav kratko vrijeme održava vozilo na mjestu, što vozaču ostavlja dovoljno vremena da premjesti nogu s papučice kočnice na papučicu gasa.

S novim Peugeot 108, klijent može biti siguran da je odabrao automobil koji mijenja njegovu svakodnevicu. Gradska vožnja je pouzdana zbog rekordne kompaktnosti i okretnosti vozila. Kad krene na putovanje na otvorenoj cesti, s punim prtljažnikom od 196 litara, vozač može uživati u dinamičnosti vozila i ponašanju u vožnji. U putničkom prostoru, na raspolaganju mu je oprema tipična za više segmente : Mirror Link, kamera za vožnju unatrag, otključavanje i pokretanje vozila bez ključa.

A kad se susretne s drugim vlasnikom modela Peugeot 108, bit će prilike za uspoređivanje detalja karoserije, personalizacije, unutrašnjeg uređenja, boje…

Oznake:

18.02.2014.