Ferrari F12 Berlinetta

F12 Berlinetta je najsnažniji i najbrži cestovni Ferrari ikada napravljen

Zamjena za model 599 otkrivena je na prvim slikama tek tjedan dana prije početka međunarodnog salona u Ženevi, na kojem će imati službenu premijeru. F12 Berlinetta je najsnažniji i najbrži cestovni Ferrari ikada napravljen.

Uz 730 KS novi je Ferrari snažniji čak i od lamborghinijevog Aventadora, a svu svoju snagu nudi upakiranu u prekrasnu, elegantnu i pravu GT-ovsku, iznimno aerodinamičnu karoseriju. Riječ je o dvosjedu sa sprijeda smještenim motorom i pogonom na stražnje kotače koji u ferrarijevoj ponudi zamjenjuje model 599 GTB Fiorano od kojeg je manji i lakši.

F12 Berlinetta nudi kombinaciju estetike modela 599, posebno vidljivu na oblicima super-lagane aluminijske karoserije te FF-a od kojeg preuzima inspiraciju za oblik prednje maske i svjetala. Uz 4618 mm dužine, F12 je 47 mm kraći od prethodnika, 20 mm je uži te 63 mm niži. A, zahvaljujući potpuno aluminijskoj konstrukciji, novi je automobil i 70 kg lakši, uz masu praznog vozila od 1525 kg.

Ferrari pojašnjava kako je aerodinamika novog modela ponajviše profitirala od iskustava stečenih s bolidima Formule 1 i supersportskog 599 XX. Posebno oblikovani "kanal" vidljiv sprijeda, nazvan je Aero Bridge i ima ulogu skretanja zračne struje s poklopca motora radi smanjenja otpora. Ukupno, F12 ima koeficijent otpora zraka od 0,299, a nova karoserija s pripadajućim spojlerima i stražnjim difuzorom stvara aerodinamički podisak od 123 kg pri 200 km/h (76% više nego kod modela 599 GTB).

Priča o vrhunskim tehničkim detaljima nastavlja se i na karbonsko-keramičkim kočničkim diskovima opremljenim aktivnim hlađenjem koje koristi posebne, automatski podesive usmjerivače zraka u prednjem spojleru kako bi se osiguralo optimalno hlađenje kočnica.

Uz 730 KS dostupnih pri 8500 o/min te 690 Nm, 6,3-litreni V12 modela F12 Berlinetta osigurava 118 KS i 83 Nm više nego li u prethodnom modelu. Za prijenos sve te zastrašujuće snage zadužen je 7-stupanjski sekvencijalni mjenjač s dvije spojke i polugama na upravljaču koji je, uz određene modifikacije i skraćene prijenosne omjere, preuzet iz FF-a i Californie.

F12 Berlinetta ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,1 s, do 200 km/h za 8,5 s te dostiže najveću brzinu od 342 km/h. No, zahvaljujući olakšanoj karoseriji i unaprijeđenoj tehnici, novi model troši i zagađuje manje od prethodnika. Tako F12, uz sustav Start & Stop u prosjeku treba 15,0 l/100 km goriva, a u atmosferu ispušta 350 g/km CO2.

Serijska oprema modela F12 Berlinetta podrazumijeva elektronički kontrolirani diferencijal i aktivne amortizere, dok se u unutrašnjosti ističu najkvalitetnija koža koju potpisuje kuća Poltrona Frau, površine od ugljičnih vlakana te aluminijski otvori ventilacije. Iza prednjih sjedala nalazi se dodatni prostor, dok je prtljažnik dostupan ispod podiznih vratiju.

U Maranellu svaki svoj automobil podvrgavaju i ultimativnom brzinskom testu, dakako na vlastitoj testnoj stazi Fiorano. Upravo na tom asfaltu, F12 Berlinetta je ostvarila vrijeme kruga od 1:23 što ju čini najbržim cestovnim Ferrarijem ikada (599 GTO je ostvario 1:24, a Enzo 1:25).

Neslužbena informacija govori kako će cijena Ferrarija F12 Berlinette iznositi između 290 i 300.000 Eura. Više ćemo saznati nakon službenog predstavljanja u Ženevi.

autonet.hr

autonet.hr

Autonet.hr je prvi automobiliski web-magazin pokrenut u Hrvatskoj. Brojnost čitateljske publike, brzina donošenja informacija i obujam objavljenih sadržaja naši su glavni aduti. Uz to, AUTONET neprekidno proširuje svoju ponudu obogaćivanjem sadržaja i proširivanjem tema koje donosi.

Oznake:

01.03.2012.