2008 DKR: najnoviji Lav gladan izazova koji su pred njim!

Mišićavi oblici Peugeot 2008 DKR, čistokrvne, a s druge strane divlje zvijeri, zorno prikazuju snažnu želju novog automobila za uspjesima. Za upravljačem tog automobila, konstruiranog za posebnu namjenu, Carlos Sainz i Cyril Despres branit će boje momčadi Team Peugeot Total na reliju Dakar idućeg siječnja.

Tri tjedna nakon uzbudljivih vijesti da su Peugeot, Red Bull i Total odlučili udružiti snage u reliju Dakar 2015. godine, konačno je predstavljen automobil s kojim će se momčad suočiti s tim izazovom. Peugeot 2008 DKR nepogrešivo podsjeća na cestovni crossover, ali mišićavijih linija i većih proporcija posebno prilagođenih izazovu koji je pred njim. Spektakularne linije plod su bliske suradnje stručnjaka u Peugeot dizajnerskom centru i odjelu za dizajn Peugeot Sporta, a sličnost pridošlice sa serijskom inačicom uistinu je zapanjujuća.

Peugeot 2008 DKR mnogo je više od dizajnerskog hira. Odlikuje ga agresivan dizajn, koji slijedi tehničke smjernice. „Peugeot dizajnerskom centru dostavili smo vrlo precizne smjernice”, kaže Jean-Christophe Pailler, voditelj projekta u odjelu Peugeot Sport. „Dali smo im osnovne dimenzije i ostale informacije, primjerice potrebnu količinu prostora u unutrašnjosti te informacije o veličini kotača i hodu ovjesa. Imali su i podatke o aerodinamici koje smo dobili u simulatorima.”

Konstruktorski tim Peugeot Sporta u vrlo je ranoj fazi razvoja morao odgovoriti na temeljno pitanje u pogledu pogona nove zvijeri: pogon na sva četiri ili dva kotača? Ta odluka je u konačnici utjecala na dizajn samog automobila u dva ključna područja: „Proveli smo dubinsku analizu već postojećih rješenja u svijetu cross-country relija i usporedili prednosti različitih rješenja. Na kraju smo se odlučili za pristup vrlo različit od pristupa konkurencije. S obzirom na mogućnosti pogona na dva kotača u terenskoj vožnji i sposobnosti vožnje na pijesku, na kraju smo se odlučili za to rješenje. To nam je omogućilo postavljanje većih kotača i korištenje prednosti većeg hoda ovjesa.” Zato se 2008 DKR ponosi Michelinovim gumama promjera 37-inča (gotovo 94 cm)!

Te su odluke, naravno, imale i velik utjecaj na rad Peugeot dizajnera, ali četveročlani se tim s oduševljenjem suočio s izazovom crtanja novog Lava koji će se uskoro uhvatiti u koštac s jedinstvenim izazovima koje donosi cross-country reli. „Najveću poteškoću predstavljalo je prilagođavanje linija izvornika različitim tehničkim ograničenjima koja postavljaju zahtjevni tereni na kojima se vozi reli”, kaže Giovanni Rizzo, dizajner vanjskog izgleda 2008-ice. „Postojala su dva načina na koja smo mogli pristupiti ovoj zadaći: uzeti serijsku 2008-icu i na nju nabacati posebno prilagođene dijelove, ili nadahnuti linijama 2008-ice stvoriti obris iz kojeg će nastati automobil u skladu s ograničenjima. U konačnici smo se odlučili za ovu drugu soluciju, kako bismo stvorili novi pogled na 2008-icu! Primjerice, 2008 DKR nema stražnja vrata, stoga više nalikuje nečemu što bi mogla biti coupé inačica modela.”

Prenijeti dizajnerske elemente serijskog automobila na stražnji kraj novog automobila za Dakar pokazalo se jednostavnim, ali prednji je kraj dizajnerskom timu zadao mnoge glavobolje, tvrdi Michaël Trouvé, direktor Peugeot odjela za dizajn: „Potreba za terenskom vožnjom uvjetovala je velik pristupni kut. To je značilo da prednji prevjes mora biti vrlo kratak, a to je rezultiralo prednjim krajem uvelike drukčijim od onog serijske inačice. Nasreću, tehničari se nisu protivili našim argumentima i prihvatili su premjestiti neke dijelove koji bi nam predstavljali problem. To nam je dalo slobodu dizajna prednjeg dijela, koji u što većoj mjeri nalikuje serijskom automobilu.”

Od rujna 2013. do siječnja 2014. bliska suradnja rezultirala je spektakularnim konačnim izgledom 2008 DKR-a, različitim od elemenata koji se uobičajeno povezuju s cross-country relijem. Carlos Sainz, koji se već sedam puta natjecao na reliju Dakar u bojama Red Bulla u automobilima s pogonom na dva ili sva četiri kotača, potpuno je svjestan tehničkih ograničenja povezanih sa zahtjevnim južnoameričkim etapama. „Načelo razvoja 2008 DKR-a velik je odmak od uobičajenog i uključuje mnoge nove zamisli”, tvrdi Španjolac. „Krajnji rezultat ne nalikuje nijednom automobilu s pogonom na dva kotača. Vrlo je kompaktan i to je dobro. Nakon što sam posljednja dva Dakara odvozio u automobilima s pogonom na dva kotača, uvjeren sam da je to rješenje koje može donijeti pobjedu. Da, zahtijeva pomno dizajniran automobil za sve vrste terena s kojima se susrećemo na tom reliju, ali znam da Peugeot Sport ima potrebno znanje, tehnologiju i sredstva da uspješno savlada taj jedinstven i poticajan izazov za sve članove momčadi.”

Dijelovi skriveni ispod karoserije zasad ostaju tajna, ali linije 2008 DKR-a koje oduzimaju dah, zasigurno će podići prašinu i prije nego što u pohode krene automobil u bojama Red Bulla i Totala.

15.04.2014.