Nacionalna prezentacija: Volkswagen Golf 7

Nakon međunarodnog predstavljanja, na dolazak nove generacije Golfa u Hrvatsku, nismo trebali dugo čekati. Kralj je stigao i iz Dubrovnika krenuo u tržišnu bitku.

Sedma generacija modela, koji je svoj tržišni put započeo prije gotovo 40 godina, ostaje vjerna provjerenim vrijednostima, ali istovremeno hrabro uvodi nove standarde u klasu koja već desetljećima nosi upravo Golfovo ime. Nakon međunarodnog predstavljanja, na dolazak nove generacije Golfa u Hrvatsku, nismo trebali dugo čekati. Kralj je stigao i iz Dubrovnika krenuo u tržišnu bitku. Plan je na kraju godine biti na samom vrhu, a uz konkurentnu cijenu, pokazuje da je ozbiljan u svojoj nakani.

Ako je suditi prema prvim komentarima koji su dopirali do nas nakon međunarodne prezentacije, Volkswagen je sa sedmom generacijom automobila koji je oduvijek bio njihov "trademark" napravio pravi posao. Doduše, bilo je i onih koji su Golfa sudili samo po njegovom izgledu, a ono što se krije unutar "lima" kao da nije bilo važno. A upravo je to ono što društvo iz Wolfsburga radi - evoluciju, a ne revoluciju - i to pravdaju obrazloženjem da ono što je dobro ne treba mijenjati.

Ako pak pogledamo na sve drugo, osim dizajna, situacija je obrnuta, revolucija zamjenjuje evoluciju. Brojka od više od 29 milijuna primjeraka, koliko je prodano u šest dosadašnjih generacija, potvrđuje da ekipa iz Volkswagena itekako zna svoj posao. Uostalom, cijela priča u automobilskoj industriji, priznali to neki ili ne, vrti se oko Golfa.

Uspješnost je to koja se ne očituje u nekim ekstravagantnim detaljima, već u klasičnom izričaju, a posljednja generacija idealan je primjer tome. Dizajn kojeg potpisuje Walter de Silva prepoznatljiv je i predstavlja daljnju evoluciju ideje započete prije 39 godina. Ipak, čak i laici primijetit će oštrije linije nego kod prethodnika te robusniju pojavu kojoj pridonose i povećane dimenzije. Nova generacija protegnula se tako na 4255 mm (+ 56 mm), a povećan je i osovinski razmak za 59 mm (2637 mm).

Budući da su i prednji kotači pomaknuti za 43 mm naprijed, ali i da je visina manja za 28 mm (1452 mm) novi Golf ostavlja sportski dojam koji se očituje i u koeficijentu aerodinamike (0.27 čime je u vrhu klase). Ništa manje važno nije ni povećanje u širinu za 13 mm (1799 mm) što se u konačnici očituje u prostranijoj unutrašnjosti te većem prtljažniku koji sada nudi 380 litara obujma (+30 l). Unatoč povećanjima dimenzija, kao što to uostalom nalaže i trend, novi Golf je od prethodne generacije lakši za ukupno 100 kilograma, što je plod predanog rada na izbacivanju svakog suvišnog grama.

Unutrašnjost
Što se same unutrašnjosti tiče, dizajn je prepoznatljiv, međutim, sve je podignuto na višu razinu, a posebice kod bogatijih paketa opreme prati vas taj prijeko potrebni premium osjećaj. Klasične linije i dalje su tu, no vidljiv je napredak na području ergonomije dok funkcionalna, praktična i jednostavna rješenja te položaj instrument-ploče prilagođen vozaču odaju težnje Volkswagena da Golf približi još širem krugu kupaca. Tome će sigurno pripomoći i bogatiji paketi opreme, Trendline, Comfortline i Highline.

Tako već osnovni paket kao standardnu opremu, između ostalog, nudi X 5-inčni TFT zaslon osjetljiv na dodir, elektroničku parkirnu kočnicu s auto-hold funkcijom, ESP s potporom komfornog kočenja, ABS, EDS, ASR, MSR, multikolizijsku kočnicu, upozorenje za ispuhanu gumu, varijabilnu podnicu prtljažnika, XDS (elektronička blokada diferencijala), 7 zračnih jastuka, sustav regenerativnog kočenja, Stop&Start i slično. Drugi po redu paket, Comfortline nudi elegantne detalje poput prednjih komfornih sjedala, "Plus" višenamjenski pokazivač, upravljač i ručicu mjenjača presvučene kožom, ladice ispod sjedala i lakometalne naplatke dok Highline, kako mu i samo ime kaže nudi apsolutno sve (prednja sportska sjedala, ambijentalnu rasvjetu, kožni višenamjenski upravljač, svjetla za maglu sa statičkim svjetlom za skretanje, sportski ovjes, ultrazvučnu pomoć pri parkiranju...).

Motor i mjenjač
I sada dolazimo do revolucije. Naime, ispod poklopca motora kriju se dvije nove generacije benzinskih i dizelskih pogonskih strojeva. U potpunosti su obnovljeni i nijedan od dostupnih agregata nije "posuđen" od ranije generacije. Nove motore odlikuje smanjena potrošnja i korištenje brojnih naprednih tehnologija, tako da su svi pogonski strojevi standardno opremljeni Stop&Start sustavom, kao i sustavom regenerativnog kočenja. Osim smanjenom potrošnjom novi motori odlikuju se i nižom emisijom CO2, a na njih se nadovezuje i još jedna novost. Sustav koji vozaču omogućava odabir željenog režima vožnje, pri čemu računalo nadzire podsustave poput klima uređaja ili DSG mjenjača, ovisno o vozačevim željama i u sprezi s naprednim DDC sustavom upravljanja voznim svojstvima. Po uzoru na slične sustave i ovaj će vozaču ponuditi opcije koje variraju od krajnje štedljivog Eco načina do temperamentne Sport opcije, a moguće je oblikovati i vlastite postavke.

Treba izdvojiti i ACT sustav aktivnog upravljanja cilindrima, a ulazni motor, za razliku od ranije nije više rezerviran za 1.4 sa 80 KS već za 1.2 litarski turbobenzinac sa 86 KS i maksimalnih 160 Nm okretnog momenta. Nešto više snage (105 KS) i momenta (175 Nm) pruža sljedeći benzinski motor u ponudi, također obujma 1.2 litre dok će oni zahtjevniji svakako izabrati jedan od dva ponuđena 1.4 TSI motora, prvi sa 122 KS i samo 5,2 litara goriva u prosjeku te snažniji sa 140 KS koji se odlikuje ACT tehnologijom i zadovoljavanjem budućih Euro6 normi.

Dizelski agregati, kod Golfa uvijek zanimljivi, kreću od 1.6 litrenog sa 105 KS te snažnijeg koji 150 KS razvija iz dvije litre obujma. I dok je kod slabijeg naglasak stavljen na potrošnju (samo 3,9 litre), drugi će razveseliti one koji  od automobila ipak traže nešto više. Odlikuje se odličnim performansama (216 km/h, 8,6 s), dok mu je potrošnja tek nešto viša (4,1 l/100 km). Naravno, govorimo o tvornički deklariranoj koju je moguće postići ukoliko ste jako pažljivi, dok je prava vrijednost ipak bliža brojci od 5,5 litara.

Cijene
I na kraju cijene. Ulazni model 1.2 TSI sa 86 KS i Trendline paketom opreme starta od 124.783 kuna, dok je za ulaznog dizelaša sa 90 KS potrebno izdvojiti 150.833 kuna. S obzirom da 1.6 TDI sa 90 KS stiže nešto kasnije, treba istaknuti i cijenu 1.6 TDI (105 KS), a to je 176.645 kuna. Najskuplja je pak varijanta 2.0 TDI 4 Motion Highline koja košta 229.156 kuna. U svakom slučaju, široki raspon motora i paketa opreme u stilu "za svakoga po nešto" i od ove generacije Golfa će, unatoč trenutačnoj situaciji, učiniti hit. A hoće li to biti dovoljno da na kraju godine Golf bude na samom vrhu, pokazat će vrijeme. Aduta ima na pretek...

 

autosport.hr

autosport.hr

Autosport.hr elektronski je magazin o automobilima i automobilističkom sportu. Redakciju autosporta čini malena, ali uporna i neumorna skupina ljubitelja automobila i automobilizma. Možete ih susresti na automobilskim salonima, prezentacijama, ali i pored planinskih cestica na rally brzincima, naoružane laptopima i fotoaparatima, dobrom voljom i željom za promoviranjem automobila, automobilizma i tehničke kulture.

29.01.2013.