Hrvatsko tržište u zaostatku i nakon travnja

Pristigli su novi podaci o broju registracija zabilježenih na hrvatskom tržištu. Tako je, prema istraživanju agencije Promocija plus, tijekom prva četiri mjeseca tekuće godine zabilježeno 8.850 registracija što predstavlja 34,24% manje u odnosu na 13.459 registracija iz prva četiri mjeseca 2012.

Bez promjena u poretku marki

Od početka godine do kraja travnja, marka s najvećim ostvarenim brojem registracija i dalje je Volkswagen koji prvu poziciju drži s 1388 registracija i tržišnim udjelom od 15,68%. Zanimljivo je da je marka iz Wolfsburga u istom razdoblju 2012. ostvarila 353 registracije više, no istovremeno je imala tržišni udio od 12,94%, dakle gotovo 3 posto manje. Konačno, Volkswagen je u travnju registrirao najviše vozila u jednom od dosadašnjih mjeseci 2013, njih 553, dok je ovoj marki u odnosu na kraj ožujka udio na hrvatskom tržištu porastao za 1,85%.

Na drugom mjestu u poretku marki nakon travnja nema promjena. Drži ga i dalje Opel uz 959 registracija ostvarenih u prva četiri mjeseca 2013. ta brojka predstavlja tržišni udio od 10,84% i za 128 je registracija slabija od rezultata ostvarenog u istom razdoblju prošle godine (ipak, 2,76% bolji udio na tržištu).

Nakon ožujka tekuće godine treću je poziciju na našem tržištu prema broju registriranih novih vozila držao francuski Renault. No, nakon travnja na tom se mjestu nalazi jedna druga francuska marka, Peugeot (Renault je samo u razdoblju od ožujka do travnja 2013. pao s 3. na 6. poziciju!). Peugeot je tako u travnju ove godine ostvario 177 registracija te ukupno 641 tijekom prva četiri mjeseca. To mu je osiguralo tržišni udio od 7,24%. U odnosu na isto razdoblje 201. to predstavlja čak 533 registracija manje te pad tržišnog udjela od 1,48%.

Golf i dalje ispred konkurencije

Niti u poretku modela, jednako kao ni u poretku marki, travanj 2013. nije donio novosti. Na vodećoj se poziciji tako nalazi Volkswagen Golf s kojim je zastupnik P.Z. Auto tijekom prva četiri mjeseca 2013. ostvario 497 registracija (55 više nego li I-IV / 2012.). Golf je time osjetno povećao i svoj tržišni udio u prva četiri mjeseca 2013. u odnosu na isto razdoblje 2012. sadašnja brojka iznosi 5,62%, a prošlogodišnja 3,28% ili 2,34 posto manje.

Opelova Astra je nakon prvog tromjesečja 2013. držala drugu poziciju s 270 registracija, a uz 146 ostvarenih u travnju ta je pozicija zadržana (ukupno: 416 registracija). Trenutno, na Astru otpada 4,7% tržišta što predstavlja porast udjela od 0,84 u odnosu na prva četiri mjeseca 2012. Ipak, pregledavajući ove brojke ne smijemo zaboraviti kako agencija Promocija plus zbraja rezultate dvije generacije Opel Astre.

Nakon ožujka tekuće godine treću je poziciju prema broju ostvarenih registracija među pojedinim modelima držao Renault Clio sa 198 jedinica, dok je četvrta bila Opel Insignia sa 192 registracije, a peti VW Polo sa 190. U toj više nego li izjednačenoj bitki, nakon travnja 2013. tablica poretka donekle se promijenila. Naime, na trećem se mjestu sada nalazi Volkswagen Polo s okruglih 400 ostvarenih registracija u prva četiri mjeseca 2013 (4,52% udjela). Slijedi ga na četvrtom mjestu Opel Insignija s 286 registracija (3,23%), a Clio je peti s 250 jedinica (2,82%).

Nitko ne želi električne...

Pred mjesec dana dieselski su modeli imali solidnu prednost pred benzinskima od 12,6%, a nakon travnja ta je razlika tek malo niža i iznosi 12,2%. Dieselski su modeli, naime, ostvarili 56,1% ukupnog broja registracija u razdoblju od siječnja do travnja 2013, odnosno 4961 jedinicu naprema 3889 benzinskih. Možda će biti zanimljivo napomenuti da u dosadašnjem dijelu godine nije registrirano niti jedno električno vozilo.

Minimalan oporavak koji ne donosi olakšanje

Proteklog je mjeseca naš izvještaj o broju registracija potaknuo jedan komentar koji upućuje na porast broja registracija kod određenih marki. Konkretno, možemo reći da su u odnosu na veljaču 2013, u ožujku ove godine najveći skok u broju registracija (između tada prvih deset marki) zabilježili Opel (+201%), Ford (+84%) te Peugeot (+67%). No, slažemo se, ne treba zaboraviti niti Vladinu narudžbu od 1742 nova državna automobila za koju, ruku na srce, iz dnevnopolitičkih vijesti nikome nije u potpunosti jasno kako se razvija. No, istinom jest da među tri ovdje navedene marke barem jedna svojim modelima može zadovoljiti i tu namjenu.

S druge strane primjećujemo mali pad negativnog trenda vezanog uz broj registracija. I dok je od travnja 2012. (kada je počeo značajniji pad broja ostvarenih registracija u usporedbi s istim razdobljima prethodnih godina) najlošiji mjesec svakako bila veljača 2013. kada je u odnosu na isti mjesec 2012. zabilježen pad od vrtoglavih 48,94%, sada su brojke ipak malo, malo bolje uz "tek" 34,24% pada u odnosu na prva četiri mjeseca 2012.

Ipak, ta promjena je minimalna i ne pokazuje kako bi se u doglednom vremenu situacija za naše zastupnike mogla promijeniti nabolje. Pad od "30 i nešto posto" u odnosu na "40 i nešto" znači tek bolji rezultat na papiru i u mjesečnim izvještajima, no u stvarnosti riječ je i dalje o katastrofalno lošim rezultatima. Koji su njihovi razlozi, na ovim smo stranicama raspravljali već mnogo puta.

autonet.hr

autonet.hr

Autonet.hr je prvi automobiliski web-magazin pokrenut u Hrvatskoj. Brojnost čitateljske publike, brzina donošenja informacija i obujam objavljenih sadržaja naši su glavni aduti. Uz to, AUTONET neprekidno proširuje svoju ponudu obogaćivanjem sadržaja i proširivanjem tema koje donosi.

07.05.2013.