Zviždi turbopunjač Peugeota 307 2.0 HDi

Vozim Peugeot 307 2.0 HDi FAP sa 79 kW iz 2002. te sam prešao 135.000 km. Problem je u tome što je prije otprilike godinu dana turbina počela glasnije "zviždati". Prije je zvuk bio neprimjetan, auto je vukao bez izražene tzv. turborupe. Odjednom je turbina počela "štekati" i uključivati se na 2000 o/min, a katkad i više, uz naglašeno fijukanje koje se čulo u kabini. Odvezao sam auto serviseru i utvrdili smo da se crijevo između filtra zraka i turbine odvojilo neposredno ispod vjetrobranskog stakla, što se nije moglo primijetiti. Problem smo otklonili i motor je izvrsno vukao do prije nekoliko dana, kad je turbina ponovno počela "štekati". Međutim, ovaj je put izostao zvižduk i turbina ne radi do 1800 o/min. Katkad radi bez problema, a katkad "šteka " dok se motor ne ugrije. Motor ne troši ulje, nema ni crnog niti plavog dima. Motor je izvana suh, čak i oko turbine. Inače, ne vozim "penzionerski" i volim osjetiti snagu motora i dobro ga ispuhati (naravno, tek kad postigne radnu temperaturu). Redovito točim na Tifonu. Koji bi mogao biti problem?
Najprije treba provjeriti je li se ponovio problem od prošlog puta, odnosno jesu li se odvojila crijeva, posebice na tlačnoj strani. Ako to nije slučaj, trebat će servisirati, odnosno izmijeniti turbopunjač, ovisno o stupnju oštećenja. Prije toga treba provjeriti je li došlo do pada tlaka ulja (na minimumu treba biti 1,0 do 1,5 bara), jer će u tom slučaju otkazati i novi turbopunjač. U blažim slučajevima treba samo mijenjati servisni set (radijalni i aksijalni ležaj, podloške i brtve), a ako je došlo do iskrivljenja vratila, treba ga izmijeniti. Kod specijaliziranih servisera najisplativija je ‘agregatna zamjena’.
09.08.2011.