Zbog plina izgorjeli ventili

Prije dvije godine ugradio sam plin (direktno ubrizgavanje s dodatnim podmazivanjem) u Mazdu Tribute 2.0 sa 122 KS iz 2001. u ovlaštenom servisu za plin. Od prvog dana ugradnje plina svjetli mi indikatorska lampica koja pokazuje grešku motora (u servisu vele da je to zbog nefunkcionalnosti lambda sonde), dva puta mi je pregorjela pumpa goriva (u servisu ka`u da je to zbog razine goriva u rezervoaru), a nakon svega toga, nakon 45.000 tisuća prijeđenih km na plin, morao sam zamijeniti sve ventile zbog nagorenosti (naravno, u Mazdinom servisu). U ovlaštenom Mazdinom servisu vele da je to isključivo zbog lošeg podmazivanja ventila jer na prijeđene km potrošena je samo 1 litra ulja za dodatno podmazivanje. Na servisu gdje sam ugradio plin ograđuju se od toga (s tim da sam svakih 15.000 tisuća km išao na plinski servis redovno - po servisu 300 kn) pa me zanima nakon koliko se treba potrošiti bočica ulja za hlađenje (0,45 l), i ima li se ima smisla "bosti" s ekipom za ugradnju plina? Unaprijed zahvaljujem na pomoći!
  • Problem je kod starijeg motora na plin, što se svi problemi u osnovnoj izvedbi motora multipliciraju uz plinski pogon. Logično je da kod stari starijeg modela bude problema s lambda sondom, no prije ugradnje je preporučljivo da se temeljito provjeri ispravnost benzinskog motora, od tlaka kompresije do ispravnosti elektroničkih parametara. Potom treba prijeći na plinsku instalaciju. Pumpa za gorivo nalazi se na dnu rezervoara i hladi se gorivom, te se smanjenjem količine goriva trajnost smanjuje, no to ne bi trebao biti razlog otkazivanju. Podmazivanje ventila potrebno je kako bi se smanjilo toplinsko opterećenje, što je nužno kod motora koji nemaju hidropodizače (najčešće se radi kod japanskih motora). Zbog toga se dodaje sustav s uljnim mlaznicama (flashlube), koje prskaju malu količinu ulja na ventile, a količina je oko pola litre na 10.000 km, koliko iznosi servisni interval. Problem bi mogao biti što ste imali 50 posto duži servisni interval nego što je optimalno.

Oznake:

06.08.2008.