Zbog čega se nisu otvorili zračni jastuci

U prometnoj nezgodi udario sam frontalno u ogradu ceste brzinom oko 30 km/h. Unatoč tome, nisu se aktivirali zračni jastuci. Vezni lim i branik od udarca su otpali, a nosač branika je iskrivljen. Od Peugeotova koncesionara dobio sam odgovor da vjerojatno nisu bili ispunjeni uvjeti za aktiviranje, međutim ništa detaljnije o tim uvjetima, a posljedica je lom ključne kosti od trzaja sigurnosnog pojasa. Kolika je približna sila ili brzina potrebna za aktiviranje zračnih jastuka kod Peugeota 307 1.4 XR iz 2003. i može li se sa sigurnošću ispitati njihova pouzdanosti nakon popravka limarije?
Zračni jastuci nisu se otvorili jer se nisu trebali otvoriti. Otvaranju zračnog jastuka prethodi strahovit prasak, uz buku od 140 decibela, potom se munjevito napuhuje zračni jastuk uz oslobađanje velike energije i bijele prašine. Slijedi udarac u ruke i glavu koji u određenim okolnostima može biti vrlo opasan, osobito za djecu i krhke osobe. Nastaje velik šok za vozača uz znatan poremećaj vida i sluha. Problem je ako se zračni jastuci aktiviraju u vožnji nakon prvog kontakta (udara) s drugim autom. U takvom slučaju, koji može proći s manjim oštećenjem, otvaranje zračnog jastuka može izazvati tešku nesreću. Zbog toga je u konstruiranju sustava zračnog jastuka opredjeljenje da je bolje da se zračni jastuk pet puta ne otvori kad treba, nego da se jedanput aktivira kad ne treba. Osobito zato što je to tek pomoćni sustav zaštite, a primarni su sigurnosni pojasevi. U ovlaštenom servisu dobro su Vam rekli da se nisu ispunili uvjeti za aktiviranje te osim popravka limarije nisu potrebni drugi zahvati.
24.02.2010.