Zbog čega Corsa 1.7 DTI nemirno radi

Imam Corsu 1.7 DTI (48 kW), 2003. godište, 96.000 km, prvi sam vlasnik. Do sada nisam imao problema, automobil je uredno servisiran. Otkad se temperatura spustila ispod 10 stupnjeva, pali dobro, ali kad se broj okretaja digne iznad 1800 pa sve do 2500, motor kao da se guši, ne reagira na gas, onda naglo trza sve dok ne prijeđe 2500 okretaja. Tako radi i kada se ubaci u drugi i treći stupanj. To traje nekoliko minuta, dok se malo ne zagrije. Ako se potegne iznad 3000 okretaja i ubaci u drugi stupanj, a da broj okretaja ne padne ispod 2500, vozi normalno. Nakon što se zagrije, auto se mora potpuno ohladiti da bi se ovaj kvar ponovno pokazao. Dijagnostika ništa ne otkriva. Auto je bio tjedan dana u ovlaštenom servisu i nisu uspjeli dijagnosticirati kvar. Mijenjali su brizgalice (dizne), provjeravali kompjutor na Bosch pumpi i EGR ventil. Kvar se i dalje manifestirao. Zvao sam ovlaštene servise po Zagrebu, ali nitko nije imao sličan kvar. Imate li ideju u čemu je problem?
Provjeravali ste sve, ali niste najvažnije - senzor temperature, koji je vjerojatno neispravan, pa upravljačka elektronika dobiva pogrešnu informaciju i ubrizgava pogrešnu količinu goriva. Provjerite i mjerač protoka zraka. Ali, prije svega treba izmjeriti kompresiju. Tlakovi moraju biti ravnomjerni i ne manji od 27 bara. Ako je bilo koji cilindar znatnije popustio, to može biti uzrok. A ako je to u pitanju, problem može biti u izgorjelom ventilu ili u istrošenosti klipnih prstena, a u težem slučaju i cilindara.
24.02.2010.