Začađen turbopunjač

Posjedujem Audi A4 1.9 TDI sa 101 KS iz 2003. Imam problem sa snagom vozila. Naime, vozilo je na oko 100 km/h u trećoj brzini naglo izgubilo snagu i broj obrtaja je počeo padati. Nakon par prijeđenih kilometara automobil sam ugasio i opet upalio: sve je neko vrijeme bilo normalno, da bi se nakon 20-ak pređenih km desila ista situacija. Inače, auto je prešao 147.000 km.
  • Problem je u začađenom turbopunjaču Garrett T15 VTG, sa zakretnim krilcima statora turbine, koja se pri svakom broju okretaja postavljaju pod kut koji osigurava optimalno ustrujavanje ispušnih plinova na rotor turbine. U vašem je slučaju došlo do blokiranja krilaca (odnosno njihovog povremenog štekanja) u položaju za malu brzinu vrtnje, te s porastom broja okretaja dolazi do zagušenja i pada brzine vrtnje turbine. Zbog toga se smanjuje prednabijanje na kompresorskoj strani i snaga pada. Treba rastaviti turbopunjač i temeljito ga očistiti, te izmijeniti radijalni i aksijalni ležaj, brtvila i distancere. Nakon toga je važno rotor, s turbinskim i kompresorskim kolom, temeljito balansirati. Zbog starosti motora savjetujemo vam blokiranje EGR ventila za povrat ispušnih plinova, a bilo bi dobro servisirati i sustav za ubrizgavanje, jer do povećanog čađenja dolazi uslijed prevelike količine goriva, odnosno dotrajalog motora.
21.05.2008.