Veliki problemi s Focusom 1.6 TDCi

Imao sam priliku pročitati Vaše odgovore zabrinutim vlasnicima „polovnjaka“ i oduševljen sam Vašim znanjem iz područja automehanike i elektrotehnike. Obraćam Vam se kako bih dobio odgovor na pitanje što s automobilom koji nije nov, ali nije ni rabljeni u smislu da se još ne prodaju zamjenski dijelovi. S druge strane, ne može se reći da automobil besprijekorno radi. Riječ je o Fordu Focusu 1.6 TDCi sa 66 kW/90 KS, automobilu koji kudite i kažete da je zapravo francuskog podrijetla i samim time jako loš odabir. No, eto, ja sam jedan od neponosnih vlasnika koji je kupio taj „nesretni“ automobil i njime prešao 95.000 kilometara. Auto više ne vuče isto, i to nakon zamjene zupčastog remena, pjeskarenja glave i zamjene ventila. Čuje se onaj „zveketav“ zvuk kao kod starog dizelaša, automobil ispušta crni dim, a kad se na usponu prebacuje u viši stupanj prijenosa gubi snagu - broj okretaja padne na 1500 za treći, a na 1000 za drugi stupanj. Vjerujem da su brizgaljke spremne za čišćenje, to sam obavio i rekli su mi da su zrele za zamjenu (što nije jeftino, a rečeno mi je i kako senzor na Bosch crpki daje velik tlak, vjerojatno zbog brizgaljki) te da ih je uništilo loše gorivo. Od tada se dimljenje pojačalo, a motor jače prenosi određene vibracije preko papučice gasa i dijelom spojke. Što mi je činiti, s obzirom na to da sam iz središnje Bosne i servis u Hrvatskoj mi je daleko? Koliki bi kompresijski tlak trebao biti u cilindrima ovog automobila, a koliki u turbopunjaču?
Taj motor dok je u dobrom stanju vrlo dobro ide i malo troši. Problem je što nije duga vijeka. Ponavljam ono što sam već citirao iz Auto Bilda od prije nekoliko godina. Komentar je o tom motoru bio otprilike ovakav - 150.000 km i gotovo. Neki su ipak zadovoljni tim motorom, a dobro znam da Mazdini zastupnici nisu sretni što se ugrađuje u model 3. Vaš motor ima loše simptome, nešto kao samrtni hropac, i savjetujemo Vam da ga pregleda dobar serviser za dizelaše. Tlakovi u cilindrima ne bi smjeli biti niži od 28 bara, iako neki kažu da je donja granica 27. Tlak prednabijanja zraka, iza punjača, ne bi smio biti niži od 0,7 bara. Ako je motor zreo za otpis, odnosno generalni popravak, nikakvi se parcijalni popravci ne isplate. Pitanje je koliko se isplati i generalni popravak. Potražite rabljeni motor u dobrom stanju...

Oznake:

17.12.2009.