Treba li ohladiti turbodizelaša prije gašenja?

Imam Mazdu 6 turbo diesel iz 2009. godine. Čuo sam da se nakon vožnje motor mora ostavit minutu da radi u leru zbog turbine, da se stigne ohladiti. Zanima me je li to pravilan način?

O tome smo pisali u više navrata. Dok motor radi hladi se rashladnom tekućinom i motornim uljem, a kad se motor ugasi trenutno prestaje hlađenje, jer se zaustavljaju crpke rashladne tekućine i ulja, a u motoru zaostaje toplina izgaranja. Zbog toga se nakon gašenja motora na kritičnim mjestima temperatura - povisuje!  Kod klasičnih motora, osim kod najvećeg opterećenja, to nije veliki problem. Posebno su ugroženi motori koji su sve popularniji i na našim prometnicama - turbodizelaši. Turbopunjač se zagrijava na više od 900°C, a uz ‘chip-tuning’ i više od 950°C. U takvim uvjetima motorno ulje izgori, a može doći i do deformacija osovina i ležajeva. Izgoreno motorno ulje može zatvoriti uljne kanale, te je nakon ponovnog pokretanja podmazivanje otežano ili potpuno onemogućeno. A to može biti kobno za skupi turbopunjač.

03.12.2012.