Treba li mijenjati lanac za pogon bregastih vratila

Vlasnik sam Opela Vectre 2.2 CDTI iz 2003. s prijeđenih 160.000 km. Treba li mijenjati pogonski lanac, klizače i napinjače lanca? I drugo pitanje; sve se češće pali onaj žuti znak za servis s vilastim ključem, a auto izgubi snagu i promijeni zvuk motora. Nakon što ga ugasim i ponovno upalim, auto radi normalno i nema više onog žutog znaka. To se događa 2-3 puta mjesečno. O čemu je riječ i što mi je činiti?
Turbodizelski motor vaše Vectre ima 16 ventila koji se pokreću jednim bregastim vratilom preko dva lanca u seriji. Predviđeno je da traju koliko i automobil te nije predviđena izmjena niti podešavanje. Problemi se najčešće javljaju zbog neredovite izmjene motornog ulja ili vožnje s manjkom ulja. Ako se ne čuje klopotanje, problema nema. Motor gubi snagu vjerojatno zbog začađenosti turbopunjača (zakretne lopatice statora ostaju blokirane u jednom položaju) pa se zbog turbulencija i nekontroliranog porasta tlaka prednabijanja uključuje safe mode. Kad se motor ugasi, pa upali, nakratko je sve u redu. Nakon čišćenja i izmjene ležajeva, ventila i brtvila, turbopunjač treba precizno balansirati. Savjetujemo vam da istodobno servisirate i visokotlačnu pumpu i brizgalice.

Oznake:

24.02.2011.